וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם מנסה להבין את אייפון 4S

5.10.2011 / 18:40

עיתונות הטכנולוגיה שוקקת סביב האייפון החדש. למה לא יצא אייפון 5, מה משמעותי בדגם החדש ואיך תתקדם מכאן אפל

יממה לאחר השקת האייפון 4S, מוצפת עיתונות הטכנולוגיה העולמית בדיווחים ובפרשנויות על החלטתה של אפל שלא להציג אייפון חמישי, אלא רק שדרוג של אייפון 4 הקיים. רוב מבקרי החברה מודים שלמרות האכזבה – לפעולה זאת יש סיבות הגיוניות, ושסביר להניח שכמו מוצריה הקודמים של אפל – גם האייפון 4S יהפוך ללהיט. גם אנליסטים רבים לא רואים פתח לדאגות לעתיד, למרות שההכרזה אמש גרמה לצניחה של כ-5% במניית החברה (שתוקנה לאחר מכן).

"התגובה השלילית מזכירה את אייפון 4"

"אפל לא בדיוק הבינה כמה התלהטה הציפיה. משתמשים חיפשו אייפון 5 מהפכני ולא רק אייפון 4 מהיר יותר", אמר האנליסט פרנק ג'ילט מחברת המחקר פורסטר. "רבים ציפו לאייפון 5 שיכלול מסך גדול יותר ויהיה דק יותר", מסכים האנליסט שאו וו מ-Sterene Agee. "אך המציאות היא שהאייפון 4S משפר את הלהיט הנוכחי בעזרת מעבד כפול ליבה, גרפיקה טובה בהרבה, מצלמה חזקה, חיי סוללה ארוכים יותר, מהירות דור רביעי וזיהוי קולי סירי. התגובה השלילית הראשונית מזכירה את זו שקיבל האייפון 4, וכדאי להזכיר שמעטים מאוד חזו שהוא יצליח כל-כך", הוא מזכיר.

האנליסט אלקס גאונה מ-JMP Securities מצא את אירוע השקת המכשיר שונה מהאירועים הקודמים. "לא יכולנו להתעלם מהעובדה שההקדמות, ההשקה והמצגת חסרו הרבה מההתרברבות שראינו בעבר", אמר. "זה יכול להדגיש את חרדת המשקיעים מהתנהלות החברה ללא איש החזון סטיב ג'ובס, וכן להשאיר את הדלת פתוחה עבור אנדרואיד להמשיך לזכות בנתח שוק עולמי בקצב מהיר יותר". האנליסטית קייטי הוברטי ממורגן סטנלי מרגישה שהמבקרים לרעה מפספסים משהו: "השוק נוטה לשכוח שתוכנה זה מה שמפריד את אפל מהמתחרים, וזה גם המקרה היום עם ה-iOS 5 שכולל את סירי ואייקלאוד", היא אומרת.

"הלקוחות של אפל מספיק נאמנים כדי לא לעזוב"

"ההשקה הלא מסעירה הייתה טובה מספיק עבור טים קוק, מנהל שקט באופיו (בניגוד מוחלט לקודמו)", מסביר כריס טיילור בבלוג הטכנולוגי Mashable. "קוק הוא איש של מלאי. כך בנה את שמו באפל: בהבנת מחזור החיים של מוצרים ובדיקה שהחנויות לא מוצפות ביותר מדי מהם. שמירת מלאי נמוך היא חלק גדול ממה שהופך חברות לאמידות. לכן גם יש סיבה מרכזית להשיק את האייפון 4S עכשיו: לוודא שכל משתמשי האייפון 3GS שהחוזה שלהם פג – ישדרגו למכשיר החדש. האייפון 5 יגיע בדיוק בזמן בו יוכלו משתמשי אייפון 4 לשדרג ולנעול את עצמם בעוד חוזה של שנתיים. קוק מהמר על שני דברים: שהלקוחות הקיימים של אפל נאמנים מספיק כדי לא לעזוב ושהשם של אפל תמיד יביא לקוחות חדשים. לפחות כשמסתכלים מבחוץ, אלו נראים הימורים די בטוחים לטווח הארוך, אפילו אם וול סטריט קצת עצבנית בהתחלה".

גם גן רווינסקי באתר ReadWriteWeb מסכים שלא מדובר בצעד חסר היגיון. "העובדה היא שאפל שוב הציגה גרסה חדשה של קו מוצריה שתגרום לצרכן להשתוקק למה שיצא ממנה הלאה. הם יכולים לעשות זאת מכיוון שהשוק הצרכני מאפשר להם. זה היה מוגזם לצפות לאייפון 5 עכשיו. קפיצת ענק במוצריה אינה חלק מה-DNA של אפל. בקיץ הבא, כשיצא האייפון 5, הוא לא יראה דומה בכלל לאייפון 4S. אבל האייפון 5S ייראה דומה מאוד לאייפון 5. השדרוג של אייטונס ואיירפליי, האינטגרציה שלהם באייקלאוד וטלפון עם מפרט טוב יותר, יאפשרו קיום מעשי בשוק מול הייבול הנוכחי של הסמארטפונים לעוד כשנה".

"אפל תצטרך להוכיח שמה שבפנים זה מה שחשוב. האתגר יהיה לשכנע קונים לשדרג למוצר חדש שנראה בדיוק כמו הישן", כותבים אדם סטריינו ופיטר בורווס ב-Business Week. לארי דיגנן ב-ZDnet מעריך ש"התשובה לשאלה אם האייפון 4S יהיה הצלחה או כישלון תיקבע לפי יכולתה של אפל להרחיב את השוק שלה, או שהמוצר ייראה כלא יותר מאפשרות שדרוג. האייפון 4S ישמור את מעגל השדרוגים בפעולה. כשמוסיפים את המחירים המוזלים של המכשירים הישנים יותר – אפל תסתדר היטב. "סירי" יכול להכניס את טכנולוגיית הזיהוי הקולי למיין סטרים.

"סירי ממש עשה לי את זה"

ואכן רבים מתייחסים ל"סירי" כגולת הכותרת של האייפון החדש וכדבר שיעשה את ההבדל. "סירי היא טכנולוגיה שמשנה את המשחק ומגדילה את פער הובלת התוכנה של אפל. אנו מצפים שהפיצ'ר הזה יהיה "Killer App" ויגרום להרבה אנשים להחליט לשדרג", אומר האנליסט כריס וויטמור מדויטשה בנק. "סירי ממש עשה לי את זה. זו מערכת השליטה הקולית הכי מגניבה שראיתי, ונראה שהיא מסוגלת לעשות בערך הכל. סירי נותן תחושה של בן אדם אמיתי, ומה שזה עושה הוא מדהים", מתוודה ג'ורדן קרוק בבלוג הטכנולוגי טק קראנץ'. דארן מרף מ-Engadget אף התנסה מספר דקות בשימוש באייפון 4S ומדווח בהתפעלות על יכולותיו של סירי: "זה מאפשר לך לעשות כל דבר שאתה עושה בטלפון – אבל בעזרת הקול. ניסינו לשגע אותו עם בקשות מקריות והוא לא פספס, גם לא לרגע". הוא אף מספר שהמעבד כפול הליבה מורגש מאוד. הכל מהיר – טעינת עמודים, טעינת אפליקציות וכדומה.

ניקולס קרסון מה-Business Insider דווקא יותר מסויג מסירי. "אני לחלוטין מצפה שסירי יהיה גרוע, אתם לא? מעולם בחיים לא יצאתי מרוצה מאינטראקציה עם שירות זיהוי קולי. הטכנולוגיה הזאת גרועה כרגע. אתה תנסה לשלוח הודעת טקסט על ידי דיבור ומה שיקרה זה שתישלח הודעה אחרת לאיש קשר אחר", הוא כותב. אך מסתבר שגם הוא לא חושב שאפל פראיירית, ומוסיף: "מצד שני: ב-2006 התאכזבתי בהקשת האייפון כאשר התגלה שהוא יתבסס לחלוטין על מסך מגע. ציפיתי שזה יהיה גרוע, מכיוון שמעולם בחיים לא יצאתי מרוצה מאינטראקציה עם מסך מגע. אז אולי אני שוב טועה".

מה אתם חושבים עם האייפון 4S? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד בנושא:

- סירי של אפל: המהפכה הגדולה הבאה היא דיבור עם המחשב
- אפל מכריזה: אייפון 4S ו-Siri. אין אייפון 5
- כך התנהלה מסיבת העיתונאים - דיווח בוואלה! TECH
- אייפון 4S אינו כשלון, ממש לא

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון 4S

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully