וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארטפון דגל ב-2,099 שקלים: שיאומי עשתה שוב את הבלתי ייאמן

12.8.2018 / 7:52

ה-Mi 8 הוא מכשיר הדגל החדש ביותר של הענקית הסינית והוא הגיע כדי להתחרות בגלקסי S9, באייפון 10 וב-G7 כשהוא מתחיל עם יתרון ברור: המחיר. בדקנו האם גם הפעם, החברה הצליחה לעשות את זה.

אם אתם עוקבים אחרי הסקירות האחרונות שלנו על שיאומי, אז בחודשים האחרונים מצאנו מכשירים נהדרים שמספקים תמורה נהדרת למחיר. שיאומי קבעה רף חדש בעולם הסמארטפונים ביניים והם מביאים חומרה מתקדמת ללא פשרות ובמחיר משתלם. הדבר גרם לכך שלא מעט חברות נאלצו ללכת אחרי שיאומי וביניהן גם החברות הוותיקות כמו סמסונג ו-LG. בעולם ובישראל בפרט, שיאומי מהווה גורם עיקרי להורדת מחירי הסמארטפונים ולצד הסמארטפונים "הפשוטים", השיקה גם מכשירי קונספט שהיוו פריצת דרך, במטרה להראות לחברות הוותיקות ששיאומי מאחוריהן, לא רק עם הסמארטפונים הרגילים. ה-Mi 8 הוא מכשיר הדגל החדש ביותר של הענקית הסינית והוא הגיע כדי להתחרות בגלקסי S9, באייפון 10 וב-G7 כשהוא מתחיל עם יתרון ברור: המחיר. בדקנו האם גם הפעם, החברה הצליחה לעשות את זה.

עוד בנושא:

השנה 2018 ועדיין מייצרים סמארטפונים כאלו: בדקנו את ה-HTC Desire 12 Plus
"מכשיר הביניים שמנסה להיות מכשיר דגל": בדקנו את הנוקיה 7 פלוס
"הסמארטפון המשתלם ביותר שיש כיום": בדקנו את הרדמי נוט 5 של שיאומי

עיצוב

מכשירים עם עיצוב בולט? כבר שנים שהסמארטפונים האלו נעדרים ממחוזותינו ונראה שגם ה-Mi 8 סבל מחוסר היצירתיות של מעצבי שיאומי. אם נניח את ה-Mi 8 עם כיסוי ולצידו האייפון 10 עם כיסוי, ייתכן ולא תוכלו להבדיל ביניהם. עם זאת, חשוב לי להדגיש שמדובר באחד מהמכשירים היפים שיצא לי לבחון שיוצרו על ידי החברה. גב המכשיר עשוי זכוכית עם ציפוי זכוכית גורילה 5 והוא נוטה להתלכלך בקלות עם טביעות האצבע. עם זאת, הוא הגב עדיין מקנה מראה יוקרתי, במיוחד הודות לעיקול בקצוות. הוא מרגיש משוייף, ממש כמו איך שמכשיר דגל של החברות הוותיקות צריך להרגיש. בצד ימין נמצא את כפתורי הווליום והנעילה ובצד השני את מגירת הסים, כשבחלקו התחתון נמצא את הרמקול הראשי עם מחבר טעינה מסוג Type-C. יש לנו גם בשורה שעשויה להרגיז לא מעט אנשים: הוא מגיע ללא חיבור לאוזניות.

Xiaomi Mi 8 שיאומי מי 8. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
האייפון X? לא זה השיאומי Mi 8/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

מסך

אחרי ניסיון עם סדרת מכשירי המי מיקס, סדרת קונספט שמציגה מסך נטול שוליים, כמעט לחלוטין, הבנתי שמכשירי הדגל של שיאומי זוכים לקבל מסכים מעולים, בהירים, צבעוניים יותר וה-Mi 8 מספק את אותו המסך בדיוק. הוא מציע מסך מרהיב בגודל 6.21 אינץ' עם פאנל מסוג SuperAmoled של סמסונג ברזולוציית FullHD+. לרבים זה ישמע כמו מסך ענקי שמרתיע, אבל בימינו, במיוחד עם העיצוב המתוכנן בקפידה, המסך מספק תמונה חדה וצבעונית. המסך מצליח להתמודד אל מול המתחרות ומאפשר חסכון בצריכת החשמל, הודות לרזולוציה הנמוכה יותר. הדבר היחידי שהפריע לי זה היה המגרעת, שלעומת האייפון 10 היא הרבה יותר רחבה ועמוקה.

Xiaomi Mi 8 שיאומי מי 8. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
מסך מצוין, בהיר ועשיר בצבעים. ה-Mi 8 של שיאומי/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

חומרה

ה-Mi 8 מגיע עם החומרה העדכנית והמתקדמת ביותר שתוכלו לקבל כיום. בלב המכשיר תמצאו את ערכת השבבים סנאפדרגון 845 עם 6 גיגה זיכרון ראם ו-64 גיגה אחסון. הנתונים על הנייר הופכים אותו לאחד ממכשירי הדגל המתקדמים ביותר כיום. הוא יוכל להתמודד עם כל משימה וכל אפליקציה, לרבות משחקים. לאורך תקופה עבדתי עם המכשיר ולא חוויתי אפילו לא גמגום אחד ובטח שלא קריסה או קפיאה של הממשק. במחיר שבו המכשיר מוצע, מדובר ביחס התמורה למחיר הגבוה ביותר שיצא לי לראות בשוק הסמארטפונים. הסוללה מגיעה בנפח של 3,400 מיליאמפר שעה והצליחה לספק בקלות יום שלם של עבודה אינטנסיבית. עוד הסוללה תומכת בתקן הטעינה המהירה החדש של קוואלקום ובעוד שטרם ראינו מטענים התומכים בתקן, בטעינה עם מטען שתומך רק בתקן האחרון, ניתן לקבל כ-40 אחוזים בחצי שעה בלבד.

ממשק

כאן יש לנו בשורה חיובית: הסמארטפון מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 8.1 ונראה שבחודשים האחרונים החברה החלה להשקיע גם בתחום התוכנה, כשהיא משדרגת מכשירים רבים אל אנדרואיד 8.1. אנחנו מקווים ששיאומי תמשיך באותו הקו וה-Mi 8 יזכה לעדכון לאנדרואיד 9.0 ששוחררה בימים האחרונים. על גבי מערכת ההפעלה של גוגל נמצא את הסקין המוכר המלווה את כל מכשירי שיאומי בגרסתו היציבה החדישה ביותר, MIUI 9.5. החידוש העיקרי בממשק הינו הוספת המסך שתמיד דולק, ה-Always on שמגיע בפעם הראשונה לסמארטפון של החברה. שיאומי טרם התייחסה לכמה דגשים חשובים שהמשתמשים עוד מתלוננים לגביהם: מגירת האפליקציות לא קיימת בממשק בכלל, אפילו לא דרך הגדרות המכשיר. עוד מסך הכרטיסיות שאליו נגיע על ידי החלקת מסך הבית ימינה, לא ממש מצליח להראות מידע משמעותי, אך למזלנו ניתן לבטל אותו. עדיין לדעתי, מדובר באחד הממשקים הטובים ביותר שקיימים בעולם הסמארטפונים.

מצלמה

מכשיר הדגל החדש של שיאומי מגיע עם מערך צילום אחורי כפול של 12 מגה-פיקסל, האחת עם מפתח צמצם של f/1.8 ואילו השנייה, שמגיעה עם זום אופטי פי 2, עם מפתח צמצם של f/2.4. הראשונה מביניהן מוסיפה להגיע עם ייצוב תמונה אופטי (OIS) בעוד שהשנייה מגיעה ללא ייצוב כלל. התמונות מהמצלמה הראשית יוצאות חדות ומפורטות, אבל לצערנו ניתן לראות בהרבה מהפעמים מעט רעש. הצבעים קרובים מאוד למקור ועדיין מצליחים להיות בולטים ורווים. עם זאת, ברגע שנפעיל את מצב הבינה המלאכותית, ההגדרות יהפכו את הצבעים לרווים מדי לטעמי, אבל לחובבי תמונות עם ה"לוק האינסטגרמי", הבינה המלאכותית יכולה להבליט את התמונות שלכם יותר ברשתות החברתיות. ברוב המקרים המצלמה שומרת על טווח דינמי טוב ומתמודדת עם רוב המצבים בצורה מעולה.

Xiaomi Mi 8 שיאומי מי 8. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
מערך צילום כפול בעל זוג עדשות 12 מגה פיקסל/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

מצב ה-HDR מוסיף עוד טיפה טווח דינמי לצבעי התמונה, אך מצד שני, למכשיר לוקח שנייה נוספת לעבד את הצילום לאחר לחיצה על לחצן הצילום - דבר שלדעתי בלתי מקובל במכשיר דגל ב-2018. עוד החיישן השני, המאפשר צילום בזום אופטי כפול, מצליח להפיק תמונות מצוינות עם הרבה פרטים, חדות וצבעים רווים. בתנאי תאורה מאתגרים יותר, המצלמה צולחת באופן מפתיע עם תמונות מלאות בפרטים, למרות העלייה ברעש. מצב עומק השדה פועל מצוין בתנאי תאורה טובים, אך מתקשה לדייק בקצוות במקרים בהם התאורה לא תומכת.

צולם ב Xiaomi Mi 8 זום אופטי פי 2. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם ב-Xiaomi Mi 8 בעדשת הזום אופטי הכפול/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו
צולם ב Xiaomi Mi 8. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם ב-Xiaomi Mi 8/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו
צולם ב Xiaomi Mi 8. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם ב-Xiaomi Mi 8/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

המצלמה הקדמית בעלת עדשת 20 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.0. עומק השדה בצילומי סלפי היו מצוינים ובשאר המצבים, המצלמה תפקדה בצורה מרשימה והפיקה תמונות חדות עם צבעים טובים, לתשומת ליבם של מי שאוהב לעשות סלפי.

צולם ב Xiaomi Mi 8 סלפי עומק שדה. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
סלפי במצב עומק שדה ב-Xiaomi Mi 8/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

סיכום

ה-Mi 8 הוא מכשיר הדגל הטוב ביותר שתמצאו היום בשוק עם תג מחיר העומד על 2,099 שקלים. רוב מכשירי הביניים של החברות הגדולות נמכרות באותו מחיר, ולא מתקרבים להציע את אותה הרמה. החסרונות בסמארטפון מתגמדים לעומת היתרונות והדברים שהוא מציע. המסך, העיצוב, הממשק הבשל, החומרה החזקה ותג המחיר שממשיך להדהד לי במוח; כולם הופכים אותו למכשיר הדגל המרשים ביותר שתמצאו כיום בשוק. לכל אחד שלא מוכן להתפשר מבחינת ביצועים ורוצה את התמורה הטובה ביותר למחיר שלו, ה-Mi 8 ללא היסוס הוא המועמד המוביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully