וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק משלמת להאקרים

31.8.2011 / 16:35

פייסבוק הוציאה 40,000 דולר בשלושה שבועות על תשלומים לגולשים שמצאו בה באגים ופרצות אבטחה

פייסבוק שילמה 40,000 דולר בשלושה שבועות לגולשים במסגרת תוכנית בה מציעה החברה תשלום למוצאי בעיות אבטחה ברשת החברתית. מטרת התוכנית, הקרויה Bug Bounty, היא לעודד האקרים וחוקרי אבטחה לאתר עבור פייסבוק פרצות שיכולות לשמש כתקיפה נגדה, כאשר התשלום המינימלי למציאת באג הוא 500 דולר.

המשתמשים הרימו את הכפפה, ויידעו את פייסבוק בבעיות ברשת. כך, למשל, מצא חוקר אבטחה אחד שישה באגים רציניים ברשת וקיבל על כך תשלום של 7,000 דולר. גולש אחר קיבל 5,000 דולר תמורת זיהוי פרצת אבטחה חמורה. חמישים האנשים שזיהו בעיות ברשת קיבלו מלבד התשלום גם קרדיט בעמוד הרשמי של פרויקט האבטחה של פייסבוק. עם זאת, פייסבוק לא כוללת במבצע אפליקציות צד שלישי שלעתים נועדות למטרות זדוניות, אלא רק את קוד האתר עצמו.

"אנו מבינים שישנם מומחי אבטחה מוכשרים רבים ברחבי העולם שאינם עובדים עבור פייסבוק. הקמנו את התוכנית כדי לזהות ולתגמל את אותם אנשים על עבודתם הטובה ולעודד אותם להצטרף", כתב ג'ו סאלבין, אחראי האבטחה הראשי של פייסבוק בבלוג החברה הרשמי. פייסבוק אף הבטיחה להאקרים הגנה מפני צעדים משפטיים מצידה במקרים בהם עליהם לעבור על החוק כדי לאתר בעיית אבטחה ברשת. לצד העדכונים החשובים שקיבלה פייסבוק, היא קיבלה גם לא מעט אזהרות סרק, אך לדבריה אין הדבר מרתיע אותה מהמשך הפעלת התוכנית.

פייסבוק אינה הראשונה שפותחת תוכנית מעין זו. קדמו לה חברת גוגל וארגון מוזילה, שהציעו תגמול להאקרים שיחסמו פרצות אבטחה במערכותיהן.


עוד בנושא:

- לאן נעלמה החדשנות של פייסבוק?
- פייסבוק משפרת את הגדרות הפרטיות

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully