וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: משחק Call of Duty: Black Ops 2: עוד מאותו הדבר

וואלה! TECH בתערוכת המשחקים E3: הדמיון בין 'קול אוף דיוטי' החדש לקודמיו ולמשחקי פעולה אחרים, מקשה להתלהב ממנו. אז למה הוא בכל זאת יצליח?

אי שם באמצע המצגת של "Call of Duty: Black Ops 2" בתערוכת E3, נראה כי חלק מהעיתונאים שוקלים האם להמשיך להסתכל על המסך או לנמנם כמה דקות. הסיבה אינה הכיסאות הנוחים (באמת נוחים, האמת) בחדר בו מראים אנשי Activision מעט מהמשחק, אלא העובדה שמדובר כנראה בכרוניקה של הצלחה ושעמום ידועים מראש.

הקול אוף דיוטי החדש, שנראה כמו כל קודמיו מאז Modern Warfare הראשון, הוא אחד המשחקים המדוברים של השנה, אך קשה לומר שבתערוכה שומעים עליו הרבה. ב-E3, שסגורה לקהל הרחב ופתוחה רק לאנשי תעשיית המשחקים, התלהבות מכותרים חדשים מושווית לרעש שמעוררים Watch Dogs, הספלינטר סל החדש והדברים של Wii U - אבל לא לקול אוף דיוטי. עם זאת, כשיגיע המשחק לחנויות בנובמבר - אין ספק שהוא ירוויח מאות מיליוני דולרים. כנראה יגיע להכנסות של מיליארד דולר, כמו קודמיו.


Medal of Honor Warfighter - מכסחים ביחד
Battlefield 3 Premium: לא חדש, אבל לא רע

וואלה! TECH ב-E3: הסיקור המלא

לא רואים שום דבר חדש

הסיבה לכך פשוטה: מי שמשחקים בעשרות - אם לא מאות - משחקים בשנה, מסתכלים על מה שהוצג מ-Black Ops 2 ולא רואים שום דבר חדש. והשלב שהודגם ב-E3 הוא דוגמה נפלאה לכך. מדובר בשלב המתרחש בעתיד, עם מל"טים וכלי נשק עתידניים שיכולים לירות דרך קירות (אפשרות שללא ספק תהיה מעולה במשחקי אונליין). אבל הדמיון בינו לבין משחקי CoD קודמים - וכתוצאה מכך גם כמעט לבין כל משחק פעולה שיצא בשנים האחרונות וחיקה את קול אוף דיוטי - כל כך רב עד שקשה מאוד להתלהב. הטקסטורות אולי שונות, במקום מטוסים אתם יורים במטוסים עתידניים, אבל המכניקה של הקרב זהה לגמרי.

ולא פחות חשוב מכך, גם רמת התסריט בכל סצינה וסצינה דומה למה שראינו במשחקים הקודמים, אם לא נוקשה יותר. "מאחורי כל עיקול עורבת סכנה" אמרו אנשי החמישייה הקאמרית, וכאן זה נכון. היחס בין עיקולים לסכנות נשאר קבוע לכל אורך ההדגמה, כשהדברים שאמורים להיות לא צפויים הם הצפויים ביותר. אותם האויבים, באותם המקומות, נורים בכלי נשק מאוד דומים, רגע לפני תרגיל מיותר בירי נ"מ שאינו אלא העברת סמן על כל המטוסים ולחיצה על כפתור הירי. אתגר? חפשו אותו במקום אחר.

הליטוש הזה, יחד עם גלוריפיקציה של מלחמה בצורה שמדאיגה הרבה יותר מהאלימות במשחק, ועם מעט מדי חידושים משמעותיים בתוך הקמפיין לשחקן היחיד (לא, הדבר הזה שמאפשר לכם להגיד למזל"טים במי לירות אינו חידוש משמעותי), פשוט לא מצליחים לרגש. גם הסצינה בה השחקן טס במטוס קרב בשמי לוס אנג'לס נראית כמו משהו שראינו כבר לא פעם ולא פעמיים במשחקים אחרים. איפה הם הרגעים מ-MW הראשון, בו לראשונה ראינו את שדה הקרב מלמעלה והיינו צריכים לעזור לכוחות על הקרקע? לא כאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרגש אותי!/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבחירה הטבעית של ההולכים על בטוח

אז למה המשחק בכל זאת עתיד להצליח? פשוט מאוד - אנשים שקונים רק כמה כותרים בודדים במהלך השנה, ואהבו את מה שפרקי הסדרה הקודמים הציעו, יעדיפו כנראה את Black Ops 2 על פני משחקים חדשים שהם לא מכירים. חייבים להודות גם כי את רוב הערך שלו מספק CoD במצבי האונליין, שאמנם מחדשים ממש מעט בשנים האחרונות (ובאופן עקבי לא עובדים טוב על פלייסטיישן 3), אך עדיין הנם מהמלוטשים ביותר בתעשייה. יש לומר, עם זאת, שהמצבים האלה לא הוצגו ב-E3, ואין לנו מה להגיד עליהם.

נקודת האור השנייה, שאולי גם תצליח למשוך אנשים חדשים לסדרה, היא משימות הצד בקמפיין לשחקן היחיד. באלה תוכלו לשחק רק פעם אחת בצורה משמעותית בזמן הקמפיין, ולראשונה בסדרת Call of Duty תוכלו להפסיד בהן. המטרה היא לתת נפח לעלילה, כשניצחון והפסד בכל אחת מהמשימות משנים מעט את מהלך הדברים. לאחר הפעם הראשונה תוכלו לשחק בהן שוב, אבל רק התוצאה הראשונית תיחשב למטרת הקמפיין הנוכחי.

משימות הצד האלה מציגות גם מערכת שמזכירה דווקא משהו ש-EA ניסתה לעשות בבאטלפילד מודרן קומבט מ-2005 - הבאטלפילד הראשון לקונסולות.. במקום לשלוט ביחידה אחת על שדה הקרב, יכול השחקן לפקד על היחידות מרחוק או לנוע בין היחידות. אלה כוללות לא רק חיילים אלא גם כלים ממונעים ורובוטים עתידניים. הדבר גם מוסיף ממד אסטרטגי למשחק הפעולה. החלק הזה בהדגמת המשחק ב-E3 היה, ללא ספק, המעניין ביותר, ומוזר שב-Activision מתייחסים אליו כאל הערת אגב במכלול של Black Ops 2 ולא כאל פיצ'ר מרכזי של המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה אקדח בכיס שלך או ש... לא, זה באמת אקדח בכיס שלך/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחכים למתחרה שיעקוף בסיבוב

אז האם Black Ops 2 הולך להיות אחד ממשחקי השנה? נראה שכן, לפחות בתחום המכירות. אבל היעדר חידושים משמעותיים והיצמדות כה בוטה לנוסחה עליה חוזרת הסדרה הזו שנה אחר שנה עשויה להתנקם בה - אם לא השנה, אז בשנה הבאה או בעוד שנתיים - כשמתחרה כלשהו יעקוף אותה. איזה מתחרה? Medal of Honor, למשל, או Battlefield 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully