וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים דוטקום: השיבה הביתה

מייסד אתר אחסון הקבצים Megaupload שוחרר בערבות בתנאים מגבילים ונאסר עליו להתחבר לאינטרנט

קים דוטקום חוזר לאחוזתו. המיליונר הגרמני שמתגורר בניו זילנד ועשה את כספו מאתר אחסון הקבצים Megaupload - אשר נסגר לפני כחודש במבצע בינלאומי של משרד המשפטים האמריקאי - שוחרר בערבות בתנאים מגבילים. תחת ההגבלות שהוטלו עליו, הוא לא יוכל לגשת לרשת האינטרנט, לא יוכל להתרחק 80 קילומטרים מביתו, ומסוקים לא יורשו לנחות בשטח האחוזה שלו. הערבות ניתנה לאחר שמשטרת ניו זילנד לא הצליחה להוכיח כי יש לו מספיק כסף כדי לברוח מהמדינה.


כעת מחכים בניו זילנד לבקשת הסגרה רשמית מארצות הברית, אשר חייבת להגיע עד תחילת מרץ, והדיון בעניינה יתקיים באוגוסט. האם ינסה דוטקום לברוח עד אז מניו זילנד למדינה עמה אין לארה"ב הסכם הסגרה? לא ברור, אף שהאפשרות הזו היא שמנעה ממנו להשתחרר בערבות מוקדם יותר. התובעים בעניינו לא הצליחו למצוא עתודות כסף, ורוב נכסיו הגלויים הוחרמו במהלך הפשיטה הראשונית.

כשיצא מהמעצר, אמר דוטקום כי הוא מתכנן להילחם בבקשת ההסגרה, וכי היחס שקיבל משוטרי ניו זילנד "הרגיש מעט כמו אודישן לאמריקן איידול". בשבועות מאז נעצר, מתנהל בתקשורת הניו-זילנדית דיון על האם הפשיטה במהלכה זה קרה הייתה מוגזמת, עם עשרות שוטרים ויחידות מיוחדות שפעלו כדי לעצור אותו. נזכיר כי דוטקום נמצא בחדר מצוקה סודי של האחוזה שלו, כשהוא לצד רובה שוטגאן.

Megaupload, שהיה אחד מאתרי אחסון הקבצים הגדולים בעולם, ובשיאו היה אחראי ל-3-4 אחוזים מתעבורת הרשת העולמית, נסגר במהלך מבצע בינלאומי בו הוחרמו עשרות מיליונים בנכסים וכסף. משרד המשפטים האמריקאי, שיזם את המבצע, הגיש נגד מפעילי האתר כתבי אישום בהם נטען שאלה הרוויחו מפיראטיות רשת ביודעין, ולא עשו את המוטל עליהם בחוק כדי למגר את הפיראטיות באתר שלהם. יתרה מכך, הם אף תמכו בזו, וניסו להסתיר את היקפה מהרשויות.


עוד בנושא:

- מגה אפלואד נסגר
- קים דוטקום מכחיש קונספירציה
- פיילסוניק סוגר שעריו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully