וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה: מעל למיליון מכשירי לומיה שנמכרו, לצד הפסדים כבדים

נוקיה חשפה בדו"חותיה הכספיים הפסד של כמעט מיליארד יורו, אך מאמינה שמכירות מכשירי ווינדווס פון ישפרו את מצבה

נוקיה צוברת מומנטום עם חלונות מובייל, אך נפגעת בשווקים אחרים. ענקית הסלולר פרסמה היום כי מאז נובמבר מכרה "הרבה יותר ממיליון" מכשירי לומיה – שני הטלפונים הראשונים של החברה שמבוססים על מערכת ההפעלה לניידים של מיקרוסופט, Windows Phone. מיקרוסופט, אגב, שילמה לנוקיה כ-250 מיליון דולרים ברבעון הזה, כחלק מהסכם על פיו אימצה נוקיה את ווינדווס פון כמערכת ההפעלה העיקרית שלה לסמארטפונים.

מדובר בזינוק מרשים למדי, אך כזה שלא יכול להשתוות עם הביצועים של שני המתחרים החזקים של לומיה – מכשירי אנדרואיד ודגמי האייפון מבית אפל. ברבעון האחרון, מכרה אפל 37.04 מיליוני אייפונים, ולא ידוע כמה מכשירי אנדרואיד נמכרו אך המספר צפוי להיות גבוה משמעותית מזה של אייפון. עם זאת, יש הצופים למכשירי ווינדוס פון, ובראשם לומיה, הצלחה אותה ניתן יהיה להשוות לזו של אייפון ואנדרואיד בתוך מספר שנים.

בשיחת המשקיעים אותה ערכו בכירי נוקיה אחרי פרסום הדו"חות, הדגיש מנכ"ל החברה סטיבן אלופ את האופטימיות של נוקיה בנוגע להחדרת סדרת הלומיה לשוק האמריקאי, אשר מתחילה בימים אלה. אלופ הזכיר פעם אחר פעם כי Lumia 900 - המכשיר עליו הכריזה נוקיה בתערוכת CES, לפני כשבועיים, זכה לשבחים רבים ו-13 פרסים נחשבים במהלך התערוכה.

לישראל צפויה סדרת מכשירי ה-Lumia, ועמם גם טלפונים אחרים המבוססים על ווינדוס פון, להגיע בקיץ או סתיו 2012. הסיבה לכך היא העדכון הגדול הבא למערכת ההפעלה, שאמור לכלול תמיכה מלאה בשפה העברית. נכון לעכשיו, מצליחה המערכת להציג עברית כמו שצריך במרבית האפליקציות, אך אין מקלדת או ממשק עבריים, והתמיכה איננה מלאה.

נקודת אור

מכשירי הלומיה הם נקודת האור הבולטת ביותר בדו"חות הכספיים של נוקיה, ואילו בתחומים אחרים החברה הרחק מתחת לקו ההפסדים. החברה מכרה 31 אחוזים פחות מכשירים חכמים מאשר בשנה שעברה ודיווחה על הפסד של כ-954 מיליוני אירו. בסך הכל, מכרה נוקיה 19.6 מיליוני סמארטפונים ברבעון האחרון – רובם מכשירי סימביאן.

השוק הגדול ביותר של נוקיה הוא עדיין אירופה, שם הרוויחה החברה 1.9 מיליארד אירו, אך גם המספר הזה נמוך בכ-40 אחוזים מהמכירות של הרבעון המקביל אשתקד. השוק השני בגודלו הוא אסיה, עם 1.3 מיליארד אירו (ירידה של 19 אחוזים). בדרום אמריקה גרפה נוקיה 652 מיליון אירו, מה שהיווה ירידה של תשעה אחוזים.

ואילו השוק הכי קטן, בו נרשמה הירידה הגדולה ביותר, הוא צפון אמריקה - עם ירידה מ-233 ל-55 מיליון אירו. נזכיר כי הסיבה לכך היא ההחלטה של נוקיה להפסיק ולמכור בשוק הצפון-אמריקאי, ולהיכנס אליו מחדש עם Windows Phone, מה שקורה בימים אלה.

גילוי נאות: יורוקום נוקיה, נציגת נוקיה בישראל, ו-וואלה נמצאות בבעלות משותפת.


עוד בנושא:

- עובדי נוקיה ומיקרוסופט כתבו תגובות אוהדות על 'לומיה 800' - ונחשפו
- נוקיה: ”לנוער נמאס מאייפון”
- נוקיה וישראל: לאן עכשיו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully