וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו תובעת את גוגל ופייסבוק: מאפשרות תכנים פוגעניים

15.1.2012 / 15:48

קרב בין ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק לשלטונות הודו, הטוענים שהחברות מאפשרות פרסום תכנים לא ראויים במדינה

גוגל ופייסבוק מתכתשות עם שלטונות הודו, שהחלו לאחרונה לנסות ולהגביל את חופש האינטרנט במדינה.

תביעה שהוגשה בניו-דלהי ונתמכת על ידי השלטונות טוענת כי החברות אחראיות פלילית לתוכן שפורסם באתרים אורקוט (רשת חברתית של גוגל), יוטיוב, פייסבוק ועוד. הטענה היא כי מדובר בתוכן הפוגע בדמויות דתיות ופוליטיות, והמעלה מתח בין קבוצות אתניות. על החברות לצנזר תכנים פוגעניים, כך נטען.

גוגל ביקשה ביטול של התביעה, ובקשתה בינתיים לא נענתה. לטענת שני גופי הענק, הם כלל אינם אמורים לנטר את התוכן המפורסם באתריהם או להסיר תכנים לא ראויים – לפחות כל עוד לא התבקשו מפורשות למוחקם. לדברי גוגל ופייסבוק, אין הם אחראים לתכני צד-שלישי המפורסמים באתריהם, אין כלל אפשרות טכנית לנטר כמות גדולה כל-כך של תוכ והחוק ההודי עצמו מגן עליהן מתביעות כאלו.

בשימוע שנערך בשבוע שעבר הודיע בית המשפט הגבוה בהודו לשתי החברות כי עליהן למצוא דרך לנטר את המידע ולמחוק תוכן פוגעני, אחרת תלך הודו בדרכה של סין ותחסום את האתרים המדוברים. בנוסף עומדות החברות גם בפני תלונת נזיקין אזרחית שהוגשה על תוכן פוגעני שלא הוסר.

המשפט הנוכחי הוא קרב נוסף בשורה של קרבות בנוגע לחופש הביטוי ברשת בהודו. אנליסטים ועורכי דין טוענים שהממשל ההודי מגביר את אכיפת התוכן ברשת בשעה בה הציבור ההודי מתקומם על שחיתות וכשלים פוליטיים במדינה, בין השאר בבלוגים, בפייסבוק ובטוויטר. השלטון מנסה להאשים את ספקי תשתית התוכן במקום את יצרניו או את עצמו על כך שגרם להתקוממות.

הדיונים בתביעה יתחדשו ב-13 במרץ, ואם יורשעו החברות, יוכל בית המשפט להטיל עליהן קנס ואפילו להכניס את האחראים למספר שנים בכלא.


עוד בנושא:

- סין מתנכלת לג'ימייל?
- גוגל מתכופפת בסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully