וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנזורה בטוויטר: תחסום תוכן במדינות מסוימות

29.1.2012 / 11:53

סערה בעקבות הודעת טוויטר כי תשתמש בטכנולוגיה המאפשרת חסימת צפייה בציוצים במדינות מסוימות לפי בקשת השלטונות

טוויטר תפעיל צנזורה? שירות המיקרו-בלוגינג הודיע בסוף השבוע שעבר שהוא עומד להפעיל יכולת חדשה המאפשרת לו לחסום תוכן לפי מיקום, כאשר תוכן זה מפר את חוקיה המקומיים של מדינה זו או אחרת. "אנו ממשיכים לגדול בינלאומית, וניכנס למדינות שיש להן דיעות אחרות לגבי חופש הביטוי. לחלקן יש רעיונות שונים כל-כך, שלא נוכל להתקיים בהן. אחרות דומות לנו יותר, אך מסיבות היסטוריות ותרבותיות הן מגבילות סוגים מסוימים של תוכן – למשל צרפת או גרמניה, האוסרות תוכן פרו-נאצי", הוסבר בהודעת החברה.

בעוד שבעבר הדרך היחידה של טוויטר לצנזר תוכן הייתה למחוק אותו, כעת היא תוכל גם לחסום אותו לצפייה במדינות מסוימות. החברה גם יצרה דרך בה תוכל לתקשר עם משתמשים שהתוכן שלהם נחסם ולהסביר להם מדוע נעשה הדבר. "עדיין לא השתמשנו ביכולת זאת, אך אם וכאשר נידרש לחסום ציוץ במדינה מסוימת – ננסה להודיע למשתמש, ונסמן בבירור שהתוכן נחסם", נאמר בהודעה. כך, במקרים בהם ייחסם תוכן במדינה מסוימת, יראו המשתמשים באותה מדינה הודעה במקום הציוץ בה ייכתב: "ציוץ נחסם", או "המשתמש נחסם" במקום התוכן.

אלקס מק'גיליוורי, היועץ המשפטי של טוויטר, אמר לוול סטריט זו'רנל שלא מדובר בשינוי מדיניות מצד החברה ושהפילוסופיה שלה היא אותה הפילוסופיה – התומכת בהגנה על חופש הביטוי ברשת. "אין לזה שום קשר לסין", אמר, והדגיש שהחברה לא תסנן תוכן עם פרסומו, אלא רק בתגובה לבקשה.

בקרוב: חרם טוויטר

הודעתה זו של טוויטר הביאה למחאה ולאיומים בחרם, בטענה של צנזורה. משתמשים רבים מפרסמים ציוצים בגנות ההחלטה, תוך שימוש בתגיות #TwitterCensored ו-#TwitterBlackout ואף מאיימים בחרם על טוויטר ביום שבת הקרוב. לטענתם, מדובר בשינוי מהותי בשירות ששיחק תפקיד ב"אביב הערבי" ושנתן במה להפצת מסמכים על ידי וויקיליקס.

הארגון "עיתונאים ללא גבולות" אף פרסם פניה רשמית ליושב ראש טוויטר ג'ק דורסי בו קרא לחברה להיות ספציפית יותר לגבי הפעילות הממשלתית שתוביל את טוויטר לצנזר פוסטים. "הדרך בה הגדרתם זאת היא מעורפלת ומשאירה דלת פתוחה לצורות שונות של ניצול", כתב מנהל הקבוצה אוליבר בסיל, שדרש לדעת אם טוויטר תבקש צו בית משפט או שתסתפק בשיחת טלפון מגורמי ממשל.

טוויטר, מצידה, הדגישה שהמדיניות תהיה תגובתית (כלומר: תתבסס על פניות לחברה) ושיחולו עליה גבולות – למשל סירוב לצנזר תוכן הומוסקסואלי במדינות האוסרות על יחסים חד-מיניים. החברה גם הבטיחה לספק הבהרה כאשר תוכן הוסר והתחייבה לפרסם דיווח על הסרות כאלו. בעדכון לפוסט שפרסמה בנושא הודיעה כי היא מאמינה ש"הגישה החדשה טובה לחופש הביטוי, שקיפות ואחריות – לנו ולמשתמשים שלינו". "נהיה ריאקציונרים בלבד – נחסום תוכן ספציפי רק כאשר נידרש לעשות זאת ונאמין שמדובר בבקשה לגיטימית וחוקית. נעריך כל בקשה לפני שננקוט פעולה", נכתב.


עוד בנושא:

- טוויטר מציעה: תרגמו את ממשק השירות לעברית
- סנטורים דורשים לחסום חשבונות הטאליבן בטוויטר

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully