וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,000 אירו דמי מנוי: רשת חברתית חדשה לעשירים בלבד

3.11.2016 / 9:32

רשת חברתית חדשה מציעה לצעירים עשירים סביבה "נקייה" ממשתמשים מעוטי יכולת, שם הם יוכלו להשוויץ בחייהם הראוותניים וליצור קשר עם צעירים במעמד כלכלי דומה לשלהם. האתר מאפשר לעניים לעקוב אחריהם - אבל לא לשתף מידע

צילום מסך

בסרטון: הילדים העשירים של אינסטגרם. בקרוב ימצאו בית חדש

הגישה לרשתות חברתית מעולם לא הוגבלה למשתמשים וזו בעצם המטרה המרכזית שלהן: לאפשר לכל אדם להביע את דעתו ללא הבדל דת, גזע ומין. אם זה פייסבוק, טוויטר, סנאפצ'אט או אינסטגרם - כל אחד מוזמן להתחבר ולפרסם כאוות נפשו, ולכן זה היה רק עניין של זמן עד שתצוץ לה רשת חברתית חדשה שתשבור את הכללים ותיצור קהילת עלית הכוללת רק משתמשים ממעמד כלכלי גבוה.

הרשת החברית החדשה, "ילדים עשירים", מציעה פלטפורמה לעשירים בלבד עם דמי מנוי חודשיים של 1,000 אירו (כ-4,200 שקלים). היא מבטיחה להיות "הרשת החברתית הבלעדית ביותר בעולם", או כפי שהם כותבים באתר שלהם "אם זה יותר מדי בשבילכם, זה לא בשבילכם". כנראה שזה לא בשבילנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ילדים עשירים" - רשת חברתית חדשה לסנובים פלצנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אפשר למצוא בזה נחמה כולשהי - "ילדים עשירים" מזמינה גם את ה"עניים" להוריד את האפליקציה, להירשם דרך הפייסבוק ולעקוב אחר העשירים - בחינם, רק שהם אינם רשאים לשתף מידע ותמונות אם הם לא משלמים עליה. סגירת הפיות הזו אינה מתקבלת בברכה על ידי משתמשים רבים שטוענים שזו לא באמת רשת חברתית אם היא אינה מאפשרת לציבור להתבטא ושמדובר בחזרה למקורות ולזמנים בהם רק ל"נבחרי הציבור" הייתה אפשרות להשמיע את קולם. "הבלעדיות שהם מדברים עליה פשוט הורגת את ההיבט החברתי של הפלטפורמה. רשת חברתית לא תוכל לפעול לאורך זמן ללא קהילת משתמשים מסורה - ול'ילדים עשירים' לא תהיה כזאת לעולם", כך נכתב באתר thenextweb.

לדברי "ילדים עשירים", הפניה הרחבה של הרשתות החברתיות הקיימות למשתמשים ממגוון מעמדות כלכליים שונים בחברה מקשה על ה"אמידים" להתבלט ולהיראות. עוד הם טוענים שהפלטפורמה תעניק לחבריה אפשרות לתקשורת טובה יותר עם עוקביהם. כדי להצדיק את הסכום השערורייתי של דמי המנוי שלהם, המנכ"ל יוראי איוון מבטיח ששליש מהתשלום יועבר לצדקה עבור "חינוך ילדים עניים".

עוד באותו נושא

עירום, כסף ופרובוקציות: הילדים העשירים שיעצבנו אתכם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להיות עשיר זה משעמם כשאף אחד לא רואה אותך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז נפתחה הרשת בספטמבר נרשמו אליה רק 12 חברים והיא ספגה מכה קשה כשלפני כשבוע החליטה אפל להסיר אותה מחנות האפליקציות שלה, לאחר שהיא ספגה ביקורות בהן כונתה "טיפשית, משפילה, מבזה" ואפילו "המייצגת של כל מה שרע בעולם שלנו".

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully