וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק נגד סלמן רושדי: השתמש בשמך האמיתי

15.11.2011 / 11:57

הסופר סלמן רושדי לא ידע שכדי להשתמש בפייסבוק עליו לא רק להוכיח את זהותו, אלא גם להשתמש בשמו המקורי: אחמד

קרב בין פייסבוק לסלמן רושדי: הרשת החברתית סירבה לאשר את הפרופיל של הסופר הידוע, מחשש שהוא מפוברק. לאחר שרושדי אישר את זהותו על ידי שליחת צילום דרכון – הסכימה פייסבוק לאפשר את קיום הפרופיל – אבל רק תחת השם הרשמי בו נולד ובו אינו משתמש: אחמד רושדי. רק לאחר שמתח עליה ביקורת בטוויטר (שם עוקבים אחריו יותר מ-115,000 איש), נאותה פייסבוק לאפשר לרושדי להיות חלק מהרשת תחת השם בו מכירים אותו ברחבי העולם.

"הם מתעקשים שאקרא לעצמי בשם הפרטי בו מעולם לא השתמשתי. איזה חבורה של טמבלים", צייץ רושדי במהלך העימות. "האם פייסבוק הייתה הופכת את ג'יי.אדגר הובר לג'ון הובר?", תהה. "היכן אתה מתחבא, מארק (צוקרברג), "צא החוצה ותן לי את שמי בחזרה!".

כשעתיים לאחר קיטורי הטוויטר שלו בישר רושדי בגאווה כי הרשת החברתית נכנעה ושהוא שוב סלמן רושדי. "אני מרגיש כל-כך יותר טוב – משבר זהות בגילי זה לא כיף", כתב. מאוחר יותר עדכן כי אף קיבל התנצלות מפייסבוק.

פייסבוק נוהגת להתעקש על כך שהמשתמשים בה ישתמשו בשמם האמיתי ובזהותם האותנטית, והיא אף מוחקת פרופילים שנראים לה מפוברקים. החברה עושה זאת בטענה שזהויות אותנטיות מביאות לשיח תרבותי יותר. "פייסבוק תמיד התבססה על תרבות של שמות אמיתיים. אנו מאמינים שזה מוביל לאחריות גדולה יותר וסביבה בטוחה ואמינה יותר לאנשים שמשתמש בשירות", אמר אליוט שרייג, סגן נשיא פייסבוק למדיניות פומבית.

טוויטר, לעומת זאת, נוקטת בגישה מתונה יותר: "שירותים אחרים מכריזים שעליכם להשתמש בשמותיכם האמיתיים מכיוון שהם חושבים שכך יוכלו לנטר בצורה טובה יותר. אנחנו יותר מתעניינים בלשרת את משתמשינו", אמר דיק קוסטולו, מנכ"ל טוויטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציוציו המתוסכלים של סלמן רושדי בטוויטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully