וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימים האחרונים: גל פריצות לחשבונות אינסטגרם שמקורן ככל הנראה ברוסיה

17.8.2018 / 7:27

מאות משתמשי אינסטגרם מדווחים בימים האחרונים כי נותרו מחוץ לחשבון האינסטגרם שלהם כשהסיסמה והמייל שונו לחלוטין. המשתמשים חושבים שמקור גל הפריצות הינו ברוסיה וכי נפלו קורבנות למתקפת פישינג

אינסטגרם אייפון X. ShutterStock
בימים האחרונים גל פריצות לחשבונות אינסטגרם שמקורן ככל הנראה ברוסיה עלה לכותרות/ShutterStock

פרצו לכם לחשבון האינסטגרם או שראיתם גל של חשבונות אינסטגרם שנפרצו בימים האחרונים? אתם לא לבד. משתמשים רבים החלו להתלונן בימים האחרונים על כך שננעלו מחוץ לחשבונות האישיים. רובם החלו לשער שמדובר בפריצה המונית ושמאחוריה עומדת קבוצת האקרים רוסית. המשתמשים דיווחו כי הסיסמה וכתובת המייל המקושרת לחשבון השתנו ללא התראה מוקדמת, כתוצאה מכך מצאו עצמם נעולים מחוץ לחשבונות וללא דרך לקבל גישה בחזרה, כשהפרטים האישיים שזיהו אותם עם החשבון, שונו על ידי האקרים.

גל הפריצות מצביע על כך שמדובר בפריצת סייבר למספר גדול של חשבונות אינסטגרם וכרגע עדיין לא ידוע כיצד ולמה היא קרתה. יש הטוענים שמדובר בקונספירציה גדולה יותר: הפריצה קרתה תחת פקודותיו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כנגד הרשת החברתית האמריקנית פייסבוק. אחד מנפגעי התקיפה התלונן בפני אינסטגרם על כך שחשבונו נפרץ על ידי מישהו עם כתובת אימייל שמקורה ברוסיה ושתמונת הפרופיל שלו הוחלפה בגיף מדיסני בדומה למשתמשים אחרים. בתגובה אינסטגרם אישרה בפניו כי הסיסמה וכתובת המייל שהוגדרו בחשבון שלו הוחלפו בחודש אוגוסט האחרון. מלבדו עוד מאות אנשים דיווחו בימים האחרונים על גל פריצות שנראה כי רק הולך ומתפשט.

עוד בנושא:

הסוף לאקסים שעוקבים אחריכם באינסטגרם: ניסוי של החברה יאפשר להסיר עוקבים
"רגלי הברבי": הסוד של דוגמניות האינסטגרם נחשף
המדריך המלא: כך תעשו את הסטורי שיביא לכם את הכי הרבה צפיות

עוד אתר Mashable דיווח כי משתמשי טוויטר השתמשו בצירוף המילים "אינסטגרם" ו-"פריצה" 798 פעמים בחודש אוגוסט האחרון לעומת 40 פעמים בלבד בחודש יולי. העלייה הזו השפיעה גם על רשתות חברתיות אחרות כמו רדיט. לפי האתר, משתמשת בשם קריסטה, שבעלת חשבון עם מעל ל-4,500 עוקבים, שמה לב כי הסיסמה לחשבון האינסטגרם שלה השתנתה וכתובת המייל גם היא הוחלפה לאחת שמקורה ברוסיה. הסיפור שלה מאז התגלה כדומה מאוד למאות האחרים שדיווחו על הפריצה ברשתות החברתיות. אינסטגרם טרם הצליחה להבין כיצד הפורצים קיבלו גישה לחשבונות וכן מהיכן בדיוק היא מגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully