וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אינטל רוצה להציע שידורי טלוויזיה ברשת

13.3.2012 / 11:40

הוול סטריט ז'ורנל מדווח שענקית השבבים מדברת עם חברות תקשורת במטרה להציע חבילות ערוצים דרך האינטרנט

אינטל נכנסת לעסקי הטלוויזיה? הוול סטריט ז'ורנל מדווח שענקית השבבים עובדת על שירות טלוויזיה אינטרנטי אותו היא מקווה להציע לצרכנים אמריקאים. לפי הדיווח, בחודשים האחרונים מציעה אינטל לחברות תקשורת תוכנית ליצור "מפעילת כבלים וירטואלית" שתספק ערוצי טלוויזיה אמריקאים שישודרו דרך הרשת, בהצעה שתדמה לחבילות הערוצים שמציאות חברות הכבלים והלוויין. השידורים ישתמשו בטכנולוגיה של אינטל ובממיר שהיא תייצר. החברה שואפת להשיק את השירות עד סוף 2012.

היוזמה החדשה תהווה שינוי דרך משמעותי באינטל – שמתמחה בשבבים ובחומרה ובוודאי לא בתוכן, אך תבוא בקנה אחד עם הצהרות של המנכ"ל פול אוטליני, על הצורך בהתרחבות החברה לתחומים נוספים מעבר לתעשיית המחשוב. לא ברור כמה קל יהיה לאינטל להיכנס לתחום שידורי הטלוויזיה, שכן עלויותיו גבוהות, והן במגמת עליה. הוול סטריט ז'ורנל מעריך שייתכן והחברה תנסה לבדל את עצמה על ידי הצעת חבילות ערוצים קטנות יותר וזולות יותר (50 לעומת 150, למשל) – אך סביר להניח שחברות תקשורת יתנגדו ליוזמה כזאת ויעדיפו להמשיך ולמכור חבילות גדולות שרווחיות יותר עבורן. בעיה נוספת עלולה להיווצר מרוחב פס שאינו מספיק כדי להעביר את השידורים בצורה ראויה בכל עת לכל המעוניינים בכך, אך מקורבים לאינטל טוענים שאינה דואגת מכך – בשל אמונתה שהטכנאים שלה מסוגלים להבטיח איכות תמונה טובה גם על תשתית חיצונית.

בתקופה האחרונה שקלו מספר חברות טכנולוגיה ואלקטרוניקה להיכנס בצורה כלשהי לשירותי שידור ווידאו ברשת, ביניהן סוני גוגל, אפל ומיקרוסופט. אף אחת מהן לא הביאה את הנושא להתקדמות משמעותית, אך מספר בכירים בחברות תקשורת מאמינים שמפעילת כבלים וירטואלית יכולה להגיע לשוק תוך שנתיים או שלוש.


עוד בנושא:

- CES 2012: אינטל רוצה לעשות סירי
- העתיד על פי אינטל: אולטרהבוק וממשק טבעי

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully