וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טטריס: "אנגרי בירדס זו תופעה חולפת"

27.12.2011 / 11:50

מנהל החברה שמחזיקה במשחק הקלאסי מעריך שזריקת הציפורים תלך ותדעך, בעוד שטטריס ישאר לנצח

נקודת מבט מפוכחת או הכחשה עמוקה? הנק רוג'רס, מנהל "חברת טטריס", בעלת משחק הצורות המיתולוגי, התראיין לאחרונה ל-Industry Gamers והתייחס ל"אנגרי בירדס", המשחק הסלולרי המצליח. לטענתו של רוג'רס, הציפורים הזועמות הן תופעה חולפת ותו לא - בעוד טטריס ישאר איתנו לנצח.

"בכל פעם שיש משחק המבוסס על דמויות כמו דמויות הציפורים הזועמות, המשחק הופך לפופולרי אבל אז דועך והולך. טטריס כבר הצליח להתקיים מעבר להרבה משחקים כאלה, אנחנו כאן כבר 25 שנים", הוא אמר.

"אני אוהב להשוות את זה לספורט," הוסיף רוג'רס, "בהתחלה ספורט נחשב ל'פעילות', כמו שגולף היה פעילות - אבל אז הפך לספורט. אני חושב שברגע שאנשים שיחקו במשהו כבר 20 או 25 שנה אפשר להיות בטוחים שהדבר הזה כאן להשאר. זה ספורט, זו לא תופעה חולפת. "אנגרי בירדס" זה חמוד וכולם משחקים בזה, אבל בסוף ימאס להם והם יעברו למשחקים אחרים. טטריס זה כמו השיר 'יום הולדת שמח' - הוא ממשיך וממשיך וממשיך".

"טטריס זה כמו וירוס"

ההשוואה בין טטריס ל"אנגרי בירדס" ברורה מאליה: שניהם משחקים קז'ואלים שהצליחו לשבור את הגבול בין גיימרים ללא גיימרים: בשנות ה-80 וה-90 כולם שיחקו בטטריס, בדיוק כמו שהיום כולם משחקים ב"אנגרי בירדס". עם זאת, טטריס אכן מצליח להמשיך ולהצדיק את קיומו - ובכל שנה יוצאים שלל משחקים חדשים בסדרה - שלאחרונה הגיעה באופן רשמי ומיוחצ"ן גם לפלטפורמות סלולריות - שם היא תצטרך להתמודד ישירות מול "התופעה החולפת", הציפורים הזועמות.

"השקנו מחדש את משחק Tetris Touch בסלולר... זה כמו וירוס וכולם נדבקים בזה בשלב מוקדם או מאוחר. זה גם לא משהו שמישהו פיתח אליו תרופה, אפשר להדבק ב'וירוס טטריס' שוב ושוב ושוב. אנשים ימשיכו להדבק בוירוס הזה, וזה מה שאנחנו עושים", הוא הסביר למה לדעתו טטריס לא יתיישן אף פעם.

טטריס, ככל הנראה, אכן כאן כדי להשאר. מדובר בקלאסיקה של תעשיית המשחקים, והעובדה שהוא מבוסס על צורות הנדסיות פשוטות ובנוי, למעשה, ממשחקיות נטו (ללא שום אלמנטים סיפוריים או דמויות) עוזרות לו להמשיך להרגיש רענן ולא להתיישן.

עם זאת, אין לזלזל בכוחן של הציפורים הזועמות - שחדרו בעוז אל תעשיית משחקי הסלולר בדיוק ברגע הנכון והצליחו להפוך לאחת מתופעות הגיימינג הגדולות ביותר בשנים האחרונות. אולי הן לא ישרדו כמו טטריס - אבל הן בהחלט הצליחו להשפיע על התעשייה לא פחות ממשחק הבלוקים הרוסי הוותיק.


עוד בנושא:

- Angry Birds עוברת את גוגל בפרסום סלולרי
- הציפורים עפות לרשת

  • עוד באותו נושא:
  • Angry Birds

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully