וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES 2012: המוצרים הירוקים מפנים את מקומם

תערוכת האלקטרוניקה בלאס וגאס מראה כי טרנד המוצרים הירוקים פינה את מקומו. חוץ מאשר אצל פנסוניק

ירוק זו לא מלה גסה, במיוחד לא בתערוכת טכנולוגיה צרכנית כמו CES, אבל השנה נראה כאילו היא נעלמה כמעט כליל מהלקסיקון של מציגים רבים. לפני שנה היה אפשר לראות בתערוכה עשרות, אם לא מאות, יצרנים של גאדג'טים סולריים, ונראה היה כי כל החברות הגדולות מקדישות לאיכות הסביבה חלק ניכר מדוכניהן. השנה, לעומת זאת, המצב מעט שונה.

קטגוריית 'המוצרים שתורמים לאנושות' אימצה את הגאדג'טים הבריאותיים - אלה שעוקבים אחרי כושר, ושמה עליהם את הזרקור. איכות הסביבה נשארת הרבה מאחור. התיקים עם הפאנלים הסולריים עדיין כאן, אבל נראה שיש הרבה פחות מהם, וכך גם מטענים ידניים ומכשירים שמפיקים חשמל מרוח. בביתנים של ענקיות האלקטרוניקה דוגמת סמסונג ו-LG עדיין מדברים על מגמות ירוקות, אך נראה שהרבה פחות, וחלק ניכר מזה נאמר בהקשר חסכוני. המסר הוא שמכונת הכביסה הזאת משתמשת ב-25 אחוז פחות מים, וזה טוב כי זה חוסך לכם כסף, לא כי זה תורם לאיכות הסביבה.

פנסוניק עדיין ירוקה

יוצאת הדופן כאן היא פנסוניק. החברה (שכותב שורות אלה הוא אורח של נציגתה הישראלית ב-CES) החליטה לשים דגש שיווקי על המחויבות שלה להפוך לחברה הירוקה בעולם ב-2018, השנה בה היא תחגוג 100 שנות קיום. ההשלכה הראשונה של החלטה זו הייתה מסיבת עיתונאים משעממת להפליא. כשמתחרותיה דיברו על מסכים וטלפונים חדשים, פנסוניק דיברה על פאנלים סולאריים. כשמתחרותיה סיפרו על ממשקים טבעיים, פנסוניק סיפרה על ישוב יפני בבנייתו היא שותפה, בו כל האנרגיה תופק על ידי טכנולוגיות ירוקות בישוב עצמו.

גם הדוכן של פנסוניק בתערוכה מדגיש שוב ושוב את המחויבות של החברה לאיכות הסביבה, מה שנראה מוזר מאוד בשנה בה כמעט אף אחד אחר לא עושה זאת. לפחות במבט ראשון, זה נראה כמו קריאה לגמרי לא נכונה של מפת הטרנדים. מה עוד שהטרנד החם של השנה - ממשקים טבעיים - כלל לא מוזכר אצל פנסוניק, שאמנם הייתה אחת הראשונות לשלב מצלמה במסכיה אך אינה מציגה אף אפשרות שימוש בה לטובת השליטה בממשק הטלוויזיה.

ואולי זה כל מה שזה, אבל קיימת גם אפשרות נוספת, צינית הרבה פחות: אולי אלה אידאלים, ולא שיווק. אולי הרצון של החברה להפוך לחברה הירוקה בעולם בשנת ה-100 שלה מונע לא רק מתדמית (ובואו נודה באמת, על רקע פחד מהתחממות גלובלית זה טוב למכירות כשמזכירים אותך כל פעם כחברה הירוקה בעולם) כי אם גם מרצון אמיתי להזיק כמה שפחות לסביבה. אם זה העניין, הירוק הזה אולי משעמם, אבל בהחלט ראוי להערכה.


עוד בנושא:

- CES 2012: אינטל רוצה לעשות סירי
- CES 2012: הקינקט מגיע למחשב האישי
- CES 2012: מייספייס מגיעה למסכי הטלוויזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully