וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה סולושנס מציגה: מחשב על הראש

22.10.2012 / 16:23

לא רק 'משקפי גוגל': מוטורולה הציגה מחשב לשוק העסקי שניתן להרכיב על הראש ולהשתמש בו תוך כדי תנועה

חברת Motorola Solutions הציגה מחשב נייד אותו ניתן להרכיב על ראשו של המשתמש ועליו ניתן לשלוט בפקודות קוליות. מדובר בגרסת אבטיפוס שאינה סופית ונועדה להדגמה. "דמיינו גישה וצפייה מיידית של מסמכים קריטיים לעסק ושרטוטים מורכבים שנגישים בפקודה קולית או בהזזת ראש. ניתן גם ללשתף פעולה עם קולגות בפשטות ובמהירות. בלי צורך בידיים, מחשב נייד או תחנת עבודה ניידת" - כך מציגה מוטורולה את המוצר החדש, הקרוי HC1

מדובר בניסיון הראשון של מוטורולה ביצירת "מחשוב לביש" - מגמה מתפתחת ששיאה הוא במשקפי ה-Google Glass אותן מפתחת גוגל. מחשב ה-HC1 מזכיר במראהו שילוב של כובע עם אוזניית מוקדן. מוטורולה מייעדת את המוצר לשוק העסקי, ונותנת כדוגמה לאפשרות שימוש בו כבאים, שיוכלו לפעול בבניין בוער כאשר המחשב מקרין להם לתוך העיניים בזמן הפעולה את שרטוט המקום או מזהה עבורם כימיקלים רעילים. עוד יכול המחשב הלביש לשמש חיילים, אנשי תעופה וחלל ואנשי טלקומוניקציה.

מלבד מתן גישה לנתונים, ה-HC1 מסוגל גם להקרין סרטוני וידאו ולהציג תמונות ומסמכים, כאשר התצוגה אמורה להיות דומה לזו שמספק מסך 15 אינץ' של לפטופ. למחשב קישוריות וויי-פיי ובלוטות' והוא גם יכול לשמש כ'הוט ספוט' - נקודת קישוריות שמספקת אינטרנט למכשירים אחרים. גם שיחות טלפון ניתן להוציא מה-HC1, ויש לו זיהוי דיבור ותמיכה בזיהוי שש שפות (אנגלית, צרפתית, איטלקית, גרמנית, ספרדית ופורטוגזית). הוא יעבוד על מעבד כפול ליבה במהירות של 800 מגה-הרץ וזיכרון של 512 מגה, יכלול מאיץ גרפי וישתמש במערכת הפעלה Microsoft Windows CE 6.0 Pro.

ב-Motorola Solutions מבטיחים שמשקל המוצר והאיזון בו מותאמים ללבישה נוחה שתימשך שעות, ושניתן יהיה להתאים תצוגה ורמת סאונד לפי רצונו של המשתמש. המוצר צפוי לצאת לשוק במהלך החצי הראשון של 2013 ובין השאר יגיע גם לישראל. מחירו יהיה בין 4,000 ל-5,000 דולר.


עוד בנושא:

- Google Glass נופל מהשמיים
- פרויקט Glass: הפיצ'רים הם לא רק בדמיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully