וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על Surface של מיקרוסופט

22.10.2012 / 12:25

הטאבלט של מיקרוסופט יוצא לשוק עוד מספר ימים, ופרטים עליו הולכים ונחשפים. האם יצליח להתחרות באייפד?

חמישה ימים לפני שהוא יוצא לשוק, מתגלים פרטים נוספים על מחשב הלוח מבית מיקרוסופט - ה-Surface. הטאבלט, שיושק במקביל להשקת מערכת ההפעלה החדשה 'חלונות 8', צפוי, כך על פי פרשני טכנולוגיה, להיות אתגר עצום עבור מיקרוסופט - שתצטרך לא רק להתחרות באייפד ראש בראש, אלא לשכנע שהפלטפורמה שהיא מספקת מתאימה יותר לסוג מחשוב זה מאשר הפלטפורמה של מתחרותיה.

מערכת ההפעלה Windows 8 RT (גרסת חלונות 8 שהותאמה לטאבלטים) תתחרה מול iOS של אפל ואנדרואיד של גוגל - שתיהן פלטפורמות שנוצרו במיוחד למכשירים ניידים, בניגוד ל'חלונות 8' שנוצרה בתפיסה של "מערכת אחת שמתאימה לכל סוגי המחשבים".

הקונטרסט יותר חשוב מהרזולוציה?

פרטי החומרה של הטאבלט עם מסך ה-10.6 אינץ' נחשפו בימים האחרונים בין השאר על ידי אנשי מיקרוסופט, שענו על שאלות גולשים באתר Reddit. הם שפכו אור על המפרט הטכני של הטאבלט, שהדגם הזול ביותר שלו (בנפח 32 ג'יגה של) יעלה 499 דולר.

גודלו של ה-Touch Cover הוא 3 מ"מ והוא נדבק מגנטית למחשב הלוח (בדומה לכיסוי של האייפד). לדברי מיקרוסופט, המקלדת שבכיסוי נוחה לשימוש וניתן להקליד בו אפילו 86 מילים לדקה. במקלדת משולבת טכנולוגיה המודדת את עוצמת הלחיצה על המקשים וכך יודעת לקבוע אם המשתמש רק מעביר את ידיו על המקלדת או מתכוון להקליד. קניית הכיסוי בנפרד תהיה במחיר 120 דולר, כאשר המכשיר יחד עם הכיסוי יעלה 599 דולר.

הסרפס נבנה ממתכת VaporMg (שילוב של מגנזיום ואלומיניום) שלדברי מיקרוסופט היא חזקה במיוחד ומסוגלת לספוק פגיעות. המסך מצופה בזכוכית "גורילה", עמידה וחזקה גם היא.

את נפח המכשיר ניתן יהיה להרחיב בעזרת חריץ הרחבה שיתמוך בכרטיסי זיכרון עד נפח של 2 טרה-בייט (נפח שלא קיים כיום בשוק כרטיסי הזיכרון, שמציע כרטיסים עד נפח של 64 ג'יגה).

חיבור ה-USB של הסרפס יהיה בתקן USB2 ולא USB3, ויאפשר גם לחבר אליו סמארטפונים שייטענו דרכו.

סוללת המכשיר צפויה להחזיק יום עבודה שלם - בין 8 ל-12 שעות, בהתאם לסוג השימוש בו.

רזולוציית המכשיר תהיה 1366x768 פיקסלים - סטנדרט שנמוך יותר מהמתחרים (לאייפד החדש יש רזולוציה של 2048x1536). לטענת מהנדסי מיקרוסופט, לתצוגה איכותית יש עוד גורמים מלבד רזולוציה - למשל שילוב הניגודיות (קונטרסט) עם הרזולוציה, והנטיה להשתקפות על המסך - נושאים עליהם שמה דגש החברה, ומאפשרים לה כעת לטעון שהתצוגה של הסרפס תתעלה על זו של המתחרות.

מעבד המכשיר יהיה Tegra 3 ARM. יהיו לו 2 ג'יגה של זיכרון, מצלמה קדמית ומצלמה אחורית, קישוריות וויי-פיי ובלוטות' 4. לא יהיה כלול GPS במכשיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניו-יורק: מיקרוסופט פותחת שורה של חנויות זמניות למכירת הסרפס וחלונות 8/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן המתנה להזמנה: שלושה שבועות

תוך מספר חודשים צפויה מיקרוסופט להשיק גם גרסת Pro של המכשיר, שאמורה לתפקד כמחשב נייד לכל דבר, עם מעבד חזק ורזולוציה גבוהה. משקלו של המכשיר החדש יהיה 900 גרם. בניגוד לגרסה שתושק עוד מספר ימים - גרסת הפרו תוכל להריץ תוכנות למערכת ההפעלה חלונות, ולא רק אפליקציות ייעודיות.

הסרפס יהיה זמין לרכישה בחנויות מיקרוסופט וב-34 חנויות זמניות שהחברה פותחת בימים אלו (סך כל החנויות בארצות הברית: 65). מלבד בארצות הברית, הוא יהיה זמין לקניה באינטרנט גם באוסטרליה, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, הונג קונג ואנגליה. מיקרוסופט מתכננת לייצר 3-5 מיליון מכשירים עד סוף השנה מדובר בנתון מאתגר, שכן אמזון מכרה 5 מיליון קינדל פייר לאחר ההשקה, ונקסוס 7 של גוגל מכר קרוב ל-2 מיליון.

אך בינתיים נראה כי ההזמנות המוקדמות זוכות לביקוש ער: מי שמנסה בימים האחרונים להזמין את המוצר דרך האתר הייעודי, מקבל הודעה שצפי הגעת ההזמנה הוא שלושה שבועות. זאת למרות שהמכירה נפתחה רק לפני כשבוע ושיום ההשקה נמצא במרחק של מספר ימים בודדים.


עוד בנושא:

- מיקרוסופט רוצה שתתלהבו מהטאבלט שלה
- אנליסטים: מחשב הלוח Surface של מיקרוסופט יופץ במיליונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully