וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל בעד Hotfile

גוגל הגישה לבית המשפט תצהיר בעניין התביעה שהוגשה נגד אתר האחסון Hotfile בו היא מגינה על השירות ודרך פעולתו

גוגל מגנה על אתר האחסון Hotfile בבית המשפט, כשהטענות שלה תקפות גם לגבי Megaupload. ענקית האינטרנט הגישה לבית המשפט הפדרלי בפלורידה תצהיר בעניין התביעה אותה הגיש איגוד אולפני הסרטים האמריקאי נגד אתר האחסון Hotfile בפברואר, תביעה בה נטען כי הפופולריות של הוטפייל היא "תוצאה ישירה של גניבה דיגיטלית בקנה מידע עצום אותה האתר מקדם".

התצהיר אותו הגישה גוגל גורס כי אולפני הסרטים מוליכות שולל את בית המשפט כשהם טוענים ש-Hotfile לא מוגן תחת חוק זכויות היוצרים האמריקאי, DMCA. תחת החוק, אתרים העוסקים באחסון תוכן גולשים לא יהיו חשופים לתביעה אם הם מטפלים בפניות אקטיביות להסרת תוכן שמפר זכויות ולא מקדמים את ההפרה בעצמם. בו בזמן, נטל הדיווח וסינון התכנים נופל על בעלי הזכויות – ולא, כפי שאולפני הסרטים טוענים, על הוטפייל – כשהאתר אף לא מחוייב לאמץ טכנולוגיות סינון תכנים (סירוב אותו אולפני הסרטים מנסים לפרש כתמיכה בהפרת זכויות).

בתצהיר נכתב כי יוטיוב, פייסבוק, טוויטר ווויקיפדיה יכולים לשגשג בזכות ההגנות אותן מקנה החוק, וכי הטענה של אולפני הסרטים כי השימוש העיקרי של הוטפייל הוא להפרת זכויות אינה רלוונטית, אלא אם האיגוד יצליח להוכיח שבאתר היו מודעים לכל מקרה ומקרה של הפרת זכויות ולא עשו איתו דבר.

תקף גם ל-Megaupload

רוב הטענות אותן גוגל מעלה תקפות לא רק לגבי הוטפייל, כי אם גם בכל הקשור ל-Megaupload – אתר אחסון הקבצים הגדול שפעילותו הופסקה בינואר האחרון, בעקבות פשיטה משטרתית ומעצר מפעיליו. כעת נלחמים מפעילי האתר, ובראשם קים דוטקום הניו-זילנדי, בבקשת הסגרה של ארצות הברית.

ההבדל המהותי בין שני המקרים הוא שבתיק Megaupload יש לתביעה ראיות לכך שמפעילי האתר לא רק הרוויחו מכך שאחרים העלו תכנים המוגנים בזכויות יוצרים אלא גם עשו זאת בעצמם, ולא מחקו תכנים מפרים גם כשנתבקשו לעשות זאת. במקרה של Hotfile לא הוצגו עדיין ראיות שכאלה.


עוד בנושא:

- ארגון אולפני הסרטים האמריקאי דורש סגירת אתר Hotfile
- הממשל האמריקאי סגר את Megaupload, אנונימוס נוקמים

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • hotfile

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully