וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופסוף: חנות פיזית תמכור OnePlus One

27.11.2014 / 16:39

הסמאטרפון עם הביצועים המעולים והמחיר הזול יהיה זמין לרכישה בסין. וגם: הדרך השערורייתית של ממשלת ארצות הברית להשיג מידע מסמארטפונים. חדשות הטק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מישהו נוסע למזרח בקרוב?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכשיר ה-OnePlus One זכה לשבחים רבים על הביצועים שלו אל מול תמורה טובה למחיר נמוך יחסית, אבל היה לו חיסרון אחד מרכזי, כמעט שלא היה ניתן להשיגו. היצרנית OnePlus החליטה לשנות את זה עם פתיחת חנות פיזית למכשיר בביג'ינג, סין.

החנות, כך מדווח האתר Phone Arena אמורה להעביר חוויה, ולא רק להגדיל מכירות. צפוי להיות בר שנותן מים, שולחנות שעליהם מונח המכשיר להתנסות וניתן להתייעץ עם המוכרים. למי שזה נשמע מוכר, זה כנראה בגלל שהחנות באמת מזכירה את זאת של אפל. מי שחושק במכשיר, עלול להתאכזב כי החנויות ישארו בסין לעת עתה, אך עדיין ניתן יהיה להזמין את המכשיר עם הזמנות כמו פעם.

איפה אתם קוראים תוכן מהאינטרנט? כנראה לא בטאבלט

מכשיר אייפד חדש לאחר השקתו, אוקטובר 2014. רויטרס
אייפד אייר 2 טוב להרבה דברים אחרים/רויטרס

אתמול דווחנו על התחזית העגומה של IDC כלפי מכירות הטאבלטים בעולם. בשורה התחתונה: אנשים קונים פחות טאבלטי הפרימיום. היום מחקר חדש ממשיך את המגמה.

אתר Pocket, המאפשר לאחסן כתבות בשביל קריאה מאוחר יותר, מפרסם נתונים מהם עולה כי המשתמשים נוטים לקרוא את הכתבות שלהם יותר באייפון 6 ו-6 פלוס לעומת האייפדים שלהם. כך מדווח ה-Quartz.

אם באייפון 5s החלוקה הייתה: 55% קראו באייפון ו-45% באייפד, באייפון 6 המספרים גדלים ל-72% באייפון לעומת 28% באייפד וב-6 פלוס. מדובר ב-20% בלבד שקוראים את הכתבות באייפד.

נראה שהלקוחות אוהבים את המסך הגדול, ואפל צדקה שהיא הגדילה אותו, הם קוראים יותר את הכתבות באייפון והאייפד מונח בצד.

חשוב להדגיש שנתונים מתייחסים לצריכת אינטרנט בלבד. בהחלט יתכן שאותם לקוחות קוראים כתבה מעניינת באייפון 6 פלוס ויש להם שימושים אחרים עבור האייפד אייר 2 שלהם. אך בשילוב התחזית של IDC וריבוי המכשירים בשוק ניתן לצפות להאטה בשוק הטאבלטים. יהיה מעניין לראות אם המגמה הזו תגרור שינויים במכשירים עצמם. למשל, אייפד עם מסך גדול יותר או הפסקת ליין המיני כמו שכבר עשתה גוגל.

סמסונג מרגיעה את המשקיעים: קונה את המניות של עצמה

אילוסטרציה. ShutterStock
אנחנו דווקא קנינו את הנוט 4/ShutterStock

לא רק שוק הטאבלטים מאט. לסמסונג היה רבעון מכירות שלישי לא טוב, על אף השקת מכשיר מוצלח בדמות הלקסי נוט 4. לחברות הנסחרות בבורסה יש מספר דרכים להעשיר את מחזיקי המניות שלהם. המנייה יכולה לעלות, הם יכולים לחלק דיבידנדים, או כמו שמדווחת סמסונג עצמה: החברה יכולה לקנות את המניות בחזרה.

לפי הפרסום, סמסונג צפוייה לקנות מניות של החברה בשויי 2 מיליארד דולר. המניות עצמן מהוות כ-1.1% מכל מניות החברה. זאת על רקע דאגות המשקיעים בעקבות דיווחים על ירידות במכירות וחילופי תפקידים בעמדות בכירות בחברה.

במהלך הזה סמסונג מגדילה את הערך של המניות. נחכה לראות האם זה ירצה את המשקיעים לקראת פרסום דוחות הרבעון הבא.

עוד באותו נושא

ביקורת: גלקסי נוט 4 - מוכן להוביל את שוק הפאבלטים

לכתבה המלאה

סוני מתכננת שעון בטכנולוגיית E-paper

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוני ייקחו את השעון לכיוון אחר מהצמיד החכם smart band?/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף הההאטה במכירות טאבלטים והקשיים של חברה גדולה כמו סמסונג, זה עדיין לא אומר שחברות הטכנולוגיה לא נערכות לקרב על המוצרים שיובילו ב-2015. אחד כזה צפוי להיות השעון החכם. מידע חדש מבלומברג, מראה שיש יצרניות שמנסות ללכת בכיוון אחר לחלוטין. עוד לפני השקת השעון של אפל, נראה שהיצרניות מתנסות בכל מיני דרכים לקבל יתרון, ולא נתפלא אם נראה עוד שינויים בקרוב, כנראה גם בכנס האלקטרוניקה ה-CES בינואר הקרוב. אחד כזו היא סוני.

בקטלוג של סוני נמצאים היום לא מעט צמידים ושעונים חכמים כמו ה-Smartwatch 3, ונראה שהחברה לא הכי מרוצה מהם שכן היא פונה, לפי הדיווח, לשוק אחר לחלוטין עם שעונים בטכנולוגיית E-paper.

טכנולוגיית ה-E-paper המכונה גם Electronic Paper נותנת למשתמש לצפות במסך גם בתאורה מאד גבוהה כאשר האובייקטים על המסך משתקפים עליו, לעומת מסכי LCD כאשר כל פיקסל בעצמו מאיר באור אחר מה שמוביל לתמונה מלאה.החיסרון הוא שבחושך מוחלט השעון צריך תאורה נוספת, כמו מנורה, בשביל להאיר את המסך כמו בפבל.

הטכנולוגיה מאפשרת למכשירים שמשתמשים בה להחזיק זמן סוללה ארוך בהרבה מול מסכי ה-LCD. כך למשל הפבל, יכול להחזיק כמעט שבוע שלם לעומת המוטו 360, שאם הוא שורד יום שלם זה נחשב טוב.

כאשר סוני בוחרת בטכנולוגיה החדשה זה מציב אותה בתחום הקטגוריות של שעונים כמו הפבל, אם היא תשכיל לפתוח את המערכת של השעון ולאפשר לו לעבוד מול אנדרואיד וגם מול iOS אז יש ליצרנית הותיקה עוד סיבה לדאוג.

הממשלה רוצה גישת מפתח לסיסמאות סמארטפונים

גבעת הקפיטול בעת הדיונים על השבתת הממשל. וושינגטון, ספטמבר 2013. רויטרס
מישהו שם רוצה לדעת עליכם הכל. גבעת הקפיטול/רויטרס

קשה לתאר זאת בדרך אחרת אבל נראה כי ממשלת ארה"ב כבר זמן רב כועסת ומנסה בדרכים שונות להשיג גישה למערכות ההפעלה של אפל וגוגל, שלא לטובת פרטיות המשתמשים.

גם גוגל וגם אפל דיווחו בעבר שהמערכות שלהן (iOS 8 ולוליפופ) מוצפנות באופן שבו גם עם צו בית משפט, אין ליצרנית דרך לפתוח מכשיר מוגן בסיסמא. אלא אם יודעים מה הסיסמא כמובן.

ממשלת ארה"ב רוצה כנראה גישה לכל דבר, ולפי דיווח של ה-Wall Street Journal הציגה לבית משפט ממשלתי צו בין 225 שנים מ-1789 בשם All writs act המאפשר לבתי המשפט לעשות כל שביכולתם על מנת לעשות את תפקידם, שזה אומר לרוב הוצאת צווים שונים נגד החברות עצמם.

בדיווח מתואר מקרה של זיוף כרטיסי אשראי של מכשיר סמארטפון שיצרניתו לא פורסמה. המכשיר נעול תחת סיסמא והממשלה רוצה גישה אליו פנימה. המקרה כולו תחת מעטה כבד של חשאיות ולא ידועים פרטים של היצרנית או של הסמארטפון, אם כי החשד לפי הדרך בה היא תאורה הוא שזאת אפל.

שופט בית המשפט הסכים לענות לבקשת הממשלה להפעלת הצו העתיק. אך זה כנראה לא ממש יעזור להם, כיוון שאפל וגוגל עצמה כאמור לא שומרים את המפתח. כך או כך השימו שמסמך כל עתיק ביחס לחידושים טכנלוגיים נוכחיים מריח לא טוב וצריך לקוות שלא יהפוך לסטנדרט.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully