וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: מחשב הלוח Surface של מיקרוסופט יופץ במיליונים

20.8.2012 / 12:05

שלושה מיליון יחידות יצאו לשוק מה-Surtace, כך מאמין אנליסט בכיר. וגבוהה ההתכנות לדגם זול, שלא בטוח שישתלם לצרכן

מיקרוסופט תייצר כבר בשלב הראשון יותר משלושה מיליון מחשבי לוח Surface, כך מאמינה חברת המחקר IDC. אנליסט החברה בוב אודונל, שהתראיין לאתר CNET, אף הצהיר שלהערכתו קיימת סבירות גבוהה לגרסה זולה של המכשיר, שתעלה 199 דולר בלבד. "יהיו שתי דרגים לרכוש את הסרפס: במחיר של 599 דולר או במנוי לשנתיים במחיר של 199 דולר, בו יקבל הלקוח דברים כאלו ואחרי", אמר אודונל, שמאמין שמודל המנוי לא יצליח מכיוון שאינו מתאים, לדעתו, למוצר מחשוב אישי. "העניין הוא שאנשים קולטים ואומרים לעצמם 'רגיע, כשאני עושה את המתמטיקה מתברר שאני משלם יותר ממה שאני רוצה'".

לדבריו, המספר 3,000,000 כולל הן מכשירים המבוססים על מעבדי אינטל והן מכשירים המבוססים על ארכיטקטורת ARM, עליהן תופעל גרסת RT של חלונות 8, שתומכת רק באפליקציות, ולא בתוכנות ווינדווס ישנות. על הרעיון שמיקרוסופט שמה את הדגש על מכירת התוכנה ולא החומרה הוא אומר: "אם יש ארבעה מתחרים, בעולם הוגן המחיר יהיה פחות או יותר אותו הדבר וכל אחד מהם ימכור 25% מהשוק. אבל ב-199 דולר למחשב לוח, מיקרוסופט מוכרת 100%, וכל השאר (יצרני טאבלטים עם מערכות הפעלה של חלונות) מוכרים כמעט אפס. מיקרוסופט יצרה מערכת יחסים סימביוטית עם יצרני המחשבים. אם חותכים את מחירי הטאבלטים של מיקרוסופט - המשמעות היא שכל רישיונות השימוש בחלונות (אצל היצרנים האחרים) לא יימכרו", הוא מאבחן את הבעיה של החברה.

לגבי תוכניות השיווק של המוצר אמר אודונל: "אם הם יבנו כמה מיליוני יחידות אין סיכוי שהם יוכלו למכור את כולן דרך החנות של מיקרוסופט. אז אני חושב שהם ימכרו אותם גם בחנויות רגילות. אי אפשר לבנות כל-כך הרבה מוצרים ללא שתהיה אסטרטגיית הפצה רחבה יותר, הם רק עדיין לא פרסמו אותה".

מחשב הלוח סרפייס הוכרז ביוני וצפוי לצאת לשוק לקראת סוף השנה הנוכחית.


עוד בנושא:

- מיקרוסופט חושפת את Surface - טאבלטים מתוצרתה
- Surface: ההימור הגדול ביותר של מיקרוסופט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully