וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל השיקה את שירות המוזיקה Google Music

גוגל השיקה חנות מוזיקה עם 8 מיליון שירים, ביניהם גם שירים ישראלים. החנות לא זמינה בישראל, לפחות לא רשמית

גוגל מתחרה ב-iTunes. בהמשך להזמנה המרומזת ששלחה, חשפה ענקית הטכנולוגיה הלילה (ה') את "גוגל מיוזיק" - חנות מוזיקה מקוונת, בה יש כבר כיום כ-8 מיליוני שירים, והמספר צפוי לגדול ל-13 מיליונים בזמן הקרוב. בין השירים - תוצאה של הסכמים עם שתיים מתוך שלוש חברות התקליטים הגדולות (וורנר בחוץ, נכון לעכשיו) ניתן למצוא גם קטלוג עשיר בעברית, עם אמנים כגון שלמה ארצי וברי סחרוף. בו בזמן, יש לציין כי באופן רשמי לפחות, החנות זמינה כיום רק בארצות הברית - אך המנעולים שלה חלודים. על כך בהמשך.

פתיחת חנות המוזיקה של גוגל מצטרפת אל ההשקה הרשמית של "הארונית הדיגיטלית" Google Music - שירות שהושק בגרסת בטא עוד במאי האחרון, אשר מאפשר לכם להעלות 20 גיגהבייט של המוזיקה שלכם - ולא משנה מאיפה השגתם אותה - אל שרתי החברה ולהאזין לה מכל מחשב באמצעות הדפדפן או מטלפון אנדרואיד באמצעות אפליקציה. כעת ההרשמה לשירות פתוחה לכל משתמשי גוגל שמתחברים מארצות הברית.

דייויד בואי בחינם

מחירי המוזיקה בחנות זהים לאלה של אייטיונס - 69 סנט, 99 סנט או 1.29 דולרים לשיר. עם זאת, בניגוד לאפל, מציעה גוגל גם שירים בחינם. יותר ממאה שירים חינמיים זמינים כבר היום, ביניהם גם לא מעט להיטים. כך, לא תתבקשו לשלם אף לא סנט אחד על Sound and Vision של דייוויד בואי, Chop Suey של סיסטם אוף א דאון ו-Wonderwall של אואזיס. מעבר לכך, מבטיחים בגוגל תוכן בלעדי, דוגמת 6 אלבומי הופעות של הרולינג סטונס.

את השירים שקניתם, מעבירה גוגל אוטומטית ל"ארונית" שלכם ב-Google Music. משם תוכלו, כאמור, להאזין להם בכל מקום, וגם להוריד אותם למחשב. השירים, שמגיעים באיכות 320kbps, לא כוללים מנגנוני נז"ק (ניהול זכויות קניין), וניתן להעתיק אותם ממקום למקום באופן חופשי לגמרי. באפליקציית Music לאנדרואיד לא תוכלו להוריד שירים באופן חופשי, אך ניתן לבקש מהתוכנה לשמור שירים ספציפיים בצורה מקודדת, כדי לשמוע אותם כשאין חיבור רשת.

כדי למנף את העובדה שיש לגוגל רשת חברתית משלה בניסיון למכור שירים, כוללת Google Music גם אינטגרציה עם גוגל פלוס. לאחר שתרכשו שיר, תקבלו את האפשרות לשתף אותו על הקיר שלכם ברשת החברתית, וחבריכם יוכלו לשמוע אותו פעם אחת בחינם.

מתבאסים שזה לא זמין בארץ? בואו לדבר על זה בפייסבוק

איפה החדשנות?

בעולם בו אפל ו-iTunes שלה כה דומיננטיות - והחנות ההיא חולשת על יותר מ-80 אחוז משוק המוזיקה המקוונת בארה"ב - ניתן היה לצפות מגוגל להציע משהו חדשני כדי לנסות ולשבור את השוק. אך חדשנות היא לא שם המשחק ב-Google Music - הן השירות עצמו והן החנות הינם סטנדרטיים למדי, ודומים מאוד למה שמציעות מתחרות כמו אמזון.

דווקא אפל היא זו שהציגה חדשנות בתחום - Music Match, שירות שמאפשר לכם "להלבין" מוזיקה פיראטית (או כזו שקודדה בצורה פרטית) ב-25 דולרים לשנה, ולקבל אותה על כל מכשיר (של אפל) כשהחברה אף נותנת לכם גרסאות איכותיות יותר של השירים אם אלה נמצאים כבר בחנות שלה.

בו בזמן, חשוב להבין כי המוצר של גוגל כולל זמינות גבוהה הרבה יותר. ממשק הרשת של Music זמין בכל דפדפן, גם בדפדפן נייד על מכשירי אפל, ואפליקציית האנדרואיד כוללת ממשק נוח יותר עבור אותם 200 מיליוני מכשירי אנדרואיד שהופעלו עד כה.

לא פועל בישראל - חוץ מכשהוא כן

"הארונית" של גוגל מיוזיק לא זמינה בישראל. אה, רגע, בואו נסייג: ההרשמה אליה לא זמינה מחיבור אינטרנט שמזוהה כישראלי. נרשמתם כשאתם בארה"ב? השירות יפעל גם בארץ. נרשמתם כשאתם משתמשים בשירות VPN שמנתב את תקשורת האינטרנט שלכם דרך ארה"ב? אין בעיה, כשתתנתקו השירות עדיין יפעל - הן בגרסת דפדפן והן באפליקציה. תוכלו להעלות אליו את השירים שלכם ולהאזין להם מכל מקום.

מה שלא זמין בארץ, לפחות ללא חיבור VPN, הוא החנות. הסיבה לכך היא שתעשיית המוזיקה עדיין עובדת עם הסכמים גיאוגרפיים - יש לגוגל רשיון למכור את המוזיקה שלה רק בארה"ב. וכך, גם אם תתחברו מארה"ב, תתבקשו להכניס כרטיס אשראי אמריקאי וכתובת אמריקאית גם כדי לקבל את השירים החינמיים.


עוד בנושא:

- גוגל תשיק שירות מוזיקה
- וואלה! מיוזיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully