וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל הכריזה על שירות טלוויזיה דרך הרשת

לאחר השמועות חשפה אינטל שתשיק במשולב ממיר אינטרנטי ושירות תוכן שיספק שידורים חיים ו-VOD. ומה עם ישראל?

אינטל עובדת על הקמת שירות טלוויזיה דרך הרשת. דבר הפיתוח, שדלף עוד במהלך חודש דצמבר האחרון, נחשף הלילה (ד') רשמית בכנס של בלוג הטכנולוגיה AllThingsD מבית הוול סטריט ג'ורנל על על ידי אריק האגרס - בכיר באינטל שאחראי על המהלך. המוצר, והשירות שיגיע עמו, צפויים לראות אור כבר במהלך השנה הנוכחית.

"לראשונה, אנו נביא לשוק מוצר אלקטרוניקה צרכנית חדש, תחת מותג חדש" אמר האגרס באירוע, תוך שהוא מדבר על כך שאינטל תהיה זו שתבנה את הקופסה אותה היא תנסה למכור לאחר מכן לצרכנים. מדובר יהיה בממיר אינטרנטי, שמצוייד בטכנולוגיות של אינטל, אך "זהו לא רק מכשיר. אנו עובדים עם כלל התעשיה כדי להבין איך נעביר שידורי טלוויזיה בשידור חי דרך האינטרנט".

המטרה של אינטל, אם כך, היא להיות לא רק יצרנית הממיר, כי אם חברת טלוויזיה במלוא מובן המלה. לשם כך, הקימה החברה את קבוצת "Intel Media", שמתעסקת ביצירת המכשיר, ולאחר מכן תמכור אותו לצרכנים ואף תעביר את השידורים.

באינטל מתכננים לספק לצרכנים שידורי טלוויזיה חיים, שירותי VOD, שירותי ממיר חכם דוגמת Start Over שמוכר למשתמשי HOT, ואפליקציות שבנויות במיוחד עבור חווית שימוש טלוויזיונית. כל אלה לא יוצעו במנוי חודשי קבוע, כי אם בחבילות, בדומה למה שעושות חברות הטלוויזיה כיום.

המצלמה שתזהה את הצופים בטלוויזיה

במהלך הראיון עמו, דיבר האגרס ארוכות על חווית שימוש חכמה יותר, ואחת מאבני היסוד של החוויה הזו היא המצלמה שתשולב בממיר החכם. המצלמה, שתזהה את הצופים בטלוויזיה, תוכל להתאים עבורם תכנים, בהתבסס על העדפות אישיות. כך, למשל, תוכל אינטל למנוע הצגה של תכנים למבוגרים בלבד כשמי שצופה בטלוויזיה הם הילדים.

עם זאת, מדובר בהחלטה מעוררת מחלוקת, מכיוון שהצרכנים יידרשו לסמוך על אינטל שזו לא תעשה שימוש לא נאות במידע שתצבור אודותיהם. חשש נוסף, בדיוק כמו בכל מוצר עם מצלמה מובנית שנכנסת לסלון, הוא מפני האקרים שעשויים לנסות ולהשתלט עליה. רק בחודש דצמבר הזהירו מומחי אבטחה כי חלק מהטלוויזיות החכמות של סמסונג, שמצויידות במצלמת רשת מובנית, כוללות פרצת אבטחה שעלולה להוביל להשתלטות על המצלמה דרך הרשת.

אינטל תסתבך כמו אייטונס?

אך שני האתגרים הגדולים שעומדים בפני אינטל נוגעים ליכולת של החברה לשכנע. מצד אחד, היא צריכה לשכנע את הצרכנים כי השירות שלה טוב יותר ממה שיש אצלם כעת. וכדי לעשות זאת, היא תצטרך קודם כל לשכנע את חברות המדיה לשתף עמה פעולה.

כך תצטרך אינטל לתת הן למפעילי ערוצי טלוויזיה חיים והן למפעילי VOD ערובה לכך שהשידורים שלהם לא ייפרצו. צעד אחד בנושא נלקח עוד בשנה שעברה, עת הוכנס לדור מעבדים חדש של אינטל מנגנון אבטחה שהמטרה שלו היא לייצר "מנהרות" תוכן בטוחות בין שרת לבין המחשב. בו בזמן, לא ברור עדיין כיצד תתמודד אינטל, חברת טכנולוגיה בבסיסה, עם דרישות אנטי-טכנולוגיות שבוודאי תבואנה מצד ספקי תוכן חינמי כמו רשתות שידור, שלא לאפשר דילוג על פרסומות. טכנולוגית הדבר אפשרי, ולראייה - מכשיר ה-Hopper של חברת הלווין האמריקאית Dish, שנמצא כעת במרכז מחלוקת משפטית לאחר שיצרניו נתבעו על היכולת הזו בלבד.

לאחר מכן, תצטרך אינטל להביא לצרכנים ממשק טוב יותר ממה שיש להם כיום. למעשה, אריק האגרס התייחס לכך לא מעט במהלך הראיון עמו - באינטל מדברים על "חוויה שלמה", מה שהוביל את החברה לפתח גם את המכשיר וגם את כל צד התוכנה שלו, ולא להשתמש בפיתוחים של אחרים.

ההכרזה האסטרטגית המשמעותית ביותר של אינטל לאחרונה

אך המאבק הרלוונטי ביותר עבור הישראלים יתקיים בתוך אינטל עצמה. החברה, שפועלת כיום בכל רחבי העולם, לא תרצה ככל הנראה להסתפק בשוק האמריקאי לפיתוח הגדול שלה. רק שכיום, אנו עדיין נמצאים בתקופה בה לגבולות גיאוגרפיים יש השפעה גדולה מאוד על היצע תכנים אפשרי. החברה תצטרך לנהל משא ומתן מול גופים מקומיים - דבר שלוקח חודשים, אם לא שנים, בכל מדינה - וגם אז לא תוכל לקבל את מלוא החומרים, מכיוון שחלק מהם נעולים בהסכמי בלעדיות עם ספקים מקומיים. שנים רבות לקח לאייטיונס להגיע לישראל, ושירותים דוגמת נטפליקס עוד לא חולמים בכלל על השקה מקומית, והמצב דומה גם בשאר המדינות בעולם. השאלה כעת היא האם תהיה אינטל מוכנה להשקיע משאבי ענק בהשקה בינלאומית, או שמא, בניגוד לאינסטינקטים של חברה מהסוג הזה, תמקד את מוצרי המדיה לשווקים בודדים ותתרחב באיטיות.

כניסה של אינטל לעולם המדיה (לצד יציאתה מעולמות כמו ייצור לוחות אם) היא עוד צעד של חברה שרוצה לקדם את שוק המחשוב האישי ולתפוס בו חלק משמעותי כמה שיותר. מדובר בהכרזה האסטרטגית המשמעותית ביותר של החברה לאחר השקעתה בתחום האולטרהבוקים, במסגרתה מנסה אינטל לדחוף יצרניות אחרות לייצור מחשבים חדשניים יותר ונוחים יותר.

רק שכאן לא נמצא על כוונת החברה המחשב שלנו או הטלפון שלנו, כי אם התחום האמורפי של צריכת מדיה. בעידן בו חברות שבאופן היסטורי מספקות לנו תוכן עוברות להיות ספקיות תשתית אינטרנטית ואת התוכן אתם מוצאים בעצמכם, יש מקום לחברה שתספק לכם תוכן למסך בסלון, מסך המחשב ומסך הטאבלט או הטלפון בצורה חכמה - תוך התחשבות בהעדפות אישיות שלנו ושימוש בטכנולוגיות החדשות ביותר. האם אינטל תהיה החברה הזו? נדע בקרוב.


עוד בנושא:

- ”הצרכן צריך חוויה, לא כוח חישוב”

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully