וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הדפדפנים: אקספלורר ממשיך לרדת, כרום ממשיך לעלות

24.4.2012 / 13:31

ברוב יבשות העולם הפסיד אינטרנט אקספלורר את המקום הראשון בשוק הדפדפנים. כרום במגמת עליה עקבית

ניתוח סטטיסטי חדש של האתר pingdom.com חושף נתונים מעניינים על שוק הדפדפנים. האתר בדק את השימוש בדפדפנים השונים ברחבי העולם ומצא כי לא רק שאינטרנט אקספלורר הולך ונחלש – ברוב יבשות העולם הוא כבר לא מספר אחת. באירופה, אסיה, דרום אמריקה ואפריקה נמצא האקספלורר של מיקרוסופט במקום השני, עם שימוש בסביבות ה-30%. רק בצפון אמריקה ובאוקיאניה הוא עדיין מוביל, עם 40.4% ו-35.5% בהתאמה.

הדפדפן כרום של גוגל שולט באסיה (36.4%) ובדרום אמריקה (48%) והדפדפן פיירפוקס של ארגון מוזילה שולט באפריקה (39.5) ובאירופה (30.6%). האחרונה היא היבשת השיוויונית ביותר מבחינת דפדפנים: במקום השני נמצא אקספלורר עם 29.2% ובמקום השלישי כרום עם 29.1%. הדפדפן ספארי מבית אפל חזק במיוחד באוקיאנה (15.5%), כנראה בזכות השימוש באייפד.

כאשר מחלקים את הנתונים לא רק לפי מותג הדפדפן אלא גם לפי מספר גרסה – הגרסה הנוכחית של כרום (18) היא הגרסה הנפוצה בעולם – בעיקר בזכות האפקטיביות של גוגל בעדכון גרסאות המשתמשים. האקספלורר נמצא במצב הפוך – הוא הדפדפן עם המספר הגבוה ביותר של גרסאות שונות בשימוש בשוק. למעשה, אפילו גרסה 6 הנושנה עדיין נמצאת בשימוש.

ב-Pingdom.com מסכמים את הניתוח שלהם בהערכה שאקספלורר ימשיך לדעוך ושהפופולריות של כרום תמשיך לעלות ויהפוך לדפדפן הפופולרי בעולם. העתיד של פיירפוקס, לשיטתם, פחות ברור ועל מוזילה לעשות משהו קיצוני כדי לשנות את המגמות.


עוד בנושא:

- כרום: מלך ליום אחד
- פיירפוקס 4 עובר את אקספלורר 9

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully