וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג השיקה בישראל דגמי אולטרהבוק

סמסונג מנסה לרכב על הגל השיווקי של מותג האולטרהבוק, ומשיקה מספר סדרות מחשבים שרק חלקן זכאיות להשתמש בו

סמסונג רוצה שתחשבו "אולטרה". החברה משיקה בישראל מספר דגמים חדשים של מחשבים ניידים, ומנסה לרכב על הגל השיווקי של המותג אולטרהבוק, זאת כשלמעשה רק חלק מדגמי הסדרה החדשה זכאים להשתמש במותג השייך לאינטל ואילו האחרים פשוט ישווקו כ"סמסונג אולטרה". בו בזמן, רוצים בסמסונג להראות כי גם המחשבים שאינם, בעצם אולטרהבוקים, לא נופלים מאלה שכן.

הסדרה המרכזית אותה משיקה סמסונג היא סדרה Ultra 5, הכוללת דגם עם מסך 13 אינץ', כשבעתיד יצטרף אליו דגם נוסף עם מסך 14' אינץ'. לשניהם מפרט אולטרהבוק סטנדרטי (Core i5 במהירות 1.6 גיגההרץ), עובי שתואם את התקן (מתחת ל-18 מילימטרים בדגם 13 אינץ', מתחת ל-21 מילימטרים בדגם 14 אינץ') ואפשרות לשימוש בשטח אחסון פלאש.

הנקודות הייחודיות, מבחינת סמסונג, הן אפשרות להרחבת זכרון ל-8 גיגהבייט, מסך בהיר (300 ניט, כמו של דגמי המקבוק העדכניים), וטכנולוגיית סוללה ייחודית של סמסונג, אשר מאפשרת לשמור על 70% מזמן הסוללה גם אחרי 1,500 מחזורי הטענה. בדגם 14 אינץ' קיים גם כונן אופטי – מקרה נדיר באולטרהבוקים.

מחיר דגם ה-13 אינץ' הוא 5,699 ¤. מחיר דגם ה-14 אינץ' טרם נקבע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסדרה המרכזית: אולטרא 5/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחד עם האולטרהבוק האמיתי, מושק גם מחשב זול יותר, שלא תואם לתקן האולטרהבוק השיווקי של אינטל, אך המפרט שלו דומה מאוד מבחינה תיאורטית. מדובר במחשב עם מסך 12.5 אינץ', בעובי 20.6 מ"מ (תקן האולטרהבוק הוא, כאמור, מתחת ל-18 במחשבים קטנים) ומעבד Core i5 כמו באולטרהבוקים. מחיר המחשב יעמוד על 3,699 ש"ח

מעבר לכך, מכניסה סמסונג לתוך המאמץ השיווקי שלה גם את מחשב סדרת 9 היקרה, שהושקה באביב שעבר. נזכיר כי מדובר בסדרת הפרימיום של סמסונג, שכוללת אפשרות לשימוש בכרטיס גרפי ייעודי וסוללה חזקה. בזמן הקרוב צפוי להגיע לשוק העולמי הדגם החדש של סדרה 9, שכבר נחשב לאולטרהבוק, אך לא ברור מתי הוא יגיע לישראל. הדגם הנוכחי עולה כיום 7,199 ¤.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סדרה 9: היקרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולטרהבק: היורש של הנטבוק

המותג "אולטרהבוק" הוא מותג אותו פיתחה אינטל בשנה שעברה. מטרתו של המותג היא לייצר קטגוריה של מחשבים התואמים לסט של חוקים – מעובי מקסימלי ועד לדרישת שימוש בכונני פלאש ומחיר מירבי – כשבאינטל מקווים לדחוף כך את התעשייה לעבר מחשוב אישי נוח יותר במחיר סביר, בדומה למה שעשתה חברת אסוס כאשר השיקה את דגמי הנטבוקים הראשונים, וסחפה את השוק אחריה.

אינטל אחראית לא רק לשיווק המותג "אולטרהבוק" ולחוקים שלו, אלא גם לתמיכה ביצרניות שלא יכולות לעשות מחקר ופיתוח עצמאי. החברה מספקת ליצרניות אלה תוכניות מפורטות, ועוזרת עם היבטים טכנולוגיים, על מנת לאפשר לכל יצרן מחשבים לייצר אולטרהבוקים.

בחודשים הקרובים צפויים להגיע לשוק מחשבי דור 2 של אולטרהבוק, המצויידים במעבדי אינטל חדשים מסדרת Ivy Bridge. לא ברור מתי בדיוק זה יקרה, כיוון שאינטל מתקשה לייצר את המעבדים, והשקתם נדתחה. מעבר לכך, הדגימה החברה בשבוע שעבר את האבטיפוס של אולטרהבוק-מגע, מחשב עם מסך מגע שנועד לתמוך ב'חלונות 8', הצפויה לצאת בהמשך השנה.


עוד בנושא:

- אסוס השיקה את סדרת האולטרהבוק הראשונה שלה
- העתיד על פי אינטל: אולטרהבוק וממשק טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully