וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעונים טיפשים

26.3.2015 / 11:24

הלילה ישראל מפסידה שעת שינה ועוברת לשעון קיץ כאשר מחוגי השעון יזוזו שעה אחת קדימה. איך להיערך לקראת המעבר, מה צריך לבדוק ואיך מעדכנים את הסמארטפון כדי שלא יהיו פאדיחות?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הלילה בשעה 2:00 עוברים בישראל לשעון קיץ, ומזיזים את המחוגים שעה אחת קדימה. שעון הקיץ ימשך כ- 212 ימים, ויסתיים במוצאי שבת בתאריך 24.10, יא' חשון תשע"ו בשעה 2:00.

בשנה שעברה, בעקבות היוזמה של גדעון סער בשילוב עם הטכנולוגיה של אפל וגוגל, עם ישראל קם פעמיים בשעה הלא נכונה. האם גם הלילה צפויה פאניקה כזאת? התשובה הפשוטה היא לא. קודם כל, למזלנו מדובר ביום שישי ורובנו לא הולכים לעבודה, אז מקסימום נקום שעה מאוחר יותר לסידורים. בכל זאת, מומלץ להתכונן מראש לקראת ההזזה.

הרשתות הסלולריות מציעות למשל לגבות אירועים חשובים של היומן בסמארטפונים, כי ייתכנו שיבושים בהתראות (התראה על פגישה של 8:00 בבוקר תפעל ב-9:00 וכו'). כמו כן, אנשים שטסים לחול צריכים להשאיר את הסמארטפון על אופשרות של "זמן אוטומטי", כדי שהמכשיר שלהם יותאם לשעון הקיץ המקובל במדינה שאליה הם טסים.

ומי שרוצה להכין את הסמארטפון שלו מראש - הנה מדריך קצר שמכסה את כל האפשרויות.

מערכת iOS 8.0 ומעלה

במכשירי אייפון או אייפד עם המערכת iOS, יש להקליק על הגדרות – כללי – תאריך ושעה, ולוודא שהאופציה של "כיוון אוטומטי" מסומנת. זה הכול.

מערכת אנדרואיד 4.4 ומעלה

במכשירי אנדרואיד, יש להקליק הגדרות – תאריך ושעה. ולוודא שגם "תאריך ושעה אוטומטיים" מסומן וגם "אזור זמן אוטומטי".

למי שיש מערכות ישנות יותר

למרות שהשנה לא אמורות להיות בעיות, הדרך הכי טובה להכין מערכות הפעלה ישנות יותר לשעון קיץ היא פשוט בדיקה עצמית. נסו כבר עכשיו לבטל את אפשרות "זמן אוטומטי" בהגדרות ולהעביר ידנית ל-1:59 בתאריך 27.3.2015. המתינו דקה ותראו אם השעון קופץ ל-3 בלילה או לא. קפץ? ברכות. לא קפץ? עדיף שתשנו את השעה ידנית ברגע האמת, וחשוב כמובן שאזור הזמן ישאר על ישראל.

מה עם זמן אתונה?

לאנשים שיש להם טראומה ממעברים הקודמים, זמן אתונה לא יעזור הפעם. אתונה מזיזה את השעון ב-29.3.2015, כך שעדיף להעביר ל"זמן אוטומטי" במקום.

ומה עם מכשירים אחרים?

כל מכשיר שהשעון בו מוגדר לפי הגדרות הרשת לא אמור לעשות בעיות אך אם חשוב לכם לקום בבוקר ביום שישי - תכינו לכם גיבוי, כמו שעון מעורר. בכלל, כל מי שחשוב לו להתעורר בזמן מחר, מומלץ להכין גיבוי למקרה שמשהו ישתבש. ושיהיה לילה טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully