וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורבס: "סטיב באלמר הוא המנכ"ל הגרוע ביותר"

15.5.2012 / 15:16

עיתון העסקים הנודע שם את מנכ"ל מיקרוסופט בראש רשימת המנכ"לים שכושלים בתפקידם. "עדיף שיפרוש כדי ליהנות מהונו"

האם מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר הוא המנכ"ל הגרוע ביותר? כך לפחות סבור עיתון העסקים פורבס, ששם אותו בראש רשימה של חמישה מנכ"לים אותם היה צריך לפטר מזמן מהחברות הציבוריות אותן הם מנהלים.

"באלמר הוא ללא ספק המנכ"ל הגרוע ביותר של חברה ציבורית-אמריקאית היום", מכריז פורבס. "לא רק שהוא הסיט במו ידיו את מיקרוסופט משווקי טכנולוגיה גבוהים ורווחיים כמו מוזיקה ניידת, מכשירים ניידים וטאבלטים – בתהליך הוא הקריב לא רק את הצמיחה והרווחים של החברה שלו, אלא גם את ה"אקו-סיסטם" של חברות כדל, HP ואפילו נוקיה". פורבס ממשיך וקוטל: "הישג היד של מנהיגותו הגרועה התרחב אל מעבר למיקרוסופט, כאשר זה מגיע להריסת ערך לבעלי מניות ולאיבוד משרות". בפורבס מזכירים מוצרים כושלים של מיקרוסופט דוגמת "חלונות ויסטה" שהעבודה עליה התארכה הרבה מעל המתוכנן – דבר שלא תרם להפיכתה למערכת ההפעלה טובה. למעשה, לקוחות היו מוכנים לשלם כדי לא לשדרג אליה. "חלונות 7 ואופיס 2010 לא עשו הרבה כדי לרגש משתמשים, ואפל לקחה את ההנהגה בתחום הטכנולוגיה האישית".

בפורבס קובעים שמיקרוסופט היא כיום אותה חברה עליה לקח באלמר את הפיקוד לפני יותר מעשור – חברת מחשבים אישיים ולא יותר מכך. "עדיף שהוא יפרוש כדי ליהנות מהונו מאשר לקפח משקיעים ועובדים מלבנות את הונם", מסכמים בעיתון.

אין זו הפעם הראשונה בה מופנות אל באלמר האשמות קשות ופומביות כאלו. לפני שנה תקף אותו נשיא חברת ההשקעות "גרינלייט קפיטל" דייויד אינהורן. בנאום שנשא בכנס בניו-יורק אמר איינהורן שבאלמר צריך לעזוב ולתת הזדמנות למישהו אחר. "הוא איפשר למתחרים להביס את מיקרוסופט בתחומי ענק, כולל חיפוש, תוכנה לתקשורת ניידת, מחשוב לוח ומדיה חברתית. גרוע מכך: תגובתו לכישלונות אלו הייתה לשפוך משאבים עצומים בניסיון להוציא את עצמו מתוך הבור הזה", אמר, והגדיר את המשך נוכחותו של באלמר בתפקידו כ"סכנה המרחפת מעל למניית מיקרוסופט".


עוד בנושא:

- סטיב באלמר צריך להתפטר
- מנכ”ל מיקרוסופט מודה: Windows Phone 7 לא ממריא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully