וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תשיק גרסת כרום לאייפון?

16.5.2012 / 12:26

חברת מחקר סבורה שגוגל תשיק אפליקציית כרום למערכת ההפעלה iOS של אפל בחודשים הקרובים. השאלה אם אפל תאשר אותה

האם גוגל עומדת להשיק אפליקציה של הדפדפן כרום למערכת ההפעלה של אפל iOS? כך סבורה חברת המחקר וההשקעות Macquarie, שפרסמה דו"ח המעריך שכך יקרה ברבעון השני של 2012. Macquarie מאמינה שבהתבסס על פעולותיה של גוגל בקידום הרשת החברתית גוגל פלוס והשקת אפליקציית ג'ימייל לפלטפורמת iOS – לא יהיה מפתיע לראות גם גרסה של כרום לאייפונים ואייפדים צצה בזמן הקרוב. בגרסה 4 (Ice Cream Sandwich) של מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל קיימת גרסה של כרום, שנחשבת ליציבה ומהירה.

למרות שמערכת ההפעלה של אפל פועלת במדיניות של "גן סגור" ומשתדלת להדוף תחרות, החברה מאפשרת את פעולתם של דפדפנים מתחרים לדפדפן ה"ספארי" שלה ב-iOS. באפריל 2010 הפתיעה אפל כאשר אישרה את כניסתו של הדפדפן אופרה לחנות שלה, לאחר שהחברה המייצרת אותו פתחה בקמפיין שספר את הזמן מאז הוגשה האפליקציה לאישור – וכך שמה תחת הזרקורים את תהליך האישור. אך גם אם תאשר אפל את האפליקציה – עדיין דפדפן ברירת המחדל של המכשיר (הפועל בכל פעם שמשתמש לוחץ על לינק באפליקציה מסוימת) יישאר ספארי – שכן זהו נתון שאפל לא מאפשרת לשנות.

ב- Macquarie סבורים שצעד כזה יינבע לא רק מהצורך להקנות אחיזה בשוק הדפדפנים למכשירים ניידים, אלא גם מהרצון להרוויח יותר כסף משימוש בשירותי גוגל במכשירי אפל: כיום משלמת הראשונה לשנייה על כל שימוש בשירותיה דרך הדפדפן ספארי. האם זה באמת יקרה? "אפילו אם גוגל תצליח להעתיק את רוב חוויית כרום ל-iOS, הסיכוי שאפל תיתן לגוגל, מכל החברות, כניסה לגן הסגור שלה – הם קטנים מאוד", כותב עיתונאי הטכנולוגיה סת' רוזנבלט בבלוג שלו באתר Cnet.


עוד בנושא:

- מלחמת הדפדפנים: אקספלורר ממשיך לרדת, כרום ממשיך לעלות
- כרום: מלך ליום אחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully