וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת המשחקים E3: הרגעים המעניינים

גרפיקה מרשימה במיוחד, משחקים בחינם וקונסולת Wii חדשה הם חלק מהרגעים שעשו את תערוכת המשחקים השנתית

על פניו, תערוכת E3 השנה לא הלהיבה במיוחד. רק קונסולה חדשה אחת הוצגה בה - Wii U, ואפילו היא הודגמה כבר לפני שנה. אקס-בוקס ופלייסטיישן חדשות תגענה כנראה רק בשנה הבאה. הדור הזה של הקונסולות גם ככה מתארך, כך שבשנה הבאה קשה להאמין שלא נראה מכונות משחקים חדשות. אך אם מתעלמים מהאכזבה שעל פני השטח, מגלים שהיו בתערוכה הזו כמה וכמה רגעים מעניינים. הנה שבעה מהם.

תערוכת המשחקים e3. AP
תערוכת המשחקים e3/AP

7. Call of Duty בכל מקום

זוכרים את ההתרגשות מ-Modern Warfare - המשחק הראשון בסדרת "קול אוף דיוטי" שהתרחש בימינו ולא במלחמת העולם השנייה? אחת הנקודות העיקריות בזכותן קצר המשחק שבחים כה רבים הייתה התסריט שלו. כל משחקי "קול אוף דיוטי" תוסרטו, אבל Modern Warfare היה הראשון שבאמת נתן לכם חוויה גדולה מהחיים, עם בימוי מקצועי להפליא של קטעים אינטראקטיביים. אחרי כל כמה דקות משחק, הייתם חוצים קו בלתי נראה, שהיה גורם לדברים מרהיבים לקרות.

E3 השנה מבהירה שוב ושוב כמה קשה לתעשיית המשחקים להתנער מההצלחה ההיא. האיזון במשחקי פעולה רבים הוטה קשות בעקבות "קול אף דיוטי" לכיוון הסינמטיות, שהגיעה על חשבון - אתם יודעים - המשחק עצמו. וכשרואים את הטריילרים הן של ממשיך דרכו Black Ops 2, והן של משחקים כמו ספלינטר סל החדש - זה מתחיל להדאיג. תשאירו את הסרטים האינטראקטיביים ל-Quantic Dream - החברה שעשתה את Heavy Rain ועושה כעת את Beyond. במשחקי פעולה אפשר גם לא לקטוע את האקשן בכל דקה על ידי חלק מתוסרט אחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוטה לכיוון הסינמטיות. ספלינטר סל/מערכת וואלה!, צילום מסך

6. חינם, לגמרי חינם. בערך

אחד המשחקים הכיפיים ביותר שהודגמו בתערוכת E3 השנה יהיה חינמי. טוב, לא חינמי לגמרי, אלא במודל Freemium - לא תצטרכו לשלם כדי לשחק, אבל כן תוכלו לקנות גישה לכלים וירטואליים חדשים בכסף אמיתי. מדובר ב-Planetside 2 - משחק פעולה המוני של סוני, שיציג קרבות עם עשרות, אם לא מאות, משתתפים מכל צד.

והוא לא לבד. המשחק החדש של Insomniac - מפתחי "ראצ'ט וקלאנק", הוא כותר Freemium לפייסבוק; משחק התפקידים ההמוני The Old Republic יאפשר לכם להגיע לדרגה 15 בלי לשלם; ומספר ניכר של משחקים בערך-חינמיים נוספים הוצגו בתערוכה. בינתיים נראה שיש לזה סיכוי. פלאנטסייד 2 מצטרף ל-Tribes החדש, שהושק לפני מעט יותר מחודש כמשחק חינמי וזכה הן לשבחים והן לפופולריות; באסיה פועל מגוון רחב של משחקים במודל הזה; ומפתחי משחקים מדברים בחופשיות רבה יותר על הפצה חינמית תוך אספקת תוכן נוסף בתשלום.

ובאופן כללי, המודל הזה נראה הרבה יותר משתלם לשחקנים מהטרנד הקודם - הסרת תוכן מהמשחק לאחר הפיתוח אך טרם המכירה, ואריזת התוכן הזה כחבילת הרחבה בתשלום נוסף. המודל ההוא, שהחל עם עלייתם של מיקרו-תשלומים באמצע העשור הקודם, הצליח לעצבן לא מעט משתמשים, שעדיין זוכרים לחברות כמו Bethesda לרעה את השריון לסוס הווירטואלי ב-Oblivion.

Star Wars the old republic.
עד דרגה 15 בלי תשלום. The Old Republic

5. מרחיבים את שימושי החומרה

מיזם הספר האינטראקטיבי של סוני - Wonderbook, יחד עם הניסיון של מיקרוסופט להרחיב את המשחקיות של כותריה למסכים נוספים באמצעות פרויקט SmartGlass, אולי מדאיגים את אלה שחשבו כי השנה שתי החברות תתעסקנה בדור הבא של החומרה ולא בהרחבת השימושיות של זה הנוכחי, אבל המשתמשים עצמם צריכים להיות מרוצים.

שתי החברות מנסות באמת למצות את הפוטנציאל של הפלטפורמות הנוכחיות שלהן, ולעשות את זה באמצעות מוצרים נלווים שיש כבר לאנשים בבית. ה-Wonderbook דורש רק את אביזר ה-Move ואילו מיקרוסופט תביא את חוויותיה למסכי הטלפונים והטאבלטים שכבר יש לכם. וכך תוכלו לעשות דברים חדשים עם הקונסולה בלי הצורך לקנות את הדור הבא שלה.

מיקרוסופט בתערוכת E3. רויטרס
מתרחבת למסכים נוספים. מיקרוסופט עם סמארטגלאס/רויטרס

4. לא כולם הגיעו לחגיגה

מי שהיה ב-E3 קודמות, במיוחד באלה הענקיות של אמצע העשור הקודם, לא יכול היה שלא לשים לב כי התערוכה השנה היא אחת הפחות גדולות מאז 2009, אז חזר האירוע למתכונת בו הוא מתקיים עכשיו, לאחר שנתיים של "אירוע עסקי מצומצם".

THQ לא הגיעה לתערוכה, למשל, וגם Rockstar נמנעה מלבוא. Valve הגדולה שכרה חדר צדדי ולא הציגה לקהל הרחב שום דבר - אפילו לא דברים שקשורים ל-Steam. תעשיית המשחקים נמצאת בצרות כלכליות, זה ידוע - מחירי פיתוח המשחקים לא יורדים מהר מספיק, וכולם מפחדים מכך שהדור הבא יגיע אוטוטו ועמו יעלו מחירי הפיתוח שוב. המפתחים מדברים על כך ישירות, ולא מסתירים את השמחה שלהם על כך שבסוני ומיקרוסופט החליטו להישאר עם הקונסולות הנוכחיות שלהם לפחות לשנה הקרובה.

תערוכת המשחקים e3. AP
תערוכת המשחקים e3/AP

3. זיכיונות חדשים מושכים תשומת לב

בתערוכה בה יש שמות חמים כמו Call of Duty ו-Battlefield, כיף לראות שתשומת הלב העיקרית הולכת דווקא למשחק אחר. אם עקבתם אחר חדשות מהתערוכה, שמעתם כבר על Watch Dogs (הרשמים שלנו יגיעו בימים הקרובים) - משחק פעולה פתוח וחדש של Ubisoft בו אתם שולטים במערכת בקרה ממוחשבת של העיר שיקגו, ומסוגלים להשתמש בה לטובתכם.

זיכיון נוסף שזכה להמון תשומת לב בתערוכה הוא Dishonored, שהוצג אמנם בשנה שעברה אך השנה זכינו סוף סוף לשחק בו (גם רשמים ממנו יתפרסמו בקרוב). ואלה מצטרפים ל-The Last of Us, Beyond ו-ZombiU. בהתחשב במה שכתבנו עליו בסעיף הקודם - הבעיות הכלכליות של השוק - כיף לראות שחברות כן מוכנות להמר על סיפורים חדשים לגמרי

תערוכת המשחקים e3. AP
תערוכת המשחקים e3/AP

2. הגרפיקה טובה מאי פעם

בין אם זו הדגמה של קרייסיס 3, פאר קריי 3, טומב ריידר, סים סיטי או קול אוף דיוטי, נראה כאילו רק עכשיו מתחילים אולפני המשחקים למצות את הפוטנציאל בדור הזה של חומרה. והכוונה היא לאו דווקא לחומרת הקונסולות, כי הסוד המלוכלך של תעשיית המשחקים הוא שרוב ההדגמות המרשימות-באמת בתערוכות האלה רצות על מחשבי PC.

במשחקים בהם כן ניתן היה לראות זה לצד זה גרסת מחשב וגרסת פלייסטיישן, ניכר היה שהמחשב מציג גרפיקה טובה יותר, אך גם הקונסולה הציגה רמה גרפית גבוהה ממה שהתרגלנו אליו כיום. אז כן, בקרוב יגיעו למדפים משחקים יפים מאי פעם. האם זה יהפוך אותם למעניינים יותר? כנראה שלא, אבל לפחות מבחינה ויזואלית לא תתאכזבו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחילים לנצל את החומרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. Wii U

הקונסולה החדשה מבית נינטנדו מאכזבת? הקונסולה החדשה מבית נינטנדו היא הדבר הכי טוב שקרה לגיימינג? אין קונצנזוס לגבי ה-Wii U, אבל יש דיון, וזה כבר טוב. ממשיכת הדרכה של ה-Wii, שמשחקיה הוצגו לראשונה בצורה רצינית בתערוכת E3 השנה הצליחה לעניין גם אנשים שפסלו אותה על בסיס הרעיון בלבד בשנה שעברה.

כי איך שלא תסתכלו על זה, הקונספט עובד ממש לא רע. מסך המגע של שלט הקונסולה, שיכול לתפקד גם כמסך הראשי שלה כשהטלוויזיה כבויה, הוא בעל פוטנציאל עצום. הבעיה היא שנכון לעכשיו, חלק מהמשחקים אמנם מנצלים את הפוטנציאל הזה בחכמה (ZombiU וריימן, למשל), ואילו בנוגע לאחרים יש לנו הרבה מאוד ספקות (באטמן, אססינס קריד). בעיקר נראה שרבים מהמפתחים לא באמת יודעים מה לעשות עם המסך הזה. אבל הם לומדים מהר, ונכון לעכשיו Wii U היא קופסה מעניינת שמלאה בפוטנציאל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש דיון לגביה, וזה טוב/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • e3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully