וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גוגל תוסיף חיפוש סמנטי

15.3.2012 / 11:47

הוול סטריט ז'ורנל מדווח שגוגל מתכננת שינוי מהותי במנוע החיפוש: חיפוש סמנטי שיכול להבין הקשרים בדומה לבני אדם

גוגל בדרך למהפכה בחיפוש? הוול סטריט ז'ורנל מדווח שהחברה עומדת לשנות מהותית את שיטת החיפוש במנוע שלה ולהכניס את "הדור הבא בחיפוש" – החיפוש הסמנטי, שאמור להבין את משמעותן של המילים המוקלדות ו"להיראות יותר כמו איך שבני אדם רואים את העולם" (לדברי בכיר גוגל עמית סינגל). מטרת השינוי היא לספק תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר, על ידי התאמת חיפושים ל"ישויות" (אנשים, מקומות ומושגים עליהם קיים מידע). שכבה נוספת של ידע, שתשולב בתוצאות המערכת, תדע לבחון עמוד ברשת ולזהות בו מידע על אותן ישויות , ולא רק לחפש אחר מילות מפתח. חיפוש כזה אמור לדעת לחבר ולקשר בין מילים שונות הקשורות לנושא דומה, כמו למשל "פייסבוק" ו"מארק צוקרברג". במקום לספק כמעט רק לינקים בתגובה לתוצאות חיפוש – המנוע יספק נתונים, עובדות ותשובות בגוף עמוד תוצאות החיפוש.

הוול סטריט ז'ורנל נותן כדוגמה חיפוש על "אגם טאהו", שכיום מניב לינקים לאתר הרשמי של המקום, למפה שלו ולעמוד הוויקיפדיה אודותיו. לאחר שינוי לחיפוש סמנטי, התוצאות יכללו נתונים הקשורים למקום, כמו מיקומו ומזג האוויר בו. כאשר תוקלד במנוע השאלה "מהם עשרת האגמים הגדולים בקליפורניה?" תופיע תשובה מבית גוגל ולא רק לינקים לאתרים חיצוניים הכוללים אותה. חיפוש על "ארנסט המינגווי" יביא לתצוגה בעמוד התוצאות של רשימת כל ספריו.

לשמור על הפער מהמתחרים

מדובר באחד מהשינויים הגדולים והמהותיים ביותר בתולדות גוגל, והוא יכול להשפיע על מיליוני עמודי רשת. ההערכה היא כי בין 10% ל-20% מתוצאות החיפוש יושפעו מהותית מהשינוי.
לפי הדיווח, השינויים ייכנסו בהדרגה במהלך החודשים הקרובים, אך קו הסיום של הפרויקט נמצא במרחק של שנים. לגוגל כבר יש בסיס נתונים רחב עליו היא עובדת בשנתיים האחרונות, והיא מרחיבה אותו כל הזמן. כבר כיום משולבות בתוצאות החיפוש תשובות שאינן דורשות כניסה ללינקים. כך, למשל, אם מקלידים בגוגל Dollar to Euro – מתקבל שער המטבע העדכני, המבטל את הצורך להיכנס ללינקים שמתחתיו.

גוגל מקווה שהמעבר לחיפוש הסמנטי ישמר את מעמדה הבכיר בשוק החיפוש, שהיום היא שולטת על כ-65% מנתחו העולמי. החיפוש הסמנטי, כך היא מקווה, ידאג לקיבועו של הפער בינה לבין מנוע החיפוש בינג מבית מיקרוסופט ויוכל גם להתמודד עם מנועי חיפוש קוליים דוגמת סירי של אפל. גם התמודדות עם פייסבוק נלקחת בחשבון – שכן הרשת החברתית הגדולה בעולם כוללת פרטי מידע על מאות מיליוני אנשים ועל מקומות ברחבי העולם.


עוד בנושא:

- דיווח: גוגל תשיק מתחרה לסירי
- חדש בעמוד החיפוש של גוגל: שיתוף בגוגל פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully