וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES 2013: טכנולוגיית קריאת גלי מוח: מרגיש כמו קסם

הטכנולוגיה שמזהה לאן מסתכלות העיניים וכך שולטת על המחשב עדיין לא בשלה, אך צפויה להביא מהפכה של ממש

אני מסתכל על המסך, מתמקד בשורת "דואר נכנס" ולוחץ על כפתור. הסמן קופץ אל השורה, ופותח את תיבת ההודעות הנכנסות של איש חברת Tobii - אחת החברות שמדגימה השנה ב-CES טכנולוגיה שמזהה לאן העיניים שלכם מסתכלות ומאפשרת לשלוט ככה במחשב. בשנה שעברה, הציגו אנשי החברה גרסת "עיניים" למשחק Asteroids, אך מאז קרה דבר מה - הושקה "חלונות 8" עם התמיכה שלה במסכי מגע.

ההדגמה של Tobii השנה כבר מתקדמת הרבה יותר. באמצעות העיניים שלכם, ושני כפתורים - האחד משמש ללחיצה כפולה, השני לגלילה, מציעים לכם לשלוט בכל רכיבי Windows 8. הסתכלו על האייקון של תוכנה, והיא תפתח. הסתכלו על המיקום לתוכו אתם רוצים לעשות זום באפליקציית המפות, וכל מה שנשאר זה ללחוץ על הכפתור, הזום יגיע לבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשלוט בכל רכיבי Windows 8 באמצעות העיניים ושני כפתורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

יותר מלהיב מכל מסך אולטרה HD או מחשב על

הטכנולוגיה הזו, יש לציין, עדיין נמצאת בתחילת דרכה. זה עובד בסדר, אבל לא מצויין. גם הנוסחה הכללית של השימוש עדיין לא פוצחה עד הסוף, כי אם אנחנו יכולים לשלוט בסמן עם העיניים, ממשק מגע כמו שיש כיום אולי נוח יותר מהממשק שהיה ב"חלונות" עד כה, אך אינו אופטימלי - צריך לבנות משהו במיוחד לטכנולוגיה הזו.

אבל, וזה אבל גדול מאוד, כבר עכשיו זה מרגיש כמו קסם. קשה להסביר את ההרגשה הזו - כשהסמן באמת עושה את מה שהעיניים שלכם אומרות לו לעשות, זה יותר מלהיב מכל מסך אולטרה HD או מחשב על. הם אולי יגיעו לחיינו מוקדם יותר, אבל לא יביאו עמם מהפכה. הם יהיו מגניבים, אבל הטכנולוגיה הזו קסומה. יש לה פוטנציאל לשנות את הדרך בה אנחנו מתקשרים עם המחשב, וגם כיום בשלב הבוסרי ביותר קשה שלא לחייך כשאתם מבינים שהעיניים מחליפות את העכבר.

תגובה דומה מעוררים יישומים שמשתמשים במוצרים של חברת Neurosky. מדובר ברצועה שמלבישים על הראש, שתפקידה למדוד את גלי המוח. אי אז ב-2009, הציגה חברת hasbro צעצוע שהשתמש ברצועה הזו, אשר אפשר להזיז כדור במסלול - אם לא בכוח המחשבה אז באמצעות המחשבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודדת את גלי המוח. Mindwave/מערכת וואלה!, צילום מסך

חידושים שכיף לראות

השנים עברו, וב-CES הנוכחית מציגה חברת puzzlebox מסוק בשלט רחוק, כשהשלט הוא המוח שלכם. גם כאן, כמו במקרה של זיהוי תנועות העיניים, התוצאה היא קסומה. תתרכזו, והמסוק מתרומם לאוויר. מאבדים ריכוז, והמסוק נופל בפתאומיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם כאן התוצאה היא קסומה. המסוק של Puzzlebox/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכון לעכשיו, רוב השימושים בטכנולוגיה הזו הם גימיקיים, אך בכנס LeWeb שנערך בחודש שעבר, הציגה חברת InteraXon בקר למחשב שמשתמש ברצועה כדי באמת לשלוט במחשב שלכם. המוצר, Muse, כבר גייס את ה-150 אלף דולרים אותם ביקשו המפתחים, ועוד 100,000 נוספים. מתי הוא יגיע? יש לקוות שהשנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יגיע כנראה השנה. בקר Muse למחשב/מערכת וואלה!, צילום מסך

חייבים להבין, על כל מוצר כזה שבסופו של דבר ישנה תעשיה, יהיו עשרות - אם לא מאות - שייכשלו. אך על רקע מאות דוכנים בהם מציגים עוד נרתיקים לאייפונים (ספוילר: כולם נראים אותו דבר) או רמקולים ניידים, כיף לראות את החידושים האלה, שהופכים טכנולוגיה לקסם.


עוד מ-CES 2013:

- חברת Oculus Rift מביאה את הדור הבא של המציאות המדומה
- סוני אקספריה Z: מכשיר מרשים עם תג מחיר חסוי
- השעון החכם Pebble מגיע לשוק
- פריים סנס: כבשו את קינקט, עכשיו רוצים לכבוש את העולם

  • עוד באותו נושא:
  • CES 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully