וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט של ה"אני"

זו הייתה השנה (העברית) שהכוח עבר לידי האזרח הפשוט: הוא יכול ללכלך חופשי ברשתות חברתיות, לממן במליונים פרויקטים אישיים, לצרוך תוכן ישר לעיניים וללשלוט בהכל בלי לקום מהכורסא. או במילה אחת: YO

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיקרט: מישהו מהחברים שלך עשה משהו שהוא לא יכול ממש לספר עליו או להוכיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

האפליקציות של השנה

בסך הכול אף אפליקציה מרהיבה לא הגיעה ושינתה את חיינו, אבל היו כמה טיפשיות שעשו קצת שמח.

סיקרט
אפליקציה שהייתה אמורה להיות כל מה שפייסבוק לא: פלטפורמה לספר בה דברים אישיים בלי שיידעו מי שאתה. רק שדי מהר האפליקציה החמודה למראה הזו הפכה לכל מה שרע בפייסבוק: אנשים מלכלכים על אנשים אחרים ואנשים מגיבים רע מאוד לסיפורים אישיים, בלי שאף אחד יידע מי הם. עכשיו ישראל שוקלת חקיקה נגד האפליקציה, אבל למשך כמה דקות, אחרי המון זמן של תקיעות בתחום, זו הייתה אפליקציה שכולנו הורדנו.

YO
אתה מכניס שם של מישהו שגם לו יש את האפליקציה, ובלחיצת כפתור מיידית שולח לו את המילה YO. זהו? כן. מיליון וחצי משתמשים יש לשטות הזו, שהומצאה על ידי חברה ישראלית. באופן מדהים, שלושה חודשים אחרי השקתה, 15 יו נשלחים כל שנייה. אין על המוח הישראלי.


פייסבוק מסנג'ר
לפייסבוק תמיד היה מסנג'ר, אבל פתאום ביולי, הם החליטו שאם אתה רוצה לראות הודעות צ'אט פייסבוק בטלפון - חובה להוריד את האפליקציה. מי שלא אוהב שקופצות לו הודעות כל הזמן, או שהאפליקציה אוכלת לו את הסוללה, לא יכול לא להוריד את האפליקציה ובכל זאת לראות את ההודעות. וכך פייסבוק קיבלו עוד הורדות, עשו טוב בלב למשקיעים בה, והרגיזו את כל מי שחייב ממש עכשיו לדעת מה כתבו לו. לכו %$@&#! פייסבוק!

נוקנוק
שטות גדולה שתפסה היטב. מתקינים את האפליקציה ואפשר לראות איך אתה רשום באנשי קשר של כל מי שיש לו את האפליקציה. הכול אנונימי אז לעולם לא תוכל לדעת מי תייג אותך בתור "לא לענות" ומי בתור "קושקושון", אז בסופו של דבר, זה לא היה יותר ממשחק רגעי שכולנו שיחקנו בו. בינתיים החברה הודיעה על ביטול הפיצ'ר הזה "בעקבות הביקורת", ולא חלילה בגלל עניינים משפטיים שצצו בעקבות הפיצ'ר מפר האנונימיות הזה.

טינדר
היא אמנם פרצה לאוויר העולם כבר לפני שנתיים, אבל לישראל היא הגיעה רק בשנה האחרונה ושינתה את חיי הרווקות לנצח. במקור טינדר נועדה להיות אפליקציית היכרויות על בסיס מיקום. אתה רואה תמונה של אדם הנמצא קרוב אליך ומסמן על ידי החלקת אצבע על המסך אם אתה מעוניין להכיר את האדם או לא. אם כן, הוא מקבל הודעה ומחליט אם הוא רוצה לפגוש אותך. די ברור כיום שגם יוצרי טינדר ידעו שאנשים ישתמשו בזה יותר למין מזדמן מאשר להיכרות ממש. אף אחד לא יפסול אהבת אמת אם היא קצת רחוקה ממנו, אבל בשביל לילה חד פעמי, כמה שיותר קרוב עדיף, כדי שלא נצטרך אוטובוס אחרי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הפרויקטים המגניבים של מימון המון

השנה החולפת הייתה השנה של קיקסטארטר. או אינדיגוגו. או הדסטארט. אנשים עם רעיון כבר לא מחכים שחברה גדולה תסייע להם, אלא פונים לעם. והעם, אם זה באמת מוצר מגניב, נותן בלב שלם. בדרך כלל תמורת הבטחה לקבל את המוצר כשהוא יהיה מוכן.

GLYPH
כשהמוצר הזה ייצא, אין ממש סיכוי שמישהו ימשיך להסתכל מהחלון כשהוא נוסע באוטובוס. הוא נראה כמו אוזניות רחבות במיוחד, שהגשר שלהן יורד מול העיניים והופך למסך, והופ! הצופה כולו מושקע בתוך הסרט, כשהמסך הוא בעצם תצוגה שמקרינה היישר לתוך העיניים. כן, אנשים שניסו את העניין דיווחו שהוא מדהים.

הנה סנופ דוג אומר שזה יותר טוב מלצפות בחיים האמיתיים:

EARIN
כל אחד מפנטז שכאשר יקרה לו משהו מדהים, תתנגן מוזיקה סביבו, כמו בסרט. EARIN הם הדבר הכי קרוב לזה: מדובר באוזניות קטנטנות, ללא חוטים, עם איכות סאונד מצויינת. המוזיקה תתנגן וכאילו לא תדעו מאיפה. הנרתיק בו מוחזקות האוזניות גם מטעין אותן ורק חשוב לשים אותן בתוכו כל פעם, כי לך תמצא אוזניות כאלו קטנטנות בתיק גב שלך.

POWER UP 3.0
יש אנשים שמנסים לשנות את העולם, ויש שפשוט רוצים לעשות בו כיף. שי גוטיין הישראלי רוצה כיף. פרופלור קטן ועוד עניינים ששמים על מטוס מנייר, כל מטוס מנייר, והופכים אותו למטוס על שלט. הוא רצה 50,000 דולר, קיבל יותר ממיליון, כי כולם רוצים לעשות כיף.

COOLEST
כנראה לא ידעתם, אבל זה הפרויקט הכי ממומן בקיקסטארטר, ומבט בסרטון שלו גורם להבין למה.COOLEST הוא פשוט צידנית (COOLER באנגלית) עם המון שיפורים, אורות פנימיים כדי לראות בלילה כמה בירות נשארו, רמקול שמתחבר בבלוטות' לכל טלפון כדי לשמוע מוזיקה כשאתם בפארק, סוללה להטעין את הטלפון שלכם, מעמד לבלנדר (כולל בלנדר) להכין קוקטיילים כשאתם בחוץ, מקום לצלחות, הפרדה בין קרח לשאר האוכל, פותחן בקבוקים וגלגלים חזקים במיוחד. ריאן גרפר, היצרן שנכשל בעבר עם אותו פרויקט חזר וביקש 50,000 דולר וקיבל כבר 13 מיליון, כי המוצר שלו הוא בהחלט THE COOLEST.

סלט תפוחי אדמה
זאק בראון ביקש בקיקסטארטר 10 דולר בשביל להכין סלט תפוחי אדמה. הוא גם צירף סרטון חמוד והבטיח למי שייתן שני דולר שהוא יגיד את שמו בסרטון בו הוא מכין את הסלט. מי שיתרום 110 דולר יקבל גם את ספר המתכון של הסלט, ביס מהסלט, וכמובן את שמו באותו סירטון. הוא השיג 55,000 דולר והצטרף לרשימה של אנשים ,כמו הבחור שביקש מיליון דולר ממיליונרים, שהוכיחו שלפעמים צריך רק קצת הומור ויצירתיות בשביל לעשות כסף.
בעמוד של המוצר בקיקסטארטר הוא כבר שם כמה סרטונים המדגימים את ההתקדמות של הסלט.

חמשת החידושים של השנה

הרבה דברים נוסו השנה, כמו למשל, שליטה בטלפון בעזרת העיניים. הנה הדברים הטובים שדווקא כן הצליחו.

PATREON
רעיון פשוט ונפלא. יוצרי הרשת הולכים ומתרבים. הם יודעים שתרבות המיינסטרים לא תכיל אותם, אך יש להם הרבה עוקבים ביוטיוב, סאונדקלאוד וכדומה, כך שהם נותנים אפשרות לאותם עוקבים לממן אותם באופן קבוע. העוקב מחליט כמה דולרים הוא תורם ליוצר כל חודש ובתמורה יכול להנות מאמנות אחרת ממה שעד עכשיו דחף לו הממסד, והיוצר יכול להמשיך ליצור באופן קבוע, ולא רק מדי פעם כשיש לו חופש מהעבודה.

גוג'י
מנעול שמחליף את המפתח הישן והטוב. מחברים לדלת והוא נועל אותה ופותח לפי קוד מהטלפון הסלולרי. הוא יכול גם לקלוט כשבעל הבית מתקרב ולפתוח הדלת מראש. ניתן לבטל הקוד מרחוק, ולתת הקוד לחברים כדי שלא נצטרך יותר להשאיר מפתח בארון חשמל. היתרון שלו על מוצרים דומים: גוג'י גם מצלם את כל מי שמשתמש בו. יעיל כשמישהו הצליח לגנוב לך הטלפון ולעלף אותך כך שאין זמן לשנות הקוד.

ארנק סלולרי
אפליקציות בסגנון כבר קיימות זמן רב בשוק, אבל עכשיו, עם ההשקה של האייפון 6 ושירות Apple Pay הטבוע בו, נראה שזה יתפוס. במקום לסחוב אשראי, משלמים עם הטלפון. צעד הגיוני שהיה צריך לקרות מזמן.

ווטסון
זהו מחשב של IBM שכבר שנים נמצא בפיתוח, אבל השנה ייצא סוף סוף לשוק. אם הוא ימשיך כמו שהוא ממשיך, הווטסון ישנה את צורת העבודה שלנו עם מחשבים.

נכון שעם גוגל מקישים שאלה ומקבלים 20,000 תשובות? אז ווטסון ייתן תשובה מדוייקת יותר. הוא עובר על המון מידע ומוציא את מה שאתם צריכים לפי המידע שתתנו לו. כך הוא יוכל לענות על שאילתות החל מ -"מכונית יד שנייה אדומה ממישהו שאין לו עבירות תנועה" ועד לאבחון של חולה לפי המידע שהרופאים יכניסו לו. כבר עכשיו הוא עבר למשל, על המוני מאמרים ומצא 6 דרכים חדשות בהן חלבון מסויים הופך למסרטן, מה שסייע לחוקרי אותו חלבון לדעת ממה להימנע. במקביל, הוא גם עבר על אלפי מתכונים ויצר רעיונות לתבשילים חדשים.

טלויזיות חכמות
השנה כבר אי אפשר היה להתחמק מזה, כשנטפליקס, בעיקרון אתר אינטרנט, יצרו סדרות שזכו באמי. טלוויזיות שמחוברות ישירות לאינטרנט הולכות להיות בכל בית, ופתאום כבלים ייראו כמו אופציה מיותרת. גם אם הטלויזיה העכשוית שלכם עדיין טיפשה, הבאה בטוח תהיה עם אייקיו.

ומה מתוכנן לשנה הבאה?

רוב הדברים פה ברשימה כבר מדוברים די הרבה זמן וכולם הציגו עצמם ככמעט בחוץ השנה. אז אולי שנה הבאה? אמן.

האינטרנט של הדברים
כל המכשירים החשמליים מחוברים אחד לשני וכולם מחוברים לסלולרי. המקרר יידע שהמכונת כביסה עובדת כדי להיכנס למצב חיסכון בחשמל, והמכונת כביסה תודיע לנו כשהיא סיימה לעבוד. ב-2015 תושק בבריטניה רשת אינטרנט רק לתמוך בתקשורת של הדברים שלנו.

טלפון הולוגרפי
הטלפון של אמזון כבר הושק עם תלת מימד שאינו דורש משקפיים, אבל חברת TAKEE יצרה טלפון שההולוגרמות בו אשכרה יוצאות מהטלפון ובחברת OSTENDO עובדים גם הם על צ'יפ שיהפוך את הטלפון למשהו שיצא מסטאר טרק ומתכננים להשיק אותו בשנה הקרובה. למה זה טוב? כדי לראות פרטים פנימיים של דברים קטנים,למשל, וכי זה מגניב לאללה, זה למה.

טכנולוגיה לבישה
לא מעט שעונים חכמים יצאו השנה לשוק, והשעון של אפל צפוי להצטרף אליהם בתחילת 2015. גוגל גלאס - להם הייתה שנה נוראית - החלו למכור את המשקפיים שלהם גם בבריטניה, אבל העסק עדיין לא נמכר בחנויות.

פרט לשיגועים האלו, השנה הבאה תביא גם שמלה שמשנה צבע לפי מצב הרוח שלכם, וחליפת יוגה שתודיע אם אתם עומדים כמו שצריך, ובטח עוד המון הפתעות לבישות.

מדפסות תלת ממד
בקיקסטארטר הצליח פרוייקט מדפסת המיני שתמכר ב-100 דולר, מייקרבוט נכנסו לארץ והביאו מדפסות משובחות במחיר סביר יחסית ומפעל מדפסות תלת מימד של סטרטסיס עומד להפתח בקריית גת. אם המגמה תימשך, עד סוף השנה, לפחות לשכן שלכם, אם לא לכם, תהיה אופציה להדפיס קולב.

USB דו צדדי
אפל היו אמורים לחשוף כבר את האייפון 6 עם כבל USB שנכנס בשני הצדדים שלו. בסוף זה נדחה, אבל יקרה בקרוב. זה אולי לא גדול כמו טלויזיה ברזולוציית 4K שתתחיל להיכנס שנה הבאה, או מכוניות ללא נהג, אבל וואי כמה עצבים וזמן זה הולך לחסוך.

חזו בפלא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully