וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Socl.com: השירות החברתי החדש של מיקרוסופט?

16.11.2011 / 12:05

זה נראה כמו פייסבוק, מרגיש כמו גוגל פלוס - אבל זו לא בדיוק רשת חברתית. מה בונה מיקרוסופט ב-Socl.com?

מיקרוסופט בוחנת שירות חברתי חדש בשם Socl.com, כך מגלה האתר theverge.com. האתר מדגיש כי יתכן ומדובר בפרויקט מחקרי בלבד שלא בהכרח יושק כמוצר – אך מציין שלפי שמועות עומדת מיקרוסופט לפתוח אותו לבדיקתם של מוזמנים בזמן הקרוב. ביולי האחרון דווח כי מיקרוסופט עובדת על רשת חברתית שתימצא בדומיין Socl.com, והחברה אף חשפה (בטעות, לטענתה) דף כניסה מינימליסטי לשירות (שכונה Tulalip) שאיפשר לגולשים להתחבר אליו דרך חשבונותיהם בפייסבוק ובטוויטר. כרגע כתובת השירות אינה מציגה דף כלשהו וכלל אינה עולה.

לפי הדיווח, האתר בנוי בטכנולוגיית HTML5 ואינו דורש שימוש בתוספים. הוא לא מעוצב כרשת חברתית מלאה לכל דבר, למרות שמבחינה ויזואלית הוא מזכיר את פייסבוק. הוא כולל שלושה טורים, פיד חדשות ופעילות ופיד מדיה. הדגש הוא על חלונית החיפוש. זו מציגה את המשפט "מה אתה מחפש?" ומאפשרת לקבל שורה של תוצאות ממנוע החיפוש בינג ותוצאות מהרשתות החברתיות אליהן רשום המשתמש. ניתן גם לפרסם את שאילתת החיפוש כמעין שורת סטטוס – וכך לאפשר למשתמשים אחרים להגיב עליה. או כפי שמנסחים זאת ב-The Verge: "עם Socl יש לך את האפשרות לפרסם בפיד שלך שאתה מחפש "קאברים של פרינס בהופעה" או שאתה "נמצא בהופעה של פרינס". במקרה הראשון, כך מקווה מיקרוסופט, החברים (ניתן להוסיף ב-Socl חברים לרשימה בצורה דומה לזו של הרשתות החברתיות הקיימות) יראו את השאילתא הפומבית ויענו עליה. הם יכולים גם ללחוץ עליה 'לייק' (של פייסבוק) או לתייג אותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדגש הוא על חיפוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא תחליף לפייסבוק

לפי הדיווח של The Verge, שירות Socl מזכיר לא רק את פייסבוק, אלא גם את גוגל פלוס – למשל בפיצ'ר בשם "מסיבת וידאו", המאפשר למשתמש לצפות בסרטון וידאו מיוטיוב יחד עם חברים אחרים שמחוברים במקביל – זאת בדומה לפיצ'ר Google Hangouts של גוגל פלוס. בשונה לשתי הרשתות החברתיות – Socl לא מאפשר לחלק חברים לקטגוריות/מעגלים. כמו כן, לא ניתן לתייג חברים או אפילו לשלוח להם הודעות פרטיות. הרושם הוא שמיקרוסופט אינה מכוונת את Socl להיות תחליף לפייסבוק (בה השקיעה כסף), אלא רשת שנועדה לחלוק מה עושה המשתמש ומה הוא מחפש.

"Socl צריך להראות טוב יותר איך עוד רשת חברתית או כלי חיפוש יכולים לעזור למשתמשים למצוא מידע שהם מחפשים", מסכמים ב-The Verge. "ללא תמיכה במכשירים ניידים או אינטגרציה עם שאר עולמות מיקרוסופט – לשירות יש גבעה גבוהה לטפס עליה".


עוד בנושא:

- וירוס חדש הופך את פייסבוק לאתר פורנו
- פייסבוק נגד סלמן רושדי: השתמש בשמך האמיתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully