וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גוגל תחזק את אנדרואיד ותוציא עוד דגמי 'נקסוס'

16.5.2012 / 11:15

גוגל מתכננת לשתף פעולה בפיתוח מכשירי אנדרואיד עם מספר יצרניות במקביל , ולמכור אותם ישירות ללקוחות דרך הרשת

גוגל עומדת לנקוט בגישה חדשה לחיזוק פלטפורמת אנדרואיד שלה. הוול סטריט ז'ורנל מדווח שבשאיפה לייצר חזית אחידה של יצרני סמארטפונים וטאבלטים מול אפל ולמנוע ממפעילות סלולריות לשלוט במכשירים – מתכננת גוגל לתת ליצרנים גישה מוקדמת לגרסאות חדשות של אנדרואיד, ולמכור מכשירים ישירות ליצרנים.

מדובר בשינוי גישה מצד גוגל, שעד עכשיו חברה רק ליצרן חומרה אחד בכל פעם כדי שייצר מטעמה מכשיר אנדרואיד מוביל (שנמכר על ידי חברות סלולר וחנויות), שרק לאחריו יכולים שאר היצרנים להשיק מכשירים עם גרסת מערכת ההפעלה העדכנית ביותר. עד היום ייצרה גוגל בשיטה זו שלושה טלפונים הקרויים "נקסוס": אחד של HTC ושניים של סמסונג.

כעת מתכננת גוגל לעבוד במקביל עם חמישה יצרנים וכך ליצור מגוון של מכשירי נקסוס – סמארטפונים וטאבלטים כאחד, שיעבדו על הגרסה הבאה של אנדרואיד, שתיקרא Jelly Bean. אלו יימכרו ישירות לצרכנים בארצות הברית, אירופה ואסיה דרך האינטרנט ודרך חנויות. המקור שדיבר עם הוול סטריט ז'ורנל אמר שהשאיפה היא להשיק מכשירים במסגרת זאת עד נובמבר, ושהחברה מאמינה ששיטת העבודה הזאת תאפשר לה להכניס לשוק מכשירים מהר יותר. החברות שעובדות כיום בשיתוף פעולה עם גוגל הן בעיקר מוטורולה, סמסונג, סוני, HTC ואסוס.

גוגל מקווה שהרחבת המכירה הישירה לצרכנים תייצר שליטה חזקה יותר שלה על פיצ'רים מרכזיים ואפליקציות שרצות על מכשירי אנדרואיד – ותפחית את השליטה על המכשירים מצד ספקיות הסלולר, שאחראיות כיום על שיווק ומכירות של המכשירים, ולכן גם אוחזים בשליטה מסוימת על שירותים שרצים בהם (וכתוצאה מכך חוסמות בחלקן את אפליקציית Google Wallet שרצה על הגלקסי נקסוס של סמסונג ומתקינות אפליקציות משלהן על המכשירים). המכשירים יגיעו פתוחים לכל כרטיס SIM וכך יוכלו להיות משומשים ברשתות סלולריות שונות. עוד מקווה החברה להרגיע יצרנים שחוששים שרכישת מוטורולה מוביליטי על ידי גוגל תגרום למתן קדימות בגישה לגוגל לחטיבה הנרכשת.


עוד בנושא:

- גלקסי נקסוס ואנדרואיד 4: גוגל מציגה את החידושים שלה
- סמסונג גלקסי נקסוס מושק - ומודגם
- מדריך הטרמפיסט לגלקסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully