וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מבטלת את Desktop ומוצרים נוספים

יאיר מור

5.9.2011 / 17:02

במסגרת מהלך לריכוז כוח העבודה של גוגל סביב מוצריה הראשיים, הודיעה החברה כי תסגור שורת שירותים כושלים

הצלחתה של חברה, כפי שיודע כל יזם מתחיל, תלויה ביכולתה להתאים את עצמה ואת מוצריה לשוק המשתנה בזמן אמת. גוגל, אחת החברות הנחשבות למצליחות בהיסטוריה, הראתה לאורך 13 שנות קיומה כי היא מסוגלת לפתוח ולסגור שירותים באותה נשימה.

ואכן, בסוף השבוע הודיע אלן יוסטאס, סגן נשיא בכיר בגוגל, כי בקרוב ייסגרו כמה שירותים ומוצרים של גוגל, ושהעובדים האחראים עליהם יעברו לעבוד על מוצרים מרכזיים יותר. המהלך הוא חלק מאסטרטגיה שמטרתה הגדלת מספר המפתחים העובדה על מוצרים מרכזיים. על האסטרטגיה הכריז לארי פייג', מנכ"ל ומייסד גוגל, לפני כחודש וחצי והיא צפויה להביא לסגירת מוצרים בעלי ביקוש נמוך או בסיס משתמשים קטן ושילובם לתוך מוצרי גוגל הפופולאריים יותר.

בין המוצרים שייסגרו בגל הקרוב ניתן למצוא את תוכנת החיפוש Google Desktop, ו-Google Pack, חבילת תוכנות שכללה את Adobe Reader, סקייפ, כרום, Real Player ועוד. העבודה על שתי התוכנות מופסקת בשל "הדרישה ההולכת ופוחתת לתוכנות להורדה" והעובדה שאת רוב הפעולות ניתן לבצע כיום ברשת. כמו כן, ייסגר אתר Aardvark, שנרכש ע"י גוגל ב-2010 ואיפשר למשתמשים לשאול שאלות ולקבל תשובות מגולשים בעלי מומחיות ואמון. במקום השירות, גוגל מתכוונת לעודד את המשתמשים לשתף מידע באמצעות גוגל פלוס.

שירותים אחרים שייפרדו מאיתנו בקרוב הם Fast Flip, שיועד להאצת הדפדוף בין חדשות ברשת; Subscribed Links, שאיפשר יצירת הזנות RSS של תוצאות חיפוש המתעדכנות בתוכן רלוונטי בזמן אמת; Notebook, שאיפשר צירוף הערות לקישורים ושיתופם כמסמכים, וישולב בשירות גוגל דוקס; Image Labler, משחק שנועד לעודד משתמשים לעזור לגוגל לתייג תמונות עבור מנוע חיפוש התמונות שלה; Sidewiki, תוסף שאיפשר למשתמשים להגיב על עמודים באמצעות סרגל צד ייעודי; ועוד 2 כלים המיועדים למתכנתים.

יוסטאס הדגיש כי לא כישלון המוצרים הוא הסיבה לסגירתם, וכי החברה לא מתכוונת להפסיק לנסות דברים חדשים או לקנות חברות מבטיחות. המטרה של גוגל, הוא הסביר, היא שבסופו של דבר כל העובדים היצירתיים שהיא רוכשת יעבדו על "[מוצרים] המשפרים את חייהם של מיליארדי בני אדם".


עוד בנושא:

- גוגל רוכשת את מוטורולה מוביליטי
- גוגל סוגרת את המעבדה

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully