וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העמוד "סטטוסים מצייצים" הוסר מפייסבוק

16.1.2015 / 19:20

הבוקר נעלם העמוד הפופולרי מהרשת, התחקיר של "גלובס" על ההתנהלות המסחרית של העמוד. מנהל העמוד: "מתחייב להקפיד מעתה על קוצו של יוד לפעול לפי הכללים המחייבים של פייסבוק"

כרזת מחאה נגד הסרת עמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים". פייסבוק, צילום מסך
"פעלנו על מנת לייצר הכנסה מסויימת כדי להבטיח את המשך פעילותנו" - כרזה שעלתה בעמוד הפייסבוק של מנהלי העמוד/צילום מסך, פייסבוק

העמוד הפופולרי "סטטוסים מצייצים" הוסר הבוקר מהרשת על ידי הנהלת פייסבוק. ככל הנראה קשורה לאירועים האחרונים שנקשרו סביב העמוד ובעיקר לעובדה שהעמוד גבה תשלום עבור פוסטים מסויימים.

בשעות הערב פרסם אבי לן, מנהל העמוד ומקימו, פוטס ובו כתב: "חברים יקרים, להלן תגובה רשמית שהוצאתי עכשיו בשם סטטוסים מצייצים.

סטטוסים מצייצים הוא אחת הבמות המרכזיות של הגולשים הישראלים ברשת ומשמש במה לציבור וכלי ביטוי לאזרח הקטן מול חברות ענק - פרטיות וציבוריות - במאות מאבקים ערכיים וצרכניים ולמען הציבור הישראלי.

"העמוד מתנהל במשך חמש שנים כשירות לגולשים ללא כל תשלום. בתקופה האחרונה פעלנו על מנת לייצר הכנסה מסויימת כדי להבטיח את המשך פעילותו. נדגיש כי במהלך חמש השנים הועלו בדף עשרות אלפי פוסטים ובחודשים האחרונים שובצו בו בסה"כ כמה פוסטים בודדים ממומנים – פחות מפרומיל מהפוסטים שבעמוד.

"סטטוסים מצייצים מתחייב להקפיד מעתה על קוצו של יוד לפעול לפי הכללים המחייבים של פייסבוק.

"אנחנו קוראים לפייסבוק להחזיר את העמוד מהר ככל שניתן למען הציבור הישראלי לו שימשנו כפה בשנים האחרונים.
אנחנו גם מבקשים ממאות אלפי החברים שלנו ברשת, הישראלים שאנחנו מהווים חלק מחייהם – לתמוך בנו בתקופה זו.

"מכירת פוסטים מנוגדת לכללים של פייסבוק"

בימים האחרונים עבר העמוד טלטלה כאשר תחקיר שפורסם בעיתון "גלובס" חשף כי חלק מהסטטוסים שמתפרסמים בו הם תוכן שיווקי ממומן - זאת ללא ידיעת הגולשים. "סטטוסים מצייצים" הוא עמוד שמשתף סטטוסים שונים מרחבי הציבור הישראלי - מבדיחות ותמונות מצחיקות ועד פוסטים חברתיים וקמפיינים ציבוריים, כמו קמפיין נגד חברת "הוט" שניהל העמוד לאחרונה. על פי תחקיר "גלובס", סטטוסים רבים בעמוד הם למעשה מוזמנים בתשלום - בסכומים של אלפי שקלים לסטטוס - מבלי שהגולשים ידעו שלא מדובר בסטטוס בעל אינטרס מסחרי.

מאז פרסום התחקיר תקפו עוקבים רבים של העמוד את הפוסטים שהתפרסמו בו. כמעט כל פוסט שעלה בעמוד ביומיים האחרונים הוצף בתגובות בסגנון "כמה שילמו לכם על הסטטוס הזה?" אתמול בלילה הגיב אבי לן, מנהל העמוד, לראשונה על הפרשה וטען כי גופי התקשורת הגדולים מנסים להשחיר את שמו ולהפיץ עליו שקרים, כיוון שהעמוד שלו נוגס בנתח הפרסום שלהם ועוקף אותם בפופולריות.

הבוקר, כאמור, הסירה הנהלת פייסבוק במפתיע את "סטטוסים מצייצים" מהרשת. ככל הנראה, אם לסמוך על ניסיון העבר במקרים של עמודים אחרים שהוסרו באופן זה מהרשת, העמוד הוסר עקב דיווחים של גולשים למערכת, כנראה בעקבות פרסום התחקיר. אפשרות נוספת היא, שהנהלת פייסבוק הסירה את העמוד בעקבות פניית "גלובס", שיידע אותה על האופן שבו מתפרסם תוכן שיווקי בעמוד - דבר האסור על פי תקנון האתר.

Post by ‎אבי לן‎.
אבי ועדי לן, מנהלי עמוד הפייסבוק  "סטטוסים מצייצים". פייסבוק, צילום מסך
"מבקשים ממאות אלפי החברים שלנו ברשת, הישראלים שאנחנו מהווים חלק מחייהם – לתמוך בנו בתקופה זו" אבי ועדי לן/צילום מסך, פייסבוק

"מכירת פוסטים מנוגדת לכללים של פייסבוק על כן העמוד הוסר ומפעילו קיבל אזהרה", מסרה פייסבוק בתגובה, "במקרים כגון זה מנהלי עמודים עוברים תהליך לימוד של המדיניות של פייסבוק אותו הם צריכים להשלים לפני שפייסבוק תעלה מחדש את הדף. אי השלמת תהליך זה או הפרות חוזרות ונשנות של הכללים של פייסבוק עלולים לגרום להסרת העמוד לצמיתות. אנו מעודדים את כל מנהלי הדפים ללמוד היטב את הכללים וקוראים למשתמשים בפייסבוק לדווח לנו על תוכן שהם חושבים שמפר את הכללים שלנו. זאת בכדי שנוכל לחקור את העניין ולנקוט בפעולה מהירה".

אחת הטענות הבולטות כנגד "סטטוסים מצייצים" היא על רקע גניבת סטטוסים. במיוחד אם מתברר שהצלחת פוסט של גולש אחר מייצרת בעקיפין רווח לבעלי לקבוצה. אבי לן פרסם בבוקר סטטוס בפרופיל האישי שלו שמתייחס להורדת העמוד ולנסיונות חיקוי שלו:

אבי לן, מייסד סטטוסים מציינים, מסר בתגובה: "סטטוסים מצייצים הוא אחת הבמות המרכזיות של הגולשים הישראלים ברשת ומשמש במה לציבור וכלי ביטוי לאזרח הקטן מול חברות ענק פרטיות וציבוריות במאות מאבקים ערכיים וצרכניים ולמען הציבור הישראלי. העמוד מתנהל במשך חמש שנים כשירות לגולשים ללא כל תשלום. בתקופה האחרונה פעלנו על מנת לייצר הכנסה מסויימת כדי להבטיח את המשך פעילותו. נדגיש כי במהלך חמש השנים הועלו בדף עשרות אלפי פוסטים ובחודשים האחרונים שובצו בו בסך הכל כמה פוסטים בודדים ממומנים – פחות מפרומיל מהפוסטים שבעמוד. סטטוסים מצייצים מתחייב להקפיד מעתה על קוצו של יוד לפעול לפי הכללים המחייבים של פייסבוק.
אנחנו קוראים לפייסבוק להחזיר את העמוד מהר ככל שניתן למען הציבור הישראלי לו שימשנו כפה בשנים האחרונים. אנחנו גם מבקשים ממאות אלפי החברים שלנו ברשת, הישראלים שאנחנו מהווים חלק מחייהם – לתמוך בנו בתקופה זו".

* עדכון ראשון: 09:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully