וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפוש הקולי של גוגל - עכשיו בעברית

גוגל השיקה חיפוש קולי בעברית וערבית למכשירי אנדרואיד ואייפון. פקודות קוליות עדיין לא תוכלו לתת

גוגל רוצה שתגידו לה מה אתם מחפשים, בעברית. החברה השיקה את החיפוש הקולי בעברית וערבית למכשירי סלולר בעלי מערכת ההפעלה אנדרואיד ואייפון. במכשירי אנדרואיד בגרסה 2.2 ומעלה מדובר באפשרות המובנית בתוך מערכת ההפעלה, ואילו במכשירים ישנים יותר או באייפון זהו חלק מאפליקציית החיפוש של גוגל.

יש לזכור - לא מדובר בפקודות קוליות, אלה לא נתמכות בינתיים בעברית או ערבית. המנגנון מאפשר לכם אך ורק לחפש במנוע החיפוש של גוגל באמצעות הקול שלכם. עם זאת, מדובר בפעם הראשונה בה מערכת זיהוי קולי בעברית זמינה לעשרות - או אפילו מאות - אלפי אנשים, כשעם כל יום שעובר היא הופכת למדוייקת יותר כיוון שהיא לומדת מטעויות זיהוי.

בבלוג של צוות החיפוש הקולי בגוגל נכתב כי זיהוי עברי וערבי כלל מספר אתגרים ייחודיים, כמו זיהוי ניקוד. בניגוד לשפות אחרות, חיפוש בעברית וערבית לא יכול לנתח מלה שנאמרה וסתם להפוך אותה לאותיות בלי התחשבות בניקוד. הפתרון - דגימה של יותר ממיליון משפטים בעברית וערבית. ובמקרה של ערבית, נכון לעכשיו נתמכים רק ניבים של המפרץ הפרסי, הניב המצרי והערבית הלבנטינית

כיוון שגוגל צריכה לדעת באיזו שפה אתם הולכים לחפש, וניתן לקבוע רק שפה אחת בכל זמן נתון, תצטרכו לקבוע את עברית כשפה בהגדרות היישום. אל ההגדרות תוכלו להיכנס ממסך החיפוש הקולי עצמו. במקרה ואתם משתמשי אנדרואיד 2.2, תוכלו להגיע אליו בקלות בלחיצה ארוכה על מקש חיפוש ייעודי אם קיים אחד במכשיר שלכם, או על סמן המיקרופון בשורת החיפוש של המכשיר.


עוד בנושא:

- גוגל מעדכנת את סרגל הכלים ושירות המפות
- גוגל השיקה את שירות המוזיקה Google Music

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully