וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיעלם מהמפה של גוגל

לא רוצים שהוויי-פיי שלכם יירשם אצל גוגל? החברה הודיעה על פתיחת האפשרות להימחק ממאגר המיקום הגיאוגרפי שלה

גוגל תאפשר לרשת האלחוטית שלכם להיעלם מהמפה. החברה, שאוספת באמצעות מכשירי אנדרואיד מידע על מיקום גיאוגרפי מדוייק של רשתות אלחוטיות ביתיות, הודיעה היום על פתיחת האפשרות להימחק מהמאגר שלה. מדובר בצעד שנועד לרצות גופים ממשלתיים, הן באירופה והן בארה"ב, שדואגים מפני הפלישה של גוגל לפרטיות משתמשיה.

כיום, אוספת גוגל מידע "מהאוויר" באמצעות מכשירי אנדרואיד שבעליהם הסכימו להיכלל בתוכנית איסוף נתוני מיקום, ובאמצעות ניידות צילום של השירות Google Street View. המידע אמור לכלול רק את שם הרשת, אך בשנה שעברה נודע על מקרה בו ניידות הצילום (שלא פעלו אז בישראל) אספו גם פריטי מידע נוספים מרשתות שלא היו מאובטחות.

הסיבה לאיסוף המידע היא מתן שירותי מיקום טובים יותר. כבר עכשיו, מסוגלת גוגל להחליף את לוויני ה-GPS באזורים עירוניים, ולקבוע מיקום מדוייק שלכם באמצעות השוואת עוצמות קליטה של רשתות אלחוטיות סביבכם למפת הרשתות האלחוטיות שיש ברשותה. זו גם הסיבה לכך שכיום קל הרבה יותר להשתמש בשירותי מיקום גם כשאתם נמצאים בתוך מבנה, ואין קו ראייה בין הטלפון שלכם לבין לוויני GPS.

אם אתם בכל זאת לא רוצים שגוגל תאסוף את המיקום של הרשת שלכם, כל מה שתצטרכו לעשות מהיום זה לשנות את השם שלה – להוסיף לו "_nomap". כך, רשת אלחוטית בשם WallaTech תהפוך לרשת אלחוטית בשם WallaTech_nomap.


עוד בנושא:

- גוגל X: המעבדה הסודית של גוגל
- הערכות: גוגל תשיק שירות מוזיקה חדש השבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully