וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תמשיך לשלם לעובדים גם אחרי מותם

מייגן קאסרלי, פורבס ישראל

9.8.2012 / 12:15

מגזין פורבס חושף: גוגל תמשיך לשלם 50% משכרו של עובד שנפטר למשפחתו 10 שנים לאחר מותו. כל ילד של העובד יקבל תשלום חודשי

ענקית החיפוש גוגל כבר ידועה בהטבות המשובחות לעובדיה - תספורות חינם, סעודות גורמה, ביקורי רופא במקום ותאי שירותים הייטקיים מטוהרים הם בין ההטבות המדוברות ביותר, אבל בראיון נדיר חשף סמנכ"ל כוח האדם של החברה לזלו בוק כי ההטבה האחרונה שקיבלו העובדים מתמשכת אל מעבר לקץ חייהם, כך חושף מגזין פורבס.

"זה אולי נשמע מגוחך", הוא אמר על אותם יתרונות בולטים מהם נהנים העובדים בחברה, "אבל הודענו על הטבות מוות בגוגל". זה קרה במסגרת שיחה על טווח הגילאים המתרחב של עובדי החברה (המבוגר ביותר בגוגל הוא בן 83 כרגע), כשהוא נשאל על הטבות בריאות וטיפול בילדים והשתנותן בחברה במהלך הזמן.

במקום זה, בוק, שהצטרף לחברה ב-2006 אחרי תפקיד בג'נרל אלקטריק, הפתיע כששלף את ההטבה שטרם נחשפה ציבורית: באם נפטר מישהו בעודו עובד בענקית החיפוש בת ה-14, קרוביו הנותרים יקבלו המחאה על סך 50% ממשכורתם של המנוחים כל שנה, למשך עשור. מפתיע אף יותר: דובר מטעם גוגל מאשר כי "לא נדרשת קביעות" להטבה זו, כלומר - כל 34 אלף עובדי החברה זכאים לה.

אלף דולר לכל ילד

"אחר הדברים שהבנו לאחרונה הוא שאחת העובדות המוצקות ביותר בחיים היא שבשלב זה או אחר רובנו ייאלצו להתמודד עם מות בן או בת זוג", אומר בוק. "וזו תקופה נוראית וקשה לא משנה מה, וכל פעם שעברנו את זה כחברה ניסינו למצוא דרכים לעזור לאלמן או האלמנה של עובד/ת החברה אשר נפטר/ה". התוכנית המותאמת אישית הוטמעה ב-2011. בנוסף לחבילת התשלומים בת עשר השנים, האלמן או האלמנה יראו את כל המניות מושקעות מידית, וכל ילד של העובד יקבל תשלום חודשי של 1,000 דולר מהחברה עד גיל 19, ואפילו עד גיל 23 באם מדובר בסטודנט.

מה שהופך את הטבת המוות של גוגל כה ראויה לציון איננו הנדיבות - גוגל היא, כמובן, רחוקה מלהיות דלה במזומנים, אלא שבניגוד לרוב ההטבות לעובדים במתחמי גוגל אשר נועדו להגביר את שביעות הרצון, היצירתיות והפיריון - אספקת הטבת-מוות איננה גומלת לכאורה לחברה בשדרוג העבודה. "כמובן שאין כאן רווח לגוגל", מסכים בוק, "אבל זה חשוב לחברה לעזור למשפחות מול מאורעות נוראים ובלתי נמנעים כאלה".

גוגל ציפתה למאורעות מכריעים בחיי עובדיה מיומה הראשון: לדברי בוק, סרגיי ברין החל לגלגל את הכדור כשהיו בחברה פחות ממאה עובדים, כשהציע שחברה תספק מטפלות לכל עובד שהוא הורה. ("זה רעיון שמטבע הדברים נאלצנו 'לרכך'", מתבדח בוק). יש במתחמי החברה שירותי שמרטפות לילדים, אך מחירם הולך ועולה בשנים האחרונות.

בחופשת לידה, ההטבות של גוגל עומדות בראש הרשימה: לפי דובר החברה, אבות חדשים נהנים מ-6 שבועות של חופשת לידה בתשלום, בעוד אימהות יכולות לקחת 18 שבועות חופשה אחרי לידה (ואפילו יותר טוב להורים: המניות ממשיכות להיות מושקעות בזמן החופשה).

הדבר הנכון לעשות

אבל הקשר בין הטבות לידה והשארת עובדים הוא ברור; לפי מחקר של לשכת הסטטיסטיקה האמריקאית ב-2008, יותר מ-60% מהגברים והנשים בכוח העבודה הם הורים לילדים מתחת לגיל 6, כך שדאגה לצרכיהם עשויה להביא להשארת ההורים החדשים בצוות.

"כשאנחנו חושבים מה העובדים צריכים בגוגל, אנחנו חושבים פחות על הגיל ויותר על אשכול הצרכים הספציפי של העובד, אומר בוק. "עבור מישהו שמתאים לפרופיל מסוים - למשל, יש לו הורה קשיש שהוא צריך לטפל בו, או ילדים או נכדים שהוא צריך לתמוך בהם - מה שזה לא יהיה, אנחנו עושים את המיטב כדי למצוא את חבילת ההטבות ואת התוכניות הטובות ביותר כדי לענות על אשכול הצרכים המסוים".

מומחי כוח האדם של גוגל משתמשים בשלוש שיטות כדי לקלוע לצרכי העובדים: סקר שנתי שנקרא "גוגלגייסט", שמודד את ה"טמפרטורה" של העובדים בכל מחלקה ומנתח את הנתונים על מנת לזהות מגמות; קבוצות-משאבים בין העובדים - מעין מועדונים בהם עובדים עם מכנה משותף חולקים רעיונות שעוברים למחלקת משאבי אנוש (בוק אומר שהמועדון הפעיל ביותר הוא זה של קשישי החברה); ואימיילים בשם בדוי שעולים בסולם הדרגות.

גוגל מקבלת חשיפה תקשורתית רבה בשל ההטבות שלה, אומר בוק. "אנשים אומרים 'אתם גוגל. ברור שאתם יכולים להציע את הדברים המטורפים הללו'". מנקודת מבטו של בוק, הכסף הוא לא העניין. "יש כמובן מחקר שמראה שתוכניות הטבה עבור העובדים יכולות לשפר את התפוקה, ונראה כי הן משפרות את הביצועים ברמות מסוימות", הוא אומר. אבל לדבריו, הסיבה למעשים היא לא החשיבות שלהם לעסק, אלא העובדה ש"זה הדבר הנכון לעשות. בסופו של דבר, עדיף לעבוד בחברה שאכפת לה ממך מאשר בחברה שלא אכפת לה. ומנקודת מבטה של חברה, זה אומר שעדיף לה שיהיה אכפת לה מאשר שלא יהיה אכפת לה".

לאתר פורבס ישראל


עוד בנושא:

- גוגל סירבה לקמפיין של מרצ נגד רווחים כלואים
- גוגל מציגה: הכלי שחושף את סחר הנשק העולמי
- הסיב של גוגל יוצא לדרך

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully