וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: LG G4 - הסמארטפון הכי משתלם בישראל

1.6.2015 / 9:34

הוא מצויד במצלמה-פון הטובה בארץ, זול יותר מהמתחרים, מציע חריץ להרחבת זיכרון וטס למרות כל האפליקציות שהעמסנו עליו. אם משווים את המחיר לביצועים, מדובר במכשיר הכי שווה בקטגוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצליח לעמוד בציפיות./מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר תקופה ארוכה שישראל היא מקום טוב ל-LG. הסמארטפונים של החברה הקוריאנית התקבלו כאן בברכה, ומכשיר הדגל שלה מהשנה שעברה, ה-LG G3 - הפך ללהיט של ממש (וקידם את LG מנתח שוק של 3 אחוזים ל-20 אחוזים בישראל). בניגוד לארה"ב ואירופה, אצלנו היא מצליחה להתחרות בענקיות הבלתי מעורערות של הסלולר, אפל וסמסונג.

זו תוצאה של שיווק מצוין ותמחור חכם אבל בעיקר בזכות העובדה ש-LG יודעת להרכיב מכשירים סלולריים מצוינים. ה-G3 היה המכשיר הכי משתלם בארץ, יחסית למחירו, ועכשיו זמנו של היורש. ה-G4 יתחיל להימכר בארץ ממחר (2 ביוני) ואני זכיתי להסתובב איתו במהלך השבוע האחרון כדי לבחון האם החברה הקוריאנית עשתה זאת שוב?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גב מקומר ונוח לאחיזה./מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן טוב להיות משתמש אנדרואיד

לפני שנגיע למכשיר עצמו, צריך להגיד כמה מילים על המצב בו נמצא כרגע שוק מכשירי האנדרואיד - והוא במצב טוב מאוד. לפני כמה חודשים סמסונג השיקה את ה-Galaxy S6 וה-Galaxy S6 Edge, שני מכשירים מצויינים ומהירים עם עיצוב מצויין. HTC השיקה גם היא לאחרונה את ה-M9 שלה, מכשיר שאמנם לא מחדש הרבה אבל עדיין עובד מצויין. בקיצור - זה זמן טוב להיות משתמש אנדרואיד. כל מכשירי הדגל מצויינים. LG, שבחרו לצאת אחרונים בסבב הזה של המכשירים, היו צריכים מכשיר שיבלוט מעל השאר כדי שיהיה להם סיכוי.

ואכן, ה-G4 הוא מכשיר בולט. עם צ'יפסט Snapdragon 808, שני מעבדים (אחד עם ארבעה ליבות ועוד אחד עם שתי ליבות), זיכרון פנימי של שלושה ג'יגה ומסך QHD - הוא מתחרה בכבוד בכל שאר מכשירי הדגל בזריזות התגובה, ולא גמגם לא משנה כמה אפליקציות, משחקים והורדות העמסתי עליו. מקסימום קצת התחמם, אבל באמת בקטנה.

גרסת האנדרואיד שרצה על המכשיר היא גירסה מותאמת של LG ללוליפופ 5.1, והיא עובדת בסדר גמור. היא מהירה גם כשמקשים עליה עם שימוש בשתי אפליקציות במקביל, ומפצה על חוסר חיישן טביעות אצבע עם אפשרות לקבוע קוד-הקשה לנעילת המסך. איכות השיחה מצויינת וגם איכות הסאונד ברמקולים לא רעה בכלל. אני אמנם לא אוהד גדול של כפתור הנעילה האחורי ש-LG כל כך אוהבת, אבל זה עניין של טעם אישי ומתרגלים אליו במהירות.

המסך הוא נקודה קלה שצריך להתעכב עליה: LG היו בין הראשונים להוציא סמארטפון עם מסך ברזולוצית 1440 על 2560 פיקסלים. עם הזמן חברות נוספות הצטרפו לטרנד, ו-LG ניסתה לשפר את המצב עם טכנולוגית ייצור חדשה שמבטיחה, לפחות על הנייר, הפקת צבעים טובה יותר וניגודיות חדה יותר. המסך הזה אכן נראה טוב, אבל האמת שהוא קצת מחוויר לעומת זה של ה-Galaxy 6 החדש - גם מבחינת החדות וגם מבחינת הביצועים באור שמש ישיר. זה עדיין אחלה מסך, אבל מהחברה שבשנה שעברה זכתה באליפות ציפיתי לטיפה יותר. אבל זה באמת לא כזה סיפור ומה שלא עושה המסך בהחלט עושה חלק אחר בסמארטפון הזה - המצלמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

תגידו "גבינה"

המצלמה של ה-G4 היא ללא ספק גולת הכותרת של המכשיר הזה, ומה שמקפיץ אותו מעל כולם. יש לה חיישן 16 מגה-פיקסלים, פוקוס שנקבע בעזרת קרן לייזר, ייצוב תמונה אופטי וצמצם רחב המסוגל להכניס יותר אור גם בתנאי תאורה בעיתיים. כשמצמידים לה את אפליקצית הצילום הכי נדיבה שפגשתי מבחינת חופש הפעולה שהיא נותנת למשתמש (כולל אפשרות לצלם תמונות RAW) - מקבלים חוויית צילום מצויינת.
אז נכון, זו עדיין רק מצלמה-פון שלא מנצחת עדיןי מצלמות DSLR מקצועיות, אבל כמצלמת סארטפון היא נמצאת בטופ.

ניסיתי לאתגר אותה בתמונות חשוכות מדי, מוארות מדי, מכוערות מדי וחמודות מדי והיא אכלה הכול בלי מלח. לשם השוואה ניסיתי לצלם תמונות דומות עם ה-iPhone 6 Plus שלי, שגם בו יש מצלמה מצוינת - וידו של האייפון היתה על התחתונה ברוב המקרים, אם כי לטובתו של האייפון אפשר לזקוף מהירות פוקוס גבוהה יותר.

ביקורת G4 ארז רונן. ארז רונן,
תמונות חדות גם בתאורה בעייתית./ארז רונן

ראו את העור

כשבדקתי לאחרונה את ה-M9 של HTC כתבתי שאני לא מאוד מתלהב ממיחזור העיצוב שלו. LG כמעט ונפלו לאותה מלכודת: בגירסה הסטנדרטית שלו, ה-G4 נראה במבט כללי דומה מאוד לאחיו הגדול ה-G3 (למעט הגב המקומר וגימור קצת שונה) אבל הדגם שקיבלתי לבדיקה הוא דגם הפרימיום, שכולל גב עשוי עור. וזה עושה חתיכת הבדל.
חוץ מזה שהמכשיר בגירסת העור נראה מרשים יותר, העור המחוספס גם נעים יותר לאחיזה ולא מחליק כשהידיים מזיעות. וכן, בימי חמסין של 40 מעלות הידיים אכן עלולות להזיע. זה אמנם לא מכשיר יפה כמו ה-Galaxy S6 Edge, ולא בטוח שגב העור הזה שווה את התוספת במחיר - אך זה בהחלט נאה.

אם כבר הזכרתי את ה-S6, ב-LG לא הלכו בדרכה של סמסונג וסגרו את המכשיר לשדרוגים כדרכה של אפל. ה-G4 כולל גב שניתן לפרק, ומאחוריו נמצאת סוללה הניתנת להחלפה וחריץ לכרטיס זיכרון. צריך גם לציין לטובה את החבילה הנדיבה שמספקת היבואנית: במחיר שנע בין 3,400 ל-3,650 שקל (בהתאם לגימור) מקבלים בנוסף למכשיר גם סוללה רזרבה ומטען שולחני שמאפשר לטעון אותה מחוץ למכשיר.

המחיר הזה, אם אתם לא זוכרים בעל פה את מחירי המכשירים הסלולריים של 2015, הופך את ה-G4 לזול יותר מה-S6 וה-M9, ובערך אותו מחיר כמו ה-iPhone 6 (אבל בחבילה נדיבה יותר עם זכרון פנימי רחב יותר). אם אתם מחפשים דגם אנדרואיד מתקדם - השילוב הזה של חומרה חזקה, מצלמה מצויינת ומחיר זול יותר מהמתחרים עושה את ה-G4 למכשיר שקשה לסרב לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גב העור הופך אותו לנוח יותר לאחיזה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully