וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מעריכה: 5% מהחשבונות ברשת מפוברקים

לקראת הנפקתה מצהירה פייסבוק שהיא מעריכה שעד 50 מיליון חשבונות הם כפולים, ושהיא חוששת מערעור היחסים עם חברת המשחקים זינגה

כמה משתמשים יש בפייסבוק באמת? ברשת החברתית אוהבים לנקוב מדי פעם במספר, כשהאחרון שבהם הוא 845 מיליוני משתמשים פעילים, אבל גם בחברה עצמה מודים כי הם אינם יודעים כמה אנשים אמיתיים נמצאים מאחורי הפרופילים האלה. בתצהיר חדש לפני הנפקת החברה – תהליך שדורש ממנה להפוך לשקופה כדי שהמשקיעים יוכלו לדעת מה קורה איתה - בחברה מעריכים כי 5-6 אחוזים, 42-50 מיליוני חשבונות, הם חשבונות כפולים.

הנתונים מגיעים לאחר שבפייסבוק עשו דגימה של חלק קטן מהמשתמשים, כדי לנסות ולהבין אם הפעילות שלהם ברשת החברתית תואמת לפעילות של יישות ייחודית, אם שמא מדובר בחשבון כפול. מעבר לכך, מודים בחברה כי מספר יישומים שמתחברים לפייסבוק גם כשהמשתמש לא עושה ברשת החברתית שום דבר עשויים להשפיע על הסטטיסטיקה.

עוד במסמכי ההנפקה החדשים מספר סיכונים נוספים לפעילות החברה. אחד מהם הוא הפוטנציאל לערעור היחסים של פייסבוק עם חברת המשחקים "זינגה", האחראית לכמה ממשחקי הפייסבוק הפופולריים ביותר – כמו זינגה פוקר ופארמוויל. זינגה השיקה אתר עצמאי משלה מחוץ לפלטפורמה של פייסבוק, וברשת החברתית מודעים לכך שמעמד הרשת עשוי להיפגע אם זינגה תמשוך את משחקיה.

סיכון נוסף הוא סכסוך משפטי פוטנציאלי בין פייסבוק לבין יאהו!. הפורטל הותיק האשים את פייסבוק לאחרונה בהפרת 13 פטנטים, ועשוי לפתוח בהליכים משפטיים כנגד הרשת החברתית. בפייסבוק גורסים גם כי באקלים הליטיגציה הנוכחי, מספר התביעות נגד פייסבוק בנושא זכויות יוצרים עשוי לעלות בזמן הנפקת החברה.


עוד בנושא:

- פייסבוק מכירה בבעיות גישה, אומרת שפתרה את הבעיה
- פרס השיק עמוד בפייסבוק: ”אירן - קטסטרופה”
- יאהו מאיימת על פייסבוק: ”שלמי על פטנטים שלנו - או שנתבע”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully