וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה'טאבלטיזציה' של האינטרנט

גדי להב

22.12.2011 / 16:02

האפקט הרגשי שמייצרת צריכת התוכן במחשבי הלוח מתחיל להגיע גם למסכים אחרים

המשפט "כל מי שמחזיק טאבלט ביד אינו יכול לחזור אחורה למחשב עם מקלדת ועכבר" כבר שחוק מרוב שימוש, אבל הוא שחוק מכיוון שהוא מדויק. מהפכת הטאבלטים בעיצומה, והיא מגלמת בתוכה הבטחה גדולה: שינוי משמעותי בדרך שבה מוצג מידע דיגיטלי.

הטבעיות שבשימוש במסך מגע, היכולת להציג תמונות בצורה ראויה והאפשרות להציג טקסטים בגדלים שונים, ובכך ליצור היררכיה, הופכים את הגלישה בטאבלט לחוויה שמייצרת משהו שהאינטרנט "הישן" לא הצליח לייצר - אפקט רגשי. היכולת הזאת להתרגש גורמת לנו לתחושת אכזבה כשאנו חוזרים לגלוש במחשב הרגיל. לא עוד לינקים, לא עוד גלילה, לא עוד הצגה יבשה של טקסט ותמונות שמתערבבים פחות טוב משמן ומים.

אפליקציות רבות מציגות לראווה את היכולות האלה של הטאבלטים, אבל תצוגת התכלית המרשימה ביותר מתרחשת בקטגוריה אחת: אגרגטורי המידע. האפליקציות שלוקחות את המידע שלכם - הניוזפיד שלכם בפייסבוק, הטוויטר שלכם או אתר החדשות החביב עליכם - ומציגות אותו בצורה מגזינית, נוחה ומרגשת. הן, למעשה, לוקחות את המידע ומעבירות אותו תהליך של טאבלטיזציה.

המפורסמת והטובה מכולן היא פליפבורד. המסך בפליפבורד הוא שני עמודים שעליהם מופיעות הכותרות. אתם למעשה קוראים את מגזין הפייסבוק שלכם. גם תמונות האפליקציה משדרגת. לבעלי אינסטגרם מביניכם, למשל, צפויה הפתעה נעימה בגלישה דרך פליפבורד. נסו ותגלו.

גלישה באייפון הופכת לחוויה מהפנטת

תהליך הטאבלטיזציה קיבל פוש רציני השבוע. לדחיפה הראשונה אחראית גוגל, שהשיקה את Google Currents, מתחרה לפליפבורד ודומיו במכשירי אנדרואיד. אמנם מתחרים חדשים צצים כל שבוע, אולם היכן שגוגל נכנסת לתמונה, יש סיכוי גדול יותר שדברים יזוזו קדימה. את הזבנג הנוסף נתנו פליפבורד ומתחרות נוספות שלה - הן השיקו אפליקציות לסמארטפונים. גלישה באפליקציית האייפון של פליפבורד היא חוויה מהפנטת. התמונות, הטקסט, הדפדוף - הכל יחד מייצר אפקט רגשי שאי אפשר להתכחש לו. פיד הפייסבוק שלכם, למשל, יהפוך מבליל מידע לאוסף סיפורים קצרים. מיליון משתמשים שהורידו את האפליקציה בתוך שבוע מבהירים שהחוויה הזאת היא משהו שהקהל מעוניין בו.

המעבר של החוויה הזאת לסמארטפון הוא המעניין ביותר. העובדה שהאפקט הזה מתרחש על מסך קטן היא לא פחות מרעידת אדמה קלה. פתאום מתחוור לנו שהחוויה הזאת אינה תלויה בגודל המסך. מה שמשפיע עליה ביותר אינו פלטפורמת ההצגה, אלא הדרך שבה מוצג התוכן. במלים אחרות: הטאבלטיזציה יכולה להתרחש גם מחוץ לטאבלטים. מרגע שאדם נתקל בחוויה כזו, קשה לו לחזור אחורה.

עד כה קישרנו את החוויה עם המכשיר, אבל עתה תוכן "מטובלט" יתחיל להופיע גם במסכים אחרים. ככל שניתקל בו יותר, נעדיף אותו על פני הגלישה המסורתית. מעגל השינוי כבר מסתובב. תהליך הטאבלטיזציה של האינטרנט בעיצומו.


עוד בנושא:

- יו”ר גוגל: ”נשיק מחשב לוח ב-2012”
- טאבלטים, הם בכל מקום

  • עוד באותו נושא:
  • מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully