וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד על פי אינטל: אולטרהבוק וממשק טבעי

מולי אדן, סגן נשיא באינטל, חושב שהדור הבא של מחשבים ניידים - דקים אך חזקים - הוא מהפכה בעולם המחשוב. הטאבלטים לא מפחידים אותו

למולי אדן , סגן נשיא באינטל ומנכ"ל קבוצת המחשבים האישיים בחברה, יש חזון ברור של עתיד המחשוב. בניגוד לאנשי חזון רבים אחרים, יש לו גם את הכוח להפוך את החזון הזה למציאות. אדן, מלבד היותו אחד הדוברים הכריזמטיים ביותר בתעשייה הזו, הוא גם בין האחראים העיקריים לצעדים האבולוציוניים אותם מציעה אינטל לשוק המחשוב. וה"הצעות" של אינטל, נכון להיום, הן הרבה יותר מהמלצות.

לאחר שהזכיר את שתי מהפכות המחשוב הקודמות של אינטל (המעבר למחשבי מולטימדיה ב-1995 ודחיפה לניידות ולתקשורת אלחוטית מ-2003), מתפנה אדן לדבר על המהפכה הנוכחית, עליה הכריזה אינטל לפני מספר חודשים: מיזם ה-Ultrabook.

אולטרהבוק איננו מעבד חדש של אינטל. למעשה לא מדובר כלל במוצר, אלא בתפיסה: סט חוקים שמגדירים את מחשב הנייד אותו מולי אדן ואינטל רוצים לראות בשוק. מדובר במחשב דק – פחות מ-20 מילימטרים עוביו, קל (משקל נמוך מ-1.4 קילו), עם זמן סוללה של 5-8 שעות לכל הפחות ומחיר נגיש – לכל היותר אלף דולר.

מולי עדן. דניס ויטצ'בסקי
אדן וגייב ניואל - אחד ממפתחי המשחקים החשובים בעולם/דניס ויטצ'בסקי

הטאבלטים? לא הורגים את המחשבים

כשאנחנו שואלים את מולי אדן למה אינטל – יצרנית חומרה – מתעסקת במהלך שנראה שיווקי, הוא מסביר שאינטל לא סתם רשמה את השם המסחרי "אולטרהבוק" והגדירה את המפרט שלו. החברה משקיעה 300 מיליוני דולרים במיזם שמטרתו לקדם את הנגישות של הטכנולוגיות שהופכות את המחשבים הללו למציאות. מעבר לכך, אינטל אף עובדת עם כל חברת מחשוב שרוצה לייצר Ultrabook ועוזרת לה לבנות אותו, כדי שגם חברות אשר לא יכולות להשקיע במחקר ופיתוח של הטכנולוגיות החדשות תוכלנה לקדם את השוק.

אך את המצגת שלו מתחיל אדן לא מהעתיד, כי אם מההווה, כשהוא מנסה להפריך את הטענות כי הטאבלטים – מחשבי לוח עם מסך מגע, הורגים את המחשבים. מעבר לכך שהנתונים הסטטיסטיים פשוט לא תומכים בטענה הזו, אדן גם מזכיר את נקודת החולשה העיקרית של הטאבלטים – בסופו של יום, לא מדובר במכונות טובות ליצירת תוכן. לדבריו, לאינטל תהיה נוכחות חזקה בשוק הזה - והחברה הכריזה על כניסה לתחום כבר לפני מספר חודשים - אך הטאבלטים לא מאיימים על תעשיית המחשבים האישיים.

אין בכך לומר שאינטל לא מאמינה במסכי מגע. בתשובה לשאלת וואלה! TECH אומר אדן כי אינטל עובדת על מפרט נוסף לאולטרהבוק, שמטרתו להביא גם את הטאץ' לקטגוריה הזו. מדובר במפרט למחשב היברידי, שהמסך שלו מסתובב על צירו כדי שניתן יהיה להשתמש בו גם כטאבלט וגם כמחשב נייד לכל דבר. מחשבים כאלה קיימים כבר יותר מעשור, אך עד היום מדובר בעיקר בניידים עסקיים גדולים וכבדים.

לא ברור מתי נתחיל לראות את המחשבים האלה בשוק, אך אדן יוצר בדבריו קשר הדוק בין הקטגוריה הזו לבין השקת 'חלונות 8' – גרסת החלונות הראשונה שנוצרת עבור מסכי מגע. במה שהוא ספק-ספקולציה, ספק-פליטת פה, הוא אומר כי נראה את חלונות 8 בשוק בתקופת חגי החורף של 2012. נכון לעכשיו, רוב ההערכות מתרכזות בתקופה הזו, אך במיקרוסופט טרם חשפו את חלון ההשקה של מערכת ההפעלה החדשה באופן רשמי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Aspire S3 - עוד אולטרהבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אי אפשר בלי מחשב לכל ילד

חלקים נרחבים מהמצגת שלו מקדיש אדן לעתיד. ולא רק עתיד המחשוב, כי אם גם עתידנו. במהלך האירוע הוא יצא בהצהרה כעוסה על כך שאין זה ייתכן שהממשלה לא מספקת לילדים מחשבים. לדבריו, מיזם של מחשב לכל מורה איננו מספיק – זה בלתי הגיוני להכין את הילדים לחיים במאה ה-21 בלי שיהיה מחשב לכל ילד. מדובר במשכון עתידנו, לא פחות, הוא אומר, ואף מציין כי אפילו במדינות עולם שלישי בהן הוא מסתובב כבר הבינו את זה.

ואם כבר בישראל עסקינן, אדן נשמע כועס גם כשהוא מדבר על מחירי המחשבים בארץ. במדינה בה יש רק מע"מ ואין מכס על המחשבים, אין ייתכן שהם עולים כל כך הרבה יותר מאשר בארצות הברית, הוא שואל, אפילו אם מדובר במשלוחים קטנים הרבה יותר.

ומה באשר לעתיד המחשוב? כאן חוזר אדן על מה שאמר עוד בתחילת השנה, במסיבת העיתונאים הגדולה של אינטל בתערוכת CES: ממשק טבעי בין אדם למחשב כבר אינו רק מדע בדיוני. הכוונה היא לא רק לזיהוי תנועה, כמו בקינקט, כי אם גם בזיהוי קולי – אפילו כשמדובר באדם עם מבטא; ואפילו הכנסת אלמנטים וירטואליים לעולם שלנו, כמו מסך שמאפשר לכם למדוד בגד ולראות איך הוא נראה עליכם בלחיצה על כפתור. אדן אומר שפעולות כאלה, שלפני חמש שנים דרשו שרתים גדולים, היום ניתנות לביצוע על תחנות עבודה נגישות בהרבה.

מחשבים רזים? לא ישתלטו

כשאנחנו שואלים אותו על אפיק התקדמות אפשרי נוסף – שיתוף של כוח עיבוד דרך רשת האינטרנט (למה שלא נוכל להשאיל משאבי מעבד למחשבים אחרים שצריכים אותם), אדן הרבה יותר סקפטי. לדבריו, זה יכול לעבוד במיזמים סגורים, והוא מביא כדוגמה את הפרוייקט Folding@Home שהשתמש במחשבים וקונסולות פלייסטיישן 3 כדי לתרום משאבי עיבוד לצרכים מדעיים. אך שיתוף "כללי" יותר, והסתמכות על מחשבים אחרים לצרכי עיבוד שגרתיים, הם פרצת אבטחה עצומה. כמו כן, בניגוד למה שניתן לחשוב, כוח עיבוד כיום הוא עדיין זול משמעותית מרוחב פס.

זו גם אחת הסיבות לכך שאדן לא מאמין בכך שמחשבים "רזים" – נטולי כוח עיבוד ותלויי רשת – יחליפו את המחשבים הרגילים בזמן הקרוב. כן יהיה, לדבריו, מודל היברידי (אותו אפשר לראות כבר עכשיו, עם חבילות תוכנה משרדית מקוונות כמו גוגל דוקס ואתרים שממירים לכם וידאו ברשת), אך בסופו של יום עדיין נהיה תלויים במעבדים. ורבים מהם יהיו של אינטל.

עוד בנושא:

האם אפל צריכה לחשוש מאינטל?
Folding@Home - תורמים משאבים למען המדע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully