וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרום של גוגל נפרץ בתחרות האקרים

8.3.2012 / 13:32

בתחרות האקינג שנתית היה כרום מבית גוגל הדפדפן הראשון שנפרץ, לאחר שבשנה שעברה נכשלו כל ההאקרים שניסו

הדפדפן כרום מבית גוגל היה הראשון שנפרץ בתחרות האקרים שנתית שהתקיימה בוונקובר, קנדה. חברה צרפתית בשם Vupen ניצלה פרצות אבטחה שגוגל לא גילתה כדי לחדור לדפדפן ולפרוץ דרכו למערכת ההפעלה עליה הותקן – חלונות 7 בגרסת 64 ביט.

החברה (שמתמחה בכלי האקינג אותם היא מוכרת לממשלות) עבדה על הפריצה במשך חודש וחצי וגיבשה תוכנית שבמסגרתה כאשר הדפדפן מבקר באתר מסוים הוא פותח תוסף מחשבון לכרום שפעולתו אינה מנוטרת. בדרך זו הוא הצליח להשתלט על מערכת ההפעלה, ולמעשה היה ניתן לבצע בה ככל העולה על רוחם של ההאקרים.

בתחרות ההאקרים שהתקיימה בשנה שעברה הצליח כרום לעמוד בפני כל ניסיונות הפריצה, ומי שנפל בהם הוא דווקא הדפדפן ספארי של אפל. למרות כישלונו של כרום הפעם, אמר נציג Vupen ש"הסנד-בוקס של כרום (שם של איזור הבקרה שבודק תהליכים שרצים על הדפדפן ואמור לוודא שאינם מזיקים) הוא הבטוח ביותר מבין הדפדפנים". הפריצה הצליחה מכיוון שהקוד הזדוני לא עבר דרך הסנד-בוקס, אלא עקף אותו . "הקוד הזדוני שלנו עבד נגד התקנת ברירת מחדל של התוכנה, כך שלא משנה אם הוא ניצל קוד של צד-שלישי", אמר. "רצינו להראות שכרום אינו בלתי פריץ, לאחר שבשנה שעברה נטען שאף אחד לא יכול לפרוץ אותו. רצינו לוודא שהוא הראשון שייפול בתחרות השנה".


עוד בנושא:

- כרום יגן עליכם מפני וירוסים
- כרום הוא הדפדפן הבטוח ביותר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully