וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת IFA: מדריך למבקר

תערוכת האלקטרוניקה השנתית בברלין היא תערוכת ענק מעניינת אך בעייתית. כך תמצאו בה את הידיים והרגליים

רוצים לראות את כל החידושים הטכנולוגיים בתחום האלקטרוניקה הצרכנית, חודשים , ובמקרים מסוימים אפילו שנים , לפני שאלה מגיעים לחנויות? האירוע הרלוונטי ביותר עבורכם מתקיים מדי ספטמבר בבירת גרמניה. מדובר ב-IFA, או בשמה המלא Internationale Funkausstellung Berlin - תערוכת הרדיו הבינלאומית של ברלין, שהתקיימה לראשונה ב-1924.

למעשה, גם כיום תוכלו למצוא בתערוכה לא מעט מקלטי רדיו, שמגיעים בכל מיני צבעים וצורות. בנוסף תוכלו לראות את הטכנולוגיות החדשות ביותר בתחומי מסכי טלוויזיה, מחשבים, מחשבי לוח, קוראים אלקטרוניים, טלפונים סלולריים ומצלמות. כמו כן, בניגוד לאירועים כמו CES האמריקאי (אליו ממילא תתקשו להיכנס אם אין לכם קשר לתעשייה, כי הוא לא פתוח לקהל הרחב), יש ב-IFA חלקים נרחבים שמוקדשים למוצרים לבנים - תנורים, מכונות כביסה, מייבשים, כיריים, מעבדי מזון, טוסטרי משולשים ועוד. זה יותר מעניין ממה שזה נשמע, אבל על כך בהמשך.

IFA 2011 מתקיימת בימים אלה, ואם אתם לא תגיעו לברלין בשבוע הקרוב (עד ה-7 בספטמבר), תצטרכו לחכות לשנה הבאה. ב-2012, תחל IFA ב-31 באוגוסט ותסתיים ב-5 בספטמבר. וכיוון שהתאריכים כבר ידועים, תוכלו להתחיל לתכנן ממש עכשיו.

מכיוון שמדובר בתכנון רחוק טווח, אין סיבה להתייחס לטיסות או לחדרי המלון כבר עכשיו. עם זאת, באזור ינואר-פברואר כדאי כבר להתחיל לחשוב על הזמנת חדר - עדיף דרך שירות שמאפשר ביטול ללא קנס עד 24 שעות לפני ההגעה למלון. ואילו על טיסות אפשר להתחיל להסתכל באזור אפריל-מאי, כדי למקסם את ההטבות.

פרטים בסיסיים

הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת על IFA הוא שמדובר בתערוכה עצומה בגודלה. השנה היא מתפרסת על שטח של 134,400 מ"ר, עם כ-1,400 מציגים ויותר מ-200,000 מבקרים, ובשנה הבאה היא צפויה לגדול עוד. לתערוכה כ-30 ביתנים, חלקם דו או תלת קומתיים. הסידור שלהם, עם שני שטחים פתוחים גדולים באמצע, רק מסבך את העניינים. כך מוצא עצמו אדם שמנסה לעבור את כל התערוכה ביום אחד, נדרש ללכת כ-8 קילומטרים לכל הפחות.

המסקנה: אל תנסו לעבור את התערוכה ביום אחד, אם אתם יכולים להקדיש לה יותר זמן. נכון, זה אפשרי, 8 קילומטרים הם לא הרבה ליום של הליכה, אבל אתם תרצו הרי לעצור ליד מוצרים מגניבים, והתור להתנסות במכשירים הכי חמים יכול להיות יחסית ארוך. מניסיוננו, יומיים מספיקים כדי לראות את מה שאתם רוצים, בנוחות ובלי לחץ.

הגעה

מחיר הכרטיסים לתערוכה עומד השנה על 15 אירו ביום (11 יורו במכירה מוקדמת), 9 אירו אם אתם נכנסים אחרי השעה 14:00 ו-31 אירו לכרטיס משפחתי (שני מבוגרים, עד 3 ילדים). הכרטיסים מאפשרים גם נסיעה בתחבורה ציבורית אל ומתערוכה - חסכון של 4.60 אירו ביום אם אתם מגיעים מברלין. את הכרטיסים ניתן לקנות דרך האינטרנט באתר של IFA, ולהדפיס במדפסת הביתית.

אגב הגעה - מרכז הכנסים של ברלין לא נמצא במרכז העיר, כי אם מעט מחוצה לו. תחנת המטרו הקרובה לתערוכה נמצאת במרחק של כ-500 מטר מהכניסה הראשית. תחנת הרכבת הפרברית הקרובה נמצאת במרחק של כ-300 מטרים. יש גם מספר קווי אוטובוס שמגיעים קרוב לשטח התערוכה. למרות התכיפות הגבוהה של התחבורה, יש לזכור כי במיוחד בסופי שבוע, קווי ההגעה ל-IFA צפויים להיות עמוסים.

הכנות

כמו בכל תערוכה גדולה, הדבר החשוב ביותר למבקרים ב-IFA הוא נעליים נוחות. אתם הולכים להיות על הרגליים כל היום, זה לא הזמן לנסות נעליים חדשות, ג'ינס חדש או באופן כללי לנסות להיראות הכי אופנתי שיש. בחלק מהדוכנים, אגב, יש שטיחים לכל האורך, מה שהופך את ההליכה לעוד יותר קשה.

טיפ נוסף הוא מים. הביאו אתכם בקבוק, כי אם תבקשו לקנות מים בתערוכה, תתבקשו להיפרד מ-16-17 שקלים לבקבוק של חצי ליטר מים מוגזים. בגרמניה, נציין, סודה היא ברירת המחדל, ואילו מים לא מוגזים הם האקזוטיים.

באשר לאוכל, לפחות כאן יש נחת. זוכרים איך הזכרנו שמדובר בתערוכה עם תנורים, טוסטרים ושלל מוצרי מטבח אחרים? רוב החברות לא רק מראות את מוצריהן, אלא גם מדגימות את יכולותיהם. סלטים נחתכים, סנדוויצ'ים נאפים וקפה מתבשל לו, ואתם תוזמנו לטעום. נכון, תוכלו להשתמש בשירותיהם של דוכני מזון (נקניקיה ב-20 שקל), אך נראה כי אנשים מסתפקים בשלל טעימות האוכל שהמציגים מוכנים לספק להם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סיכום

בואו נעשה תיאום ציפיות. ממש לא כל מה שתראו ב-IFA, אם תבחרו להגיע לתערוכה, יהיה מעניין. יש גבול למספר מכונות הכביסה שאדם יכול לראות ביום אחד, ואפילו יש גבול למספר הטאבלטים שאפשר להתלהב מהם. כמו כן, בשנים האחרונות התערוכה הייתה הרבה יותר דלה מ-CES האמריקאית בכל הקשור להכרזות חדשות.

אך מדובר בכל זאת באחת מתערוכות הטכנולוגיה הגדולות בעולם - והגדולה ביותר שפתוחה עבורכם כקהל צרכנים. אין אירוע אחר בו תוכלו לראות כל כך הרבה חידושים במקום אחד, כשברובם מותר - ואף רצוי - לגעת. האם זה שווה את מחיר הנסיעה? על התשובה הזו תצטרכו אתם לענות.

גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה.

כנסו לצפות: תמונות מתערוכת IFA בפייסבוק שלנו

עוד בנושא:

- IFA 2011: מחשבות ראשונות : Samsung Note
- IFA 2011: סוני מנסה לחזור למשחק
- IFA 2011: לפני כולם: הטאבלט החדש של טושיבה
- IFA 2011: סמארטפון: המסך כבר מגיע ל-5.3 אינץ’

  • עוד באותו נושא:
  • ifa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully