וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: פיירפוקס כושל באבטחה

11.12.2011 / 12:29

מחקר שפורסם ומומן על ידי גוגל טוען כי כרום הוא הדפדפן הבטוח ביותר, בעוד פיירפוקס מקבל ציונים נמוכים במיוחד

חברת האבטחה Accuvant פרסמה מחקר הבודק את יכולות האבטחה של שלושת הדפדפנים הבולטים בשוק. לפי התוצאות, הדפדפן כרום הוא המאובטח ביותר. עם או בלי קשר – מממנת המחקר הייתה גוגל, יצרנית הדפדפן. החוקרים מדגישים, עם זאת, שהמחקר נוהל בצורה עצמאית לחלוטין.

על פי הנתונים במחקר, בעוד כרום מוביל בהטמעת יכולות אבטחה חדשניות, אינטרנט אקספלורר מוצלח בכך מעט פחות ופיירפוקס מציג את הנתונים הגרועים ביותר וסובל מנקודות תורפה משמעותיות.

המחקר יצא מנקודת הנחה שהאקרים יחפשו באגים בדפדפנים אותם יוכלו לנצל לרעה, והחוקרים בדקו כיצד מתמודדים הדפדפנים עם האקרים שכבר הצליחו להשיג גישה מסוימת למחשב המשתמש, ומנסים לבצע נזק דרך הדפדפן. שלושת הפרמטרים העיקריים שנמדדו הם יכולותיו של הדפדפן להגביל את גישת ההאקר למחשב, התמודדות עם ניסיונות האקינג דרך קוד ג'אווה-סקריפט והתמודדות עם תוספים – שחלקם יכולים להיות דרך להכנסת תוכנות זדוניות למחשב. כרום השיג את הציונים הגבוהים ביותר בכל שלושת הפרמטרים הללו. פיירפוקס הוגדר בשלושתם כ"אבטחה לא מיושמת או לא אפקטיבית".

חודש קשה לשועל

"המוצרים של מוזילה היו בשטח לפני שאבטחת דפדפנים הייתה נושא כה רלוונטי. כרום נולד בזמן הנכון ובסביבה הנכונה", הסבירו החוקרים את פשר הפערים בין שני הדפדפנים, ואת הקושי של הראשון להתאים עצמו לסכנות הקיימות כיום.

בתגובה לממצאים מסר ג'ונתן נייטינגייל, מנהל מחלקת ההנדסה של ארגון מוזילה, כי "פיירפוקס כולל מגוון רחב של טכנולוגיות שנועדו להפחית סכנות אבטחה", וכי "שום טכנולוגיה אינה 'קליע כסף' (כלומר: מסוגלת לנצח כל דבר – א.ל.)". "אנו גאים במוניטין שלנו באבטחה, והנושא יישאר עדיפות מרכזית של פיירפוקס", הצהיר.

נתונים אלו מגיעים בחודש שאינו חיובי במיוחד עבר פיירפוקס. בתחילת החודש פרסמה חברת המחקר StatCounter כי לראשונה עבר כרום את פיירפוקס בנתח שוק, והוא כעת עומד על 25.69% (עלייה של 4.66% מהחודש הקודם) לעומת 25.23% של פיירפוקס.


עוד בנושא:

- כל דפדפן חמישי - כרום
- הושקה גרסה 8 של פיירפוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully