וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפוס: טובה בצילום, גרועה בתמחור

רועי כ"ץ

4.4.2012 / 12:38

שתי מצלמות חדשות של אולימפוס מוכיחות שוב שהחברה יודעת לייצר אחלה מצלמות, אך לא יודעת לבדל ולתמחר אותן

לפעמים צריך לפתוח עם השורה התחתונה. הרחק מתהילת העבר, עושה בימים אלו חברת אולימפוס יופי של מצלמות, הנהנות מאופטיקה משובחת, עיצוב ייחודי, מפרט עשיר וביצועים טובים. אבל - וזהו חתיכת אבל משמעותי - אולימפוס מתקשה שוב ושוב בשנים האחרונות לאזן את המשוואה עלות-תועלת. במילים אחרות: יופי של מצלמות, אבל לא שוות את הכסף. בטח ובטח כשמדובר בתג מחיר בשקלים.

עדין כמו הפלאש

שתי מצלמות מסדרת PEN נדדו איתי בשבועות אחרונים בתיק: דגם הבסיס E-PM1 ודגם הביניים בסדרה E-PL3. שני הדגמים צוידו בעדשת קיט ZUIKO 14-42mm 1:3.5-5.6. בניגוד למצלמות רפלקס בטווח המחירים הזה ובניגוד גמור למצלמות כיס מתחרות, באולימפוס לא מאמינים במבזק מובנה, אך מצרפים מבזק חיצוני נתיק (FL-LM1) מפלסטיק עדין ופריך שרק משתמשים זהירים במיוחד יצליחו לא לשבור אותו ולהיפרד מ-60 דולר בקירוב שעולה מבזק חדש בנפרד.

המבזק, נטול בטריות, הוא חזק ומדויק. למרות שהפלאש חוגג על סוללת המצלמה ממנה הוא מקבל את כוחו, חייבים לציין לטובה את הסוללות של היצרן היפני שמאפשרות לירות מאות פריימים, גם בתנאי תאורה חלקיים, לפני שצריך להתחיל לחפש שקע חשמל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
E-PM1/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמים בלי עינית

מהנדסי אולימפוס העניקו לדגם E-PL3 מסך 3 אינץ' LCD מפרקי המספק זווית צפייה נוחה לחובבי זוויות צילום גבוהות ונמוכות (45 מעלות בקירוב בצילום עילי ועד 90 מעלות לגוף המצלמה באחזקת מצלמה נמוכה). המפרק מתכתי ומאסיבי, אך מי שנהנה לצלם עצמו תוך שהוא מצליח להביט במסך המצלמה ולתקן פריים יכול לשכוח מזה.

ה-PM1 לא קיבלה אפילו את זה, ומסתפקת במסך 3 אינץ' מקובע, שמעניק תמונה איכותית ומדויקת ביותר בצילום פנים או בחשיכה. מצד שני, קשה עד בלתי אפשרי להיעזר בו בשעת צהריים מעוננת חלקית. פשוט לא רואים. בהעדר עינית אופטית בכל סדרת PEN, זו בעיה של ממש שמקשה מאוד על צילום במצב ידני (PM1) והופכת אותו להימור שלא שווה לקחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב-E-PM1 מסך פשוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחרותית גם בתחום הוידאו

משתמשי וידאו מקבלים כאן צעצוע כיפי ליד (יכולות וידאו זהות בשני הדגמים שנבדקו). היכולת לצלם FULL HD בעזרת עדשות מהירות ואיכותיות הופכת את סדרת PEN לתחרותית. באולימפוס מציעים לצלם וידאו בפורמט AVCHD, שתוכנות עריכה רבות לא מסמפטות ודורשות המרה - אך זהו פורמט המאפשר דחיסה טובה יותר על הכרטיס ומאפשר צילום רציף ארוך משמעותית לעומת MOTION JPEG - 29 דקות לעומת 7 דקות בהתאמה.

מלבד מיקרופון סטריאו מובנה, ניתן לחבר למצלמה מיקרופון חיצוני בעזרת מתאם (מישהו עושה כאן כסף טוב על אביזרים) אבל שליטה על סאונד לא תקבלו בכל מקרה, וזה אולי הפאול היחיד הגדול בכל הקשור ליכולות הווידאו המרשימות, במיוחד בעזרת עדשות אולימפוס המצוינות שמעלות את השאלה שכל חבר יאקוזה צריך לשאול עצמו: למה אולימפוס לא מתרכזת בייצור עדשות בלבד עבור אחת מיצרניות המצלמות הגדולות?

כמה שווים שיפורים קטנים

פער המחירים בין שני הדגמים אינו מבוטל כלל ועיקר. בהתחשב בכך שמדובר בשבב זהה (12MP Live MOS), יכולות וידאו זהות וגוף דומה, נשאר הרוכש המבולבל עם הבדלים ספורים המסתכמים במסך המפרקי בדגם PL3 וכפתור גלגלת שמאפשר לבחור בין מצבים ללא כניסה לתפריט אלקטרוני מייאש בגב המצלמה, שבוודאי אינו מיועד לבעלי אצבעות שמנמנות.

פיינשמקרים גם יזכירו שבדגם PM1 יש פחות אופציות לתכנות איזון לבן מספר צילומים נמוך יותר לשניה . אבל האם זה שווה 150 דולר? ובכן, לא. עם כל הכבוד להתחכמות המסך המסיבי של PL3 (שמוסיף גם עובי ומשקל) קחו את הכסף וצאו לארוחת ערב רומנטית עם בת או בן הזוג שלכם. אם אתם מסוג האנשים שמתלבטים בין שתי מצלמות מאותה סדרה ויורדים לרזולוציות כאלו, טוב תעשו אם תתחנפו מעט לבני הזוג שנגזר עליהם לסבול אתכם.


מחירים מומלצים לצרכן:
מצלמת המיני כולל קיט עם עדשה אחת- 2,499 שח'
מצלמת המני כולל קיט עם שתי עדשות- 2,999 שח'
Ep-3 -עם עדשת 14-42 4890 שח'

עוד בנושא:
לפני שנתיים סקרנו את PEN הראשונה
אולימפוס E5 - מעולה אך לא סלחנית

  • עוד באותו נושא:
  • אולימפוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully