וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק משפרת את הגדרות הפרטיות

24.8.2011 / 11:22

פייסבוק מציגה כלי חדש הדומה ל'מעגלים' של גוגל פלוס, מבליטה שורה של הגדרות פרטיות וגישה חדשה לעדכוני מיקום

פייסבוק מגדירה מחדש את הפרטיות. החברה הודיעה היום בבלוג הרשמי שלה כי היא מעדכנת את הגדרות הפרטיות של הרשת החברתית ומוסיפה כוח למשתמשים. השינוי העיקרי הוא כלי בסגנון המעגלים של "גוגל פלוס", המאפשר ליצור קבוצות של חברים ולשתף דברים רק עם הקבוצה, שלמעשה כבר היה קיים בצורה דומה בעבר – אך מובא כעת לחזית.

לאחר העדכון יכלול כלי השיתוף המרכזי של פייסבוק (המאפשר העלאת שורת סטטוס, תמונה או לינק) כפתור ברור שיאפשר לבחור אילו מהקבוצות שהוגדרו ייחשפו לתוכן החדש. כאשר יחליט המשתמש לחשוף את המידע לכולם, יגלה כי שם הפעולה הוחלף מ-Everyone ל-Public (ציבורי), כדי להלום יותר את משמעות הפעולה.

המשתמשים יוכלו גם לשנות את הגדרות החשיפה של פוסטים לאחר שהועלו, כולל פוסטים ישנים, ולעדכן למי מותר לראות אותם ולמי לא. בכלל, המגמה של פייסבוק כעת היא לאפשר הגדרות פרטיות לא רק מתוך העמוד הייעודי החבוי למדי שנועד לכך, אלא בממשק הראשי, שם מתקיימת האינטראקציה המרכזית של המשתמש עם הרשת.

גם תיוג התמונות משתנה. המשתמשים יוכלו להגדיר שכאשר חבר מתייג אותם בתמונה שהעלה – התיוג יעלה רק לאחר אישור שלהם. בהמשך לגישה החדשה – תאפשר פייסבוק מעתה לתייג (או לנסות לתייג) גם אנשים שאינם ברשימת החברים, שכן אלו יוכלו להסיר את התיוג עוד בטרם הועלה. במצב בו מישהו תייג את המשתמש, יוכל האחרון גם לחסום אותו לחלוטין – וכך להסיר אוטומטית את התיוג.

Places - אאוט, תגיות מיקום - In

דרך נוספת להפחית את הפחד של המשתמשים מחשיפת פרטים היא כפתור "הצג את הפרופיל שלי", שמראה לו כיצד נראה עמוד הפייסבוק שלו למשתמשים אחרים. כפתור זה, גם הוא מנגנון שקיים כבר לא מעט זמן, יצא ממקום מחבואו בהגדרות הפרטיות ויעבור למקום בולט בעמוד הפרופיל, שם יופיע בשם חדש: View Profile As.

את שירות ה-Places, המאפשר לעשות "צ'ק אין" למקומות, תחליף פייסבוק בתגיות מיקום. החברה מאפשרת לתייג כל מיקום בכל פוסט או תמונה, גם כאשר משתמשים במחשב נייח ולא רק במכשירים ניידים. עדיין ניתן יהיה לעשות פעולות צ'ק-אין, אך לא תהיה הבלטה לפיצ'ר זה. במקום זה תשדל פייסבוק את משמשיה לחלוק מידע על המקום בו הם נמצאים, היכן הם היו ולהיכן הם הולכים. פייסבוק הודיעה כי תכניס את השינויים בהדרגה בימים הקרובים.

עוד בנושא:

- למה מספר הטלפון שלי בפייסבוק?
- מארק צוקרברג, כך תציל את פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully