וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מתלוננת על מוטורולה

מיקרוסופט מאשימה את מוטורולה בכך שזו דורשת תמלוגים מופרזים על כל מחשב שנמכר עם 'חלונות', ועל ציוד נוסף

לא רק אפל, גם מיקרוסופט מתלוננת לאירופה על מוטורולה מוביליטי - חטיבת הטלפונים הסלולריים של מוטורולה, שנמצאת כעת בהליך מכירה לגוגל. כשבוע לאחר שאפל התלוננה לממונה על ההגבלים העסקיים באירופה כי מוטורולה משתמשת לרעה בפטנטים שלה, גם מיקרוסופט מעלה את אותה הטענה.

בתלונה אותה הגישה מיקרוסופט, היא מתלוננת כי החברה משתמשת בפטנטים שיש לה על טכנולוגיות הזרמת וידאו ופטנטים הקשורים לקישוריות אלחוטית Wifi כדי לפגוע בהפצת מחשבים, שלטי אקס-בוקס וציוד נוסף.

במרכז המחלוקת נמצאת דרישות התמלוגים של מוטורולה על פטנטים מסוג FRAND (הוגן, סביר ולא מפלה). אלו הם הפטנטים שהנם חלק מתקני תעשיה, והגופים שמחזיקים בהם נדרשים לאפשר למתחריהם לעשות שימוש בפטנטים בתנאים הוגנים, סבירים ולא מפלים.

מיקרוסופט טוענת שהתנאים אותה מוטורולה מציבה לא הגיוניים. לטענתה, על לפטופ שעלותו 1,000 דולרים, עליו מותקנת מערכת ההפעלה חלונות, מבקשת מוטורולה ממיקרוסופט תמלוגים של 22.50$ בעבור 50 פטנטים הנוגעים לתקן וידאו H.264 - תקן שמורכב מעוד 2,300 פטנטים אחרים, הנמצאים בידי 29 ארגונים. לכל הארגונים האלה ביחד, משלמת מיקרוסופט שני סנטים בלבד על כל מחשב.

עורך הדין הגרמני פלוריאן מולר - בעל בלוג הפטנטים FOSS Patents, מעיר כי על פי מה שהוא ראה בתיקים של מוטורולה, "אם בעלים של כל תיק פטנטים מחוייבי-תקן היה מתנהג כמו מוטורולה, התעשיה הזו הייתה בכאוס, ונעצרת לגמרי." לטענתו של מולר, קיימת כיום מגמה של "תיירות שימוש לרעה בפטנטי FRAND", במסגרתה חברות כמו סמסונג ומוטורולה תובעות את מתחרותיהן במדינות כמו גרמניה, בהן יש יותר סיכוי שבית המשפט יפסוק לטובתן.

עוד בנושא:

המאבק הגדול בתחום - אפל מול סמסונג
ויש גם את HTC מול אפל
ואם כבר תביעות, הודו תובעת את גוגל ופייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully