וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלקסי טאב 10.1: חיקוי של אייפד שמתעלה על המקור

גלקסי טאב 10.1 נראה כמו חיקוי של אייפד 2, אך מצליח להתעלות על המקור בהרבה מדדים

הגלקסי טאב 10.1 של סמסונג הוא חיקוי של האייפד. לא משנה כמה סמסונג תספר לכם שמדובר בעיצוב מקורי, כבר מהרגע הראשון ברור שמדובר בחיקוי, מבחינה פיזית לפחות. ובית משפט אירופאי מסכים עם הקביעה - הוא קבע שסמסונג מפרה עיצוב תעשייתי של אפל, וכעת שוקדת סמסונג על עיצוב-מחדש של הטאב, על מנת שתוכל למכור אותו חוקית באירופה.


היותו של הטאב חיקוי איננה הבעת ביקורת, כי אם קביעה בסיסית שמטרתה לייצר הקשר בין מכשיר אותו רובכם ראיתם לבין מושא הכתבה. הבעיה היא שלמלה "חיקוי" יש קונוטציות שליליות של מוצר נחות, כשמשמעות המלה מבקרת בעצם לא את המוצר עצמו אלא את מקוריות מעצביו. זה הבדל משמעותי מאוד, והגלקסי טאב הוא דוגמה טובה לכך, כי למרות היותו חיקוי מדובר במוצר שעבור רבים מכם יהיה שימושי הרבה יותר מהמקור. במילים אחרות, אל תפסלו אותו עדיין, המשיכו לקרוא.

כמו אייפד, אבל לא

גלקסי טאב 10.1 הוצג לראשונה בתערוכת הסלולר הגדולה בעולם, MWC, שנערכה בפברואר - כמה שבועות בלבד לפני ההכרזה על אייפד 2. מספר שבועות לאחר שאייפד 2 הוצג לעולם, הגלקסי טאב 10.1 הוצג שוב, אבל לא היה זה אותו המכשיר. הגרסה החדשה הייתה דקה וקלה מקודמתה, עם סוללה טובה יותר ומסך טוב יותר. וכן, כפי שכבר הזכרנו, היא דמתה באופן מחשיד לטאבלט החדש של אפל.

וגם כשמסתכלים על הנתונים היבשים, המפרטים של שני המכשירים דומים מאוד, כשנראה שסמסונג התאימה את המכשיר כך שינצח את אייפד 2. הוא קל יותר בכ-35 גרם, דק יותר ב-2 מילימטרים, ועם מסך גדול יותר בסנטימטר (לא מכל צד. במסכים סופרים את האלכסון). הטאב 10.1 ואייפד 2 מגיעים באותם הנפחים - 16, 32 ו-64 גיגהבייט, לשניהם מעבד כפול ליבה במהירות גיגהרץ (יותר על המעבד בהמשך), גלקסי כולל כפול זכרון (1 גיגה ולא 512 מגה), ויש לו מצלמה יותר טובה, ושניהם מספקים כ-10 שעות לפני שתצטרכו להטעינם מחדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דמיון נוסף בין שני המכשירים הוא בתכונה מעצבנת מאוד שיש גם לאייפד וגם לגלקסי טאב: שימוש במחבר ייעודי. במקום לשים חיבור מיקרו-USB ולאפשר לכם להשתמש בכבל סטנדרטי, הן אפל והן סמסונג מאלצות אתכם להשתמש בכבל שלהן כדי לחבר את המכשיר לחשמל או למחשב. ואגב, בשני הטאבלטים מדובר בבחירה - שניהם מאוד בררניים באשר למקורות שאינם-שקע מהם יסכימו להיטען. ממחשב העבודה במשרדי וואלה!, למשל, טאבלטים אלה לא נטענים, ואילו ממקבוק פרו שניהם נטענים, אם כי במהירות ממש נמוכה. הסיבה לכך היא שמחשבים לא תמיד מספקים מספיק זרם ביציאות USB שלהם.

ההבדל הפיזי הבולט ביותר בין שני המכשירים הוא בכך שלאייפד יש את כפתור ה"בית" על פני המכשיר, ואילו גלקסי טאב האנדרואידי לא כולל כפתורי תפריט בלבד. יש לו רק כפתור הדלקה וכיבוי, וכפתורי ווליום. כל שאר האלמנטים של ניווט נכללים בתוך מערכת ההפעלה אנדרואיד 3, שמגיעה עם הטאב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

גלקסי טאב נגד מק

אם כבר באנדרואיד עסקינן, נזכיר כי גרסת 3 פותחה במיוחד עבור מחשבי לוח, והיא כוללת ממשק ייחודי, ששונה מאנדרואיד 2 אותה פוגשים כיום בטלפונים סלולריים. מכפתורי תפריט, דרך מסך יישומים - החוויה כאן מותאמת למסך גדול יותר. וסמסונג, כרגיל, מוסיפה מעל למערכת ההפעלה את הממשק הייעודי שלה.

הממשק הזה, Touchwiz, שהיה בלתי נסבל בטלפונים סלולריים של סמסונג לפני מספר שנים, הופך עם הזמן לאחד השימושיים ביותר שקיימים לאנדרואיד. בגרסה שמקבלים עם הטאב, שהותאמה גם היא למסך הגדול והתפריטים השונים, הוא כולל גישה מהירה גם כשאתם בתוך יישומים לווידג'טים של סמסונג, ביניהם יישום נוח שמאפשר לנקות את זכרון המכשיר כדי לשפר את מהירות העבודה, ומספר יישומי פרודוקטיביות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבעיה עם מה שסמסונג עשתה לטאב מבחינת התוכנה מתחילה במקום אחר לגמרי - Kies. מדובר בממשק הסנכרון של הטאבלט, שאמור לאפשר להוריד עדכונים למכשיר ולסנכרן בינו לבין המחשב באמצעות תוכנת Kies אותה נדרש המשתמש להתקין. כן, קצת כמו iTunes של אפל. והבעיה? זה לא עובד. לא תמיד, לפחות. לאחר שעה של ניסיונות להעתיק קבצים מ-Mac OS לטאב התייאשנו ועברנו לחלונות, בה הוא זוהה כנגן מולטימדיה וניתן היה להעביר אליו תוכן בלי בעיה. נבהיר - זו לא מערכת ההפעלה של המק שאשמה, כל טאבלט אחר שניסינו לחבר אליה עבד בלי בעיה באמצעות תוכנה שגוגל השיקה למק בדיוק למטרה זו. אבל התוכנה המדוברת בכלל לא מזהה את הטאב. והאפשרות "העתק קובץ לטאב" בתוך קיס פשוט סירבה לעשות את מה שביקשנו, אפילו שסנכרון מוזיקה ויומן עבד בלי בעיות.

הפתיחות - יכולת לעבוד באופן חופשי עם שטח האחסון של הטאב, היא אחת הנקודות החזקות ביותר של אנדרואיד, ואל לסמסונג לפשל בקטע קריטי כזה. כמובן שמדובר במצב זמני - תקלות כמו זו מתוקנות באמצעות עדכוני תוכנה, אבל זה עדיין מציק.

הטאבלט החלק ביותר

לאחר שמתגברים על Kies ושמים תוכן על המכשיר, מגלים כי הוא מכונת מולטימדיה מרשימה לא פחות מהמתחרה מבית אפל. הרמקולים של הטאב, למשל, יותר טובים, וכך גם איכות השמע באוזניות. גם בתחום הויזואליה הטאב לא מפסיד לאייפד, עם מסך חד ואיכותי.

על כל אלה, כמו גם על ביצועי הדפדפן והיישומים השונים, מנצחים המעבד והזכרון של המכשיר. אחד הייתרונות המשמעותיים של האייפד על מרבית הטאבלטים האנדרואידיים היה מאז ומתמיד מהירות ותחושה של פעולה "חלקה". הטאב הוא אחד הראשונים שמגיעים לרמת הפעולה הזו, עם מעט מאוד רגעים בהם המכשיר מגיב באיטיות או נתקע. רוב הזמן הוא יהיה מהיר מאוד, גם אם תעמיסו עליו מספר תוכנות בו זמנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנדרואיד או iOS - מי טובה יותר?

ובקרב חומרה צמוד, השאלה העיקרית בבחירה בין הגלקסי טאב לבין האייפד נוגעת למערכת ההפעלה. בסופו של יום, אם תתלבטו בין אייפד לבין הגלקסי טאב או אחד ממתחריו, תצטרכו להחליט האם אתם מעדיפים את iOS של אפל או את אנדרואיד של גוגל.


עם יד על הלב, חייבים להודות שאנדרואיד היא פחות נוחה מבין השתיים, ולא נולד עוד ממשק-על שישנה זאת. iOS 5 אינטואיטיבית ופשוטה יותר להבנה והפעלה, מה שמשפר מאוד את חווית השימוש בקרב אנשים שלא באמת מתמצאים במחשוב. ועם אותה יד על אותו הלב, חייבים גם להודות שהיצע האפליקציות לאייפד גבוה ואיכותי הרבה יותר מזה של האנדרואיד כיום, אפילו שהמצב השתפר מאוד בחצי השנה האחרונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך מאידך, אנדרואיד היא מערכת הפעלה שמאפשרת לכם לעשות הרבה יותר דברים. להתקין תוכנות בלי שאלה תעבורנה אישור צנזורה ובלי הצורך לפרוץ את המכשיר, למשל, או להעביר קבצים בחופשיות לטאבלט (תיאורטית, במקרה של Kies ומק). היא גם הרבה יותר נוחה להתאמה אישית, עם מגוון רחב של אפשרויות התאמה. אז נכון שחלק מהמשתמשים כלל לא יברכו על החופש הזה, ויעדיפו ללכת לגן סגור ומוגן, אך יותר ויותר אנשים מפסיקים לפחד מאנדרואיד בזכות הצלחת הטלפונים הסלולריים עליהם היא מותקנת, ואלה יודעים גם להעריך את היופי שבהיותו של המכשיר פתוח.

כאן זה הזמן לציין שגלקסי טאב 10.1 יזכה להתעדכן גם לאנדרואיד 4 - הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, שמשפרת את הממשק עוד. מתי זה יקרה? בסמסונג לא אומרים, בינתיים.

השורה התחתונה

שוב כדאי להדגיש, גלקסי טאב 10.1 הוא חיקוי של אייפד. אבל מדובר בחיקוי שמתעלה על המקור בכמה מדדים. ובמדד החשוב ביותר - מערכת ההפעלה, מדובר בתיקו פשוט כי אנדרואיד מול iOS זה מאבק כל אינדיווידואליסטי עד שרק אתם תוכלו להחליט עבור עצמכם איזו מערכת הפעלה מתאימה לכם יותר.

עוד בנושא:

סקרנו גם את ה-Xoom של מוטורולה
והנה הרשמים שלנו מאייפד 2
אפל נגד סמסונג - האם גלקסי טאב הוא חיקוי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully