וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: מיקרוסופט הופכת את האקס-בוקס לחכמה יותר

וואלה TECH! בתערוכת המשחקים E3: מיקרוסופט הציגה חידושים חכמים לאקס-בוקס 360, שיחברו את קונסולת המשחקים לטלוויזיות, טלפונים וטאבלטים

באירוע שנפתח עם הטריילר הסינמטי הראשון של Halo 4, הציגה מיקרוסופט את החידושים שלה בתחום הבידור האלקטרוני לשנת 2012. ההכרזה הגדולה של האירוע היא על Xbox SmartGlass - שירות חדש שמקשר בין האקס-בוקס 360, טלוויזיות, מחשבים, טאבלטים וטלפונים סלולריים (חלונות, iOS ואנדרואיד) . השירות מאפשר לא רק להתחיל לראות תוכן על מסך אחד ולמשיך לראות אותו על מסך אחר, כי אם גם "להרחיב" את חווית התוכן במסכים אחרים.

כשמדובר בסרטים או בתוכניות טלוויזיה, ניתן יהיה לקבל תוכן נוסף של ספקי התוכן על מסך משני. למשל, מפה אינטראקטיבית של עולם "משחקי הכס" על טאבלט כשפרק של הסדרה מתנגן על הטלוויזיה?, או קביעת מהלך במשחק הפוטבול Madden על הטלפון או טאבלט. "כמו קינקט, Smartglass נותן לכם אפשרות חדשה לשלוט" אמר מנהל שירותי האקס-בוקס לייב.

גם לאקס-בוקס מגיע דפדפן משלו

במסגרת השקת SmartGlass, הודיעה מיקרוסופט כי לראשונה תשיק דפדפן אינטרנט מלא לאקס-בוקס 360, זאת כיוון שהרחבת השליטה למסכים משניים תאפשר שימוש נוח בדפדפן. ניתן יהיה לשלוט בדפדפן לא רק באמצעות Smartglass - תוך שימוש בטלפונים וטאבלטים כמשטחי מגע - כי אם גם באמצעות מנגנוני שליטה קולית של קינקט. הסמארטגלאס יושק בסתיו הקרוב בכל רחבי העולם.

"בשנה האחרונה, עברה אקס-בוקס מהיותה הקונסולה הנמכרת ביותר בצפון אמריקה, לקונסולה הנמכרת ביותר בעולם" אמר בתחילת האירוע דון מטריק, האחראי על חטיבת הבידור האלקטרוני במיקרוסופט. "השנה, אנחנו מציגים לכם את ליין אפ המשחקים הטוב ביותר מאז ומעולם, בהובלת מאסטר צ'יף והיילו 4... ובסתיו, נקח את חווית האקס-בוקס גם למחשבים, טאבלטים וטלפונים סלולריים".

יותר תוכן, אבל לא בישראל

רוב ההכרזות הגדולות שלא נגעו להכרזות משחקים והרחבת אקס-בוקס למוצרים נוספים, עסקו בשיתופי פעולה חדשים בתחום התוכן, שברובם אינם רלוונטיים לישראל. הגדולה שבהכרזות האלה נגעה ל-Xbox Music - שירות המוזיקה החדש שיגיע לאקס-בוקס 360, טאבלטים עם חלונות 8, מחשבים אישיים וטלפונים סלולריים. פרטים נוספים על השירות, שיתבסס על ספריית ענן, טרם נמסרו. מעבר לכך, תוסיף מיקרוסופט השנה מספר שותפות וידאו בתחום הספורט, שתאפשרנה לה לשדר משחקי כדורסל והוקי בשידור חי.

הכרזה גדולה נוספת נגעה לנייקי, שמביאה את Nike+ לאקס-בוקס 360 בסתיו הקרוב. היישום - Nike+ Kinect Training, יאפשר להתעמל בצורה מותאמת אישית עם פידבק תמידי מהמערכת, תזכורות טלפון להתעמל והערכה חודשית של ביצועיכם. ניתן יהיה להתחרות במשתמשי אקס-בוקס לייב אחרים בצבירת נקודות התעמלות.

מיקרוסופט בתערוכת e3. AP
הזמר Usher הופיע בהשקת שירות Xbox Music/AP

Halo חוזר

ומה עם Halo - הסדרה הגדולה ביותר של אקס-בוקס 360? הטריילר, שהציג הן חלקים מעלילה והן את המשחקיות בכותר החדש - משחק דגל ראשון בסדרת היילו שלא מפותח על ידי Bungie כי אם על ידי חברה חדשה בשם "343i", הראה משחקיות דומה מאוד לזו של הכותרים הקודמים, אך עם גרפיקה משופרת ועם מספר שיפורים. מעבר לכך, הוצגו גם אויבים חדשים, וכלי נשק חדשים שנוכל לראות במשחק החדש כשזה יגיע לחנויות בסתיו הקרוב.


חוץ מהטריילר של היילו, סיפק האירוע גם הצצה ראשונה ל-Splinter Cell Blacklist - המשחק החדש בסדרת משחקי ההתגנבות הותיקה, שצפוי להגיע באביב הבא. הספלינטר סל החדש כולל מכניקות משחק שטרם נראו במשחק, אשר מאפשרות להתמודד עם הרבה אויבים בזמן קצר, באמצעות "הרג בתנועה" - מנגנון שמאפשר לסמן אויבים ולהרוג אותם בלי לעצור לרגע. חידוש נוסף שהודגם הוא שימוש בזיהוי הקולי של קינקט. ניתן למשוך את תשומת הלב של האויבים באמצעות דיבור. ניתן לשלוט באמצעות הקול גם באספקטים נוספים של המשחק.

בואו לדבר עם FIFA

במסגרת הדגש על הקינקט, הראו במיקרוסופט את מנגנוני הזיהוי הקולי של פיפ"א 13 ומאדן 13. בהדגמה נראה כיצד אפשר לשנות אסטרטגיות משחק ולהורות לחברי הקבוצה לבצע מהלכים באמצעות מתן פקודות קוליות. מעבר לכך, ניתן להורות על חילופי שחקנים, ולקבוע מבנה שחקנים. כיוון ש-E3 היא תערוכה אמריקאית, רוב הזמן הוקדש דווקא למשחק הפוטבול Madden, ובמיקרוסופט אף הביאו את הקווטרבק האגדי של סן פרנסיסקו 49ers, ג'ו מונטנה, כדי להדגים את השליטה הקולית במשחק.

בין לבין, הוצגו גם קדימונים למשחק החדש בסדרת Forza, שמוציא את המרוצים ממסלולים סדירים ומביא אותם לשטחים פתוחים; טריילר ראשון למשחק החדש בסדרת Gears of War, שלא הציג יותר מדי פרטים; הדגמה של Tomb Raider החדש הדגימה את לארה קרופט החדשה - ברוטלית ורצחנית יותר, במשחקיות מתוסרטת שדומה מאוד ל-Uncharted; טריילר מדמם במיוחד ל-Resident Evil 6 וטריילר אפי במיוחד למשחק של סאות' פארק -כנראה המשחק היחיד בזמן הקרוב בו תראו את ישו ע רובה סער.

היוצרים של סאות' פארק - מאט סטון וטריי פרקר, עלו לבמה והסבירו כי המטרה היא לגרום לכם להשתתף בפרק אינטראקטיבי של הסדרה. "אחרי 15 שנים, נאלצנו בפעם הראשונה למפות את העיר סאות' פארק" אמרו היוצרים.

מסיימים עם Call of Duty

האירוע נסגר עם הדגמת המשחקיות הראשונה של כותר החדש בסדרת Call of Duty. השלב, שמתרחש בעתיד (נזכיר כי חלק מהמשחק מתרחש בעתיד וחלק אחר בעבר), לא הציג משחקיות חדשנית במיוחד, כי אם דברים שלמדנו להכיר במשחקי הסדרה קודמים.

גם כלי הנשק העתידניים שהוצגו במשחק, דוגמת תותח נ"מ שמסוגל לטווח מספר כלי טיס בו זמנית ורובה צפים שיורה דרך קירות, נראו בלא מעט משחקים כבר. נראה כי אנשי Treyarch נצמדים לנוסחה שהפכה את המשחקים הקודמים לפופולריים כל כך - סינמטיות מעל הכל, ושלבים מתוסרטים בהם כל צעד חושב מראש על ידי המפתחים.


עוד בנושא:

- E3: מפיפ"א ועד סים סיטי - החידושים של EA
- E3: יוביסופט מתפרשת על כל החזיתות

E3: סיקור מיוחד של וואלה! TECH

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully