וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירצת אבטחה ב-iOS מאפשרת לשלוט על המכשיר

8.11.2011 / 12:30

מפתח אמריקאי גילה כי ניתן לעקוף את השיטור של אפל ולהריץ פקודות לא חוקיות במכשיריה. החברה, בתגובה, חסמה אותו

מפתח ו"האקר מק" אמריקאי מצא פרצת אבטחה במערכת ההפעלה iOS ופרסם אותה. אפל לא אהבה את זה. צ'רלי מילר מתכנן להציג בוועידת SysCan שתיערך בשבוע הבא בטאיוון שיטה בה ניתן לנצל חולשה במכשירי אפל הפועלים על iOS – האייפון, האייפוד והאייפד. מילר גילה כי למרות מדיניות הגן הסגור ואישור האפליקציות של אפל, אפליקציה יכולה ליצור קשר עם מחשב נייח שיספק לה פקודות לא מאושרות על ידי אפל שירוצו על המכשיר.

כך ניתן, למשל, לגנוב למשתמש תמונות, לקרוא את רשימת אנשי הקשר שלו ולגרום לטלפון לרטוט או להשמיע צלילים. מילר אף הגדיל לעשות והגיש לאישור אפליקציה תמימה בשם Instastock שכללה את היכולת הזאת – איתה תכנן להדגים את הפעולה בוועידת האבטחה בטאייוון, והעלה קטע וידאו שמדגים את עבודתה. "עם באג כזה הלקוח לא יכול להיות בטוח שמה שהוא מוריד מחנות האפליקציות יתנהג יפה", אמר מילר למגזין פורבס, שפרסם את הידיעה על הנושא.

מילר הצליח לפרוץ כל מוצר של אפל משנת 2007, וייתכן שהגילוי הנוכחי הוא הקש ששבר את גב הגמל. שעות לאחר הגילוי קיבל מילר אי-מייל מאפל שמבטל מיידית את חברותו בתוכנית המפתחים של החברה. זאת למרות שלא ניצל את הפירצה לרעה – אלא פרסם אותה כדי להתריע לגביה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אפל העיפה אותי. זה כל-כך גס רוח!". צ'רלי מילר מקטר בטוויטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נימוקה של אפל הוא שהמפתח הגיש אפליקציה עם מטרה נסתרת: לכאורה מדובר באפליקציה המציגה מדדים, אך מטרתה היא אחרת. פעולה זאת, לדברי אפל, מפירה את הסכם השימוש של המפתחים, האוסר להסתיר או להציג בצורה לא נכונה חלקים מהאפליקציה. מלבד ביטול חברותו, הסירה אפל את האפליקציה מחנותה. "אני כועס. דיווחתי להם על באגים כל הזמן, ולהיות חלק מתוכנית המפתחים עזר לי בכך. הם פוגעים בעצמם והופכים את חיי לקשים יותר", אמר מילר לפורבס. "אני מתגעגע לסטיב ג'ובס", הוסיף. "הוא אף פעם לא זרק אותי".


עוד בנושא:

- אפל מודה: iOS5 מרוקן את הסוללה מהר
- iOS 5: ענן של חידושים

וידאו: צ'רלי מילר מציג את הפירצה

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • iOS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully